'Man (60) misbruikt 100 jongens'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:01

Joolien schreef:
Weet je wat ik nog raarder vind? Iedereen in het dorp weet het!!! Maar niemand die er wat mee doet!?!?!

Kijken we daar vandaag de dag nog van op?
Er zijn zoveel dorpen en (gelovige) gemeenschappen waarin misbruik, incest en mishandeling bekend is maar waar niet over wordt gesproken. Het is niet normaal dat dit gebeurt, maar het gebeurt een heleboel.

Nayomie

Re: 'Man (60) misbruikt 100 jongens'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:17

Ik vind het bezopen....

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:19

Is bekend of het gaat om iemand uit de gereformeerde gemeenschap?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:20

Jeetje.. vind het wel een groot aantal hoor! (dat het zo ver heeft moeten komen...... :x )
Man moet je levenslang opsluiten, wat een schoft zeg!!!!!! :r :r :r :r

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:10

randalinpony schreef:
Op de sites van PZC en HVzeeland is wel het een en ander te lezen... Raar verhaal.

Het ging hier om een man die met tienerjongens rotzooide. In ruil gaf hij ze geld/goederen. De jongens kwamen voor zover ik het begreep, vaak uit eigen beweging naar hem toe 'als ze geld nodig hadden'.

Geen wonder dat men in dat dorp liever niet spreekt over deze zaak...

Dan is het nog steeds de fout van de man dat hij hier iets mee deed. De fout ligt nog steeds niet bij de kinderen.
Wat mij betreft mogen ze die vent chemisch castreren en levenslang opsluiten.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:42

Dat die mensen in het dorp die er vanaf wisten niet naar de politie zijn gestapt is erg, maar logisch in zo'n dorp. Als je in een dergelijke gesloten gemeenschap leeft, en je doet aangifte, dan wordt je eruit gegooid of buitengesloten. En dan is er nog schaamte, want tja, als ouder probeer je je kind te beschermen tegen dit soort dingen, en aangifte doen van deze praktijken is een teken dat je als ouder gefaald hebt in veilige opvoeding van je kinderen. Dat is niet mijn mening, maar wel de sfeer en normen en waarden die daar heersen helaas..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:01

Shenavallie schreef:
randalinpony schreef:
Op de sites van PZC en HVzeeland is wel het een en ander te lezen... Raar verhaal.

Het ging hier om een man die met tienerjongens rotzooide. In ruil gaf hij ze geld/goederen. De jongens kwamen voor zover ik het begreep, vaak uit eigen beweging naar hem toe 'als ze geld nodig hadden'.

Dan is het nog steeds de fout van de man dat hij hier iets mee deed. De fout ligt nog steeds niet bij de kinderen.
Wat mij betreft mogen ze die vent chemisch castreren en levenslang opsluiten.

Natuurlijk is het de fout van die man, wat leg je me nu toch in de mond? :(
Bovendien gaat 'men' in het dorp ook niet vrijuit...

De emotionele schade van een 17-jarige die vrijwillig wat met sex experimenteert zal alleen wel heel wat kleiner zijn dan bij een jonger, gedwongen kind, maar dat is een geheel andere kwestie.

Overigens blijkt deze meneer als tiener al eens een 9-jarige te hebben verkracht, dus of álles nou zo 'onschuldig' is gegaan, is nog maar zeer de vraag.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:25

Avalon_ schreef:
Joolien schreef:
Weet je wat ik nog raarder vind? Iedereen in het dorp weet het!!! Maar niemand die er wat mee doet!?!?!

Kijken we daar vandaag de dag nog van op?
Er zijn zoveel dorpen en (gelovige) gemeenschappen waarin misbruik, incest en mishandeling bekend is maar waar niet over wordt gesproken. Het is niet normaal dat dit gebeurt, maar het gebeurt een heleboel.

Dit is zo'n geval waar de kerk, de heer en de gemeenschap het wel op zou lossen...
ik vind het walgelijk dat mensen zo blind een dominee volgen en zo'n man beschermen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:00

randalinpony schreef:
randalinpony schreef:

Natuurlijk is het de fout van die man, wat leg je me nu toch in de mond? :(
Bovendien gaat 'men' in het dorp ook niet vrijuit...

De emotionele schade van een 17-jarige die vrijwillig wat met sex experimenteert zal alleen wel heel wat kleiner zijn dan bij een jonger, gedwongen kind, maar dat is een geheel andere kwestie.

Overigens blijkt deze meneer als tiener al eens een 9-jarige te hebben verkracht, dus of álles nou zo 'onschuldig' is gegaan, is nog maar zeer de vraag.

Ik leg je niets in de mond, ik reageerde alleen op het dik-gedrukte gedeelte. Niet op jouw persoonlijk. Het blijft in alle gevallen de fout van die man, maar ook zeer zeker de fout van de bewoners dat ze er niet eerder mee naar de politie zijn gegaan. Eigenlijk zijn ze mede-schuldig/net zo slecht in mijn optiek.
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 03-03-12 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:02

loesje166 schreef:
Dit is zo'n geval waar de kerk, de heer en de gemeenschap het wel op zou lossen...
ik vind het walgelijk dat mensen zo blind een dominee volgen en zo'n man beschermen

Helemaal mee eens!