Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nijn schreef:@Figaro Ik wist niet dat dit grotendeels al aan banden was gelegd, ik ben het met je eens dat het ook niet helemaal hoeft worden afgeschaft maar ik verbaasde mij behoorlijk over de hoogte hiervan en hoe makkelijk deze werd gegeven. Zo te zien heb ik dus gewoon een verkeerd voorbeeld van dichtbij gezien
randalinpony schreef:http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9824/De- ... rden.dhtml
Zogenaamde pretstudies (paardenhouderij) vandaag nog afschaffen. Te gek dat een overheid zulke dure studies bekostigd, de leerlingen dan bij de HEMA komen, en er uit het buitenland verpleegsters moeten worden gehaald.
En zéker goed kijken naar 'management'.
Knakker schreef:ja, ik denk dat dat bij de meeste mensen als eerste opkomt: bezuinigen op defensie en ontwikkelingshulp.
Ik denk ook dat iedere subsidieregeling en belastingaftrek goed opnieuw bekeken moet worden.
persoonlijk vind ik dat alle aftrek en subsidie met betrekking tot kinderen en kinderopvang geschrapt moeten worden.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf geen kinderen heb...
MariekeB schreef:Nee ik doelde niet op Griekenland. Al Is het zelfs uit economisch oogpunt verstandig om Griekenland te helpen. Het kost meer als ze failliet gaan.
pensioenleeftijd van de Grieken klopt niet. Gemiddelde griek gaat met 61.9 met pensioen de gemiddelde Nederlander met 62,1 ... En dan heeft de Griek heel wat meer uren gewerkt dan die Nederlander.
De gemiddelde Griek is gewoon een hardwerkend mens die nu volledig in de problemen zit omdat er geen werk meer is.
Citaat:Griekse ambtenaren kunnen echter wel een behoorlijk salaris verdienen. Zo bleek een nachtwaker bij een staatsbedrijf jaarlijks 72.000 euro op te strijken. Daarbij kunnen ambtenaren in Griekenland ook nog allerlei vreemde premies ontvangen, zoals premies voor op tijd komen, of werken bij een temperatuur onder de acht graden. Een maandelijks inkomen van 3.908 euro zou op deze manier kunnen oplopen tot 8.675 euro.
karuna schreef:Ik snap trouwens een mogelijke bezuiniging niet. Waarom zou het versoepelen van het ontslagrecht geld opleveren? Bedrijven die winst willen maken kunnen dan heel gemakkelijk hun personeel ontslaan. En waar komen die terecht in de ww en later bijstand. Dat kost toch alleen maar geld? Los van het feit dat het rijk dan minder belasting binnenkrijgt omdat uitkering lager is dan salaris.
mylittlejoy schreef:MariekeB schreef:en bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking is stuitend. Dat je mensen dood laat gaan omdat je zelf misschien een keertje minder per jaar op vakantie kan .. .walgelijk
Los van dat in deze tijd de meeste mensen blij zijn überhaupt een vakantie te kunnen betalen, blijft het grootste gedeelte van het ontwikkelingsgeld aan de strijkstok hangen. Ik denk dat ze ipv geld, beter daadwerkelijke hulp kunnen sturen in de vorm van voorraden, etc.
Overigens hoeven we volgens mij geen medelijden te hebben met de Grieken die op onze kosten met 55 met pensioen gaan, maar ik hoop dat je daar niet op doelde.
Citaat:3. Huizenmarkt
- Geen nieuwbouw meer plaatsen op nieuwe plaatsen (meestal weilanden die bij boeren opgekocht worden) als je ook bestaande bouw kunt opknappen of kunt platgooien en daar betere woningen kunt plaatsen. Voor het geval er een reactie komt van "Waar moet men dan wonen?": vol is vol en anders moet men uitwijken naar een andere gemeente (er worden bij ons in de buurt overigens regelmatig woningruilen gedaan in plaats van eerst via de gemeente, dit scheelt weer een hoop ambtenarenkosten);
- Eigen woning tot een bepaalde waarde wel hypotheekaftrek, daarboven eigen risico;
- Huurprijzen niet laten stijgen, deze zijn in sommige gemeenten al exorbitant hoog en dat is juist wat de mensen op dit moment niet kunnen missen;
Shenavallie schreef:Knakker schreef:ja, ik denk dat dat bij de meeste mensen als eerste opkomt: bezuinigen op defensie en ontwikkelingshulp.
Ik denk ook dat iedere subsidieregeling en belastingaftrek goed opnieuw bekeken moet worden.
persoonlijk vind ik dat alle aftrek en subsidie met betrekking tot kinderen en kinderopvang geschrapt moeten worden.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf geen kinderen heb...
Zelf heb ik wel een kind, maar ik heb bewust nooit gebruik gemaakt van kinderopvang. Ik heb zelf gekozen om moeder te worden en heb indertijd parttime gewerkt (kon ook niet anders helaas, wilde het liefst echt kunnen moederen). Hiervoor heb ik mijn ouders gevraagd om op bepaalde dagen op te passen. Ik vind kinderopvang zoals het nu gaat eigenlijk van de zotte, vooral omdat de regering/overheid dit deels ondersteund. Laat deze leidsters voor zichzelf beginnen en opvang aan huis doen (wat hier in de omgeving overigens een trend aan het worden is).
MariekeB schreef:Agossie, in Nederland wordt TV en internet gezien als eerste levensbehoefte, als je die niet kan betalen zit je al onder de armoede grens.
Bullshit, gaan ze toch fijn werken die mensen.
Er gaat in Nederland niemand dood van de honger
kimmysan schreef:Ik werk zelf bij een catering bedrijf en de gemeente hier laat toch regelmatig lunch bezorgen...
karuna schreef:Dat klopt toch niet? Het aantal banen blijft gelijk, dus eigenlijk evenveel mensen aan het werk. Wat ontslagen wordt is te oud: lees te duur. Wat aangenomen wordt is goedkoper. Dus minder belasting naar het rijk en de duurdere mensen gebruiken eerst een duurdere ww op. Tel daarbij op de grote hoeveelheid administratie met die mensenwissel. Kun je mij niet wijsmaken dat dat zoveel geld oplevert of banen.
randalinpony schreef:Wat betreft dat ontslagrecht, schiet mij maar lek.
Lijkt mij meer een van die maatregelen die dit kabinet al te graag wil nemen en er nu handig door probeert te drukken.
De redenering in dat artikel mag mij nog wel uitgelegd worden.