Oud directeur vestia, prutst, krijgt bonus en huurders .....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:39

Electra63 schreef:
mayniac_val schreef:
Tja, stijgen de prijzen van alle huurwoningen niet? Bij deze woningbouwvereniging gaat iedereen ook meer betalen, nieuwe huurders moeten sowieso al een hogere huur betalen dan huurders die er al een tijdje zitten doen en renoveringen zorgen ook voor een stijging van de huur.

Over het salaris van 'vroegah' is makkelijk oordelen maar een beetje nutteloos, iedereen verdiende vroeger minder en vroeger was niet alles beter, hoe graag sommige mensen dat ook willen ;)

Overigens zijn rijke mensen met buitensporige salarissen niks nieuws, zelfs onder het communisme dat het oh zo geweldige alternatief voor deze puinzooi had moeten zijn, kregen de partijleden de hoogste lonen. Niks 'moderne wereld', dit is nu eenmaal de survival of the fittest.

Ik vind het prima als een directeur of werknemer een bonus krijgt, maar alleen bij uitzonderlijk goede prestaties, immers voor zijn werk, heeft hij al een goed salaris. Een bonus van 3,5 miljoen in dit geval en een paar jaar terug van 25 miljoen voor een bankdirecteur die vertrekt bij een slecht presterende bank, is not-done, zeker niet in tijden van bezuinigingen.

Zolang hij dat geld lekker in de economie gaat proppen, geen probleem. Geld in de economie stoppen is altijd nog beter dan bezuinigen, zo heeft Roosevelt in de jaren '30 van de 20e eeuw de Amerikaanse economie er ook bovenop geholpen en toen zaten ze in een wel iets ergere crisis :=

Electra63

Re: Oud directeur vestia, prutst, krijgt bonus en huurders .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:07

Dus jij vindt het normaal dat een bankdirecteur bij zijn ontslag 25 miljoen meekrijgt? De directeur van de bank die met ons geld overeind is gehouden tijdens de bankencrisis?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:12

Waar lees jij dat ik dat normaal vind dan? Ik geloof dat ik zeg dat ik liever heb dat die persoon voor 25 miljoen aan zooi gaat kopen dan dat er alleen maar bezuinigd wordt, dat is niet bepaald goed voor de economie zegmaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:24

mayniac_val schreef:
Waar lees jij dat ik dat normaal vind dan? Ik geloof dat ik zeg dat ik liever heb dat die persoon voor 25 miljoen aan zooi gaat kopen dan dat er alleen maar bezuinigd wordt, dat is niet bepaald goed voor de economie zegmaar.

Jij vindt het geen probleem :D . En of hij zooi gaat kopen is maar de vraag, waarschijnlijk zet hij het weg, vrspreidt over meerdere rekeningen/banken/landen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:25

Ik weet ook niet of hij dat gaat doen, maar als hij wel vanalles gaat kopen wens ik hem veel plezier en hoop ik dat meer mensen zijn voorbeeld gaan volgen. Bezuiningen werken toch niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:33

Als er meer uitgaat dan er binnenkomt, zal je ergens op moeten bezuinigen. Dat geldt voor iedereen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 22:35

Electra63 schreef:
Als er meer uitgaat dan er binnenkomt, zal je ergens op moeten bezuinigen. Dat geldt voor iedereen.

het er aan de VERKEERDE kant uitgaat >;)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:44

Electra: als er geld uit gaat, kan er tenminste weer geld in de economie gestopt worden. Hoe meer er wordt uitgegeven, hoe meer banen er nodig zijn enzovoort.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 22:46

Ja laten we één persoon 3,5 miljoen meegeven zodat hij de economie weer kan aanjagen _O-

Weet je 'vroegah' noemde zoiets gewoon diefstal. Misschien wordt het tijd voor een moderne Robin Hood, die deze 3,5 miljoen euro gewoon weer afpakt en teruggeeft aan die wbv, zodat de huurders niet te maken krijgen met 9% stijging van de huur.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:00

Dat zeg ik toch niet :?
Arabesk, huurders van Vestia zijn niet de enigen die meer moeten betalen, dat heb ik hier al gezegd. Er zijn meerdere redenen waarom er meer huur betaald moet worden en gezien jij nog ik inzicht hebben in de financieen van Vestia, kunnen wij niet bepalen waarom zijn 9% extra moeten betalen. Zomaar causale verbanden leggen is een beetje kortzichtig.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:01

Was ook niet specifiek tegen jou gericht, maar meer algemene opmerking.

Wat mij betreft mogen er kamervragen over gesteld gaan worden en het liefst een onderzoek hiernaar. Zodat boven tafel komt waarom ineens die 9% huurverhoging. Ik vind dat buiten alle proporties.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:06

mayniac_val schreef:
Arabesk, huurders van Vestia zijn niet de enigen die meer moeten betalen, dat heb ik hier al gezegd. Er zijn meerdere redenen waarom er meer huur betaald moet worden en gezien jij nog ik inzicht hebben in de financieen van Vestia, kunnen wij niet bepalen waarom zijn 9% extra moeten betalen. Zomaar causale verbanden leggen is een beetje kortzichtig.

Het gaat zeer slecht met Vestia, is meermalen in het nieuws geweest. Daarom is de bonus IMO niet correct. Als hij Vestia gezond had achter gelaten, dan is een bonus terecht, al kan je vragen stellen over de hoogte.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:08

Gok dat het een beetje hetzelfde gaat als prijzen van stalling. Op een gegeven moment is er gewoon geen buffer voor de kosten meer en zal er verhoogd moeten worden.
Hier in Schagen bijvoorbeeld: een hele oude en sjofele wijk werd gerenoveerd. Heel mooi geworden maar de huren werden voor de huurders die er als zaten EN de nieuwe huurders aardig verhoogd. Bewoners hadden er bepaald niet omgevraagd maar wat moet je doen? Een huis is een huis en geloof me, een vaste woonplek is een zeer groot goed.
Is het eerlijk dat de prijzen opeens met 9% omhoog schieten? Nee. Maar wie zegt dat het niet met een half jaar toch wel zou gebeuren, ook zonder dikke bonussen. 3.5 miljoen is een hoop geld maar ik denk niet dat het de problemen van een groot bedrijf als Vestia op kan lossen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:11

Electra63 schreef:
mayniac_val schreef:

Het gaat zeer slecht met Vestia, is meermalen in het nieuws geweest. Daarom is de bonus IMO niet correct. Als hij Vestia gezond had achter gelaten, dan is een bonus terecht, al kan je vragen stellen over de hoogte.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hoe kun je met droge ogen zo'n bonus aanpakken als je er zo'n zooitje van hebt gemaakt :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:12

mayniac_val schreef:
Gok dat het een beetje hetzelfde gaat als prijzen van stalling. Op een gegeven moment is er gewoon geen buffer voor de kosten meer en zal er verhoogd moeten worden.
Hier in Schagen bijvoorbeeld: een hele oude en sjofele wijk werd gerenoveerd. Heel mooi geworden maar de huren werden voor de huurders die er als zaten EN de nieuwe huurders aardig verhoogd. Bewoners hadden er bepaald niet omgevraagd maar wat moet je doen? Een huis is een huis en geloof me, een vaste woonplek is een zeer groot goed.
Is het eerlijk dat de prijzen opeens met 9% omhoog schieten? Nee. Maar wie zegt dat het niet met een half jaar toch wel zou gebeuren, ook zonder dikke bonussen. 3.5 miljoen is een hoop geld maar ik denk niet dat het de problemen van een groot bedrijf als Vestia op kan lossen.

Wil jij gelijk krijgen? Je haalt er van alles bij, het gaat hier om absurde bonussen voor slecht presterende directeuren. Dat je daar nog over in discussie wilt gaan. :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:24

Euh nee Electra, als je had gelezen, had je geweten dat mijn post terugsloeg op de vraag waarom de huren zijn verhoogd. Want daar hadden we het over, teruglezen is ook best een kunst ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:33

mayniac_val schreef:
Electra63 schreef:

Ik vind het prima als een directeur of werknemer een bonus krijgt, maar alleen bij uitzonderlijk goede prestaties, immers voor zijn werk, heeft hij al een goed salaris. Een bonus van 3,5 miljoen in dit geval en een paar jaar terug van 25 miljoen voor een bankdirecteur die vertrekt bij een slecht presterende bank, is not-done, zeker niet in tijden van bezuinigingen.

Zolang hij dat geld lekker in de economie gaat proppen, geen probleem. Geld in de economie stoppen is altijd nog beter dan bezuinigen, zo heeft Roosevelt in de jaren '30 van de 20e eeuw de Amerikaanse economie er ook bovenop geholpen en toen zaten ze in een wel iets ergere crisis :=

Volgens mij, waren wij in discussie over de hoogte van de bonus en vindt jij dat geen probleem :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:36

Je kunt ook even lezen wat ik met bijvoorbeeld Arabesk bespreek :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:53

Ja, dat heb ik gelezen, maar jij geeft in jouw posts de indruk, dat jij een bonus van 3,5 miljoen geen probleem vindt. Ik trek geen conclusie, dat door die bonus de huren zijn verhoogd. Ik vind gewoon de bonus niet terecht. Punt. Geen discussie over nodig. :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:56

Euh? Kun je niet lezen? Arabesk zei dat kamervragen nuttig zouden zijn om er achter te komen waarom de huurder opeens meer moesten betalen. Daar reageerde ik op met mijn post. Wat jij interpreteert is jouw zaak maar ga niet lopen miepen over dingen die ik niet zeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:59

Misschien moet jij jouw posts eens teruglezen? En ik miep niet, mijn man krijgt volgende maand ook een bonus, maar dat is voor geleverde prestaties en het behalen van targets. :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:04

Die lees ik met mijn ogen ja, waar ik niks zeg over dat ik het wel of geen probleem vind. Ik lees alleen maar dat ik het nutteloos vind om je er druk om te maken, want zelfs in de 'ideale' iedereen-is-gelijk samenleving ging het mis (USSR weet je wel ;) ). En je miept weldegelijk over wat ik zeg, anders zou ik niet uit hoeven leggen wat ik bedoel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:11

mayniac_val schreef:
Die lees ik met mijn ogen ja, waar ik niks zeg over dat ik het wel of geen probleem vind. Ik lees alleen maar dat ik het nutteloos vind om je er druk om te maken, want zelfs in de 'ideale' iedereen-is-gelijk samenleving ging het mis (USSR weet je wel ;) ). En je miept weldegelijk over wat ik zeg, anders zou ik niet uit hoeven leggen wat ik bedoel.

Als jij duidelijk schrijft hoe jij het bedoelt, hoef je het niet uit te leggen! :D Jij geeft trouwens de indruk, of jij je wel druk maakt, anders zou je hier niet over discussiëren :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:27

Dus ik mag geen mening geven die op iets meer gebaseerd is dan idealistische beelden over een ideale maatschappij die niet bestaat?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 00:37