maureen schreef:Isabonny schreef:Bij dezelfde tandartspraktijk (maar bij een andere tandarts) ging mijn schoonvader voor een kroon. Hij sloeg ook achterover van de prijs...iets van over de € 400. Toen hij zei: Laat maar zitten die kroon, toen zei die tandarts: Ach, dan doen we het toch wat goedkoper. Voor iets meer dan € 200 kreeg hij vervolgens een nieuwe kroon....ongelofelijk eigenlijk.
Jammer dat door dit soort miscommunicatie er een fout beeld ontstaat....Dacht je nu echt dat de kroon van 400 euro eenzelfde kroon (materiaal) is als die van 200 euro? Beetje logisch nadenken zou fijn zijn..
Het zou gewoon een porseleinen kroon zijn (wat ik zelf ook heb).
Vind het jammer dat mijn verhaal hier en daar in twijfel wordt getrokken.
Die tandartsen verdienen geld als water; rijden niet voor niks allebei in een porsche EN hoeven daar maar part-time voor te werken. Ik gun het ze best hoor, daar niet van, maar dat verklaard wel waarom ze opeens zo met hun prijs kunnen zakken als iemand het dus eigenlijk niet kan of wil betalen.
Het gebeurd ook niet alleen bij de tandarts.
Zo moest mijn schoonzus haar oude hond laten opereren omdat ze gezwellen had langs haar buik. Is eigenlijk eenzelfde verhaal geweest. Eerst moest ze € 500 betalen en toen ze zei dat haar dat te duur was voor zo'n oude hond, toen kon het opeens (na overleg met de DA) voor € 300,00. In deze situatie kun je niet zeggen dat er gebruik is gemaakt van ander materiaal, want er moest niks in, maar uit de hond.
Het kan inderdaad zijn dat voor de kinderen bepaalde maxima vastzitten van vergoedingen, maar dat ligt aan je verzekering. Degene die ik had afgesloten had alle kosten moeten dekken (kinderen tot 22 jaar 100% voor orthodontie), maar aangezien de verzekeraars opeens een maximum aan de declaratie stelden, werd opeens niet meer de hele rekening vergoed. En dat vind ik dan onterecht.
Als ik het prijsverschil zie met het buitenland, dan snap ik niet waar dat in zit.
Van de zomer is mijn dochter op dag 1 van de vakantie in Oostenrijk in het zwembad gevallen en is haar beugel losgeslagen, haar 2 voortanden stonden zo los dat je ze helemaal van voor naar achter kon bewegen en 1 hoektand was het tandvlees ingeslagen. Het was best wel heftig.
Op zondagavond zijn we dus naar het ziekenhuis gereden, waar met spoed een orthodontist werd opgeroepen + 2 assistenten.
2 Uur zijn ze met haar bezig geweest om de voortanden te fixeren, het tandvlees te hechten, haar kin te hechten, meerdere rontgenfoto's...
We dachten echt dat het vakantiegeld er in 1 keer door was...weekendtarief....3 mensen x 2 uur....
Ik heb de rekening net nog eens opgezocht....€ 257,52 in totaal. Daar was je hier nooit mee weggekomen.