Voor straf rennen wordt meisje (9) fataal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je het terecht dat oma en stiefmoeder van moord worden beschuldigd?

Ja, een 9-jarig meisje drie uur dwingen te rennen ís ook moord
179 (72%)
Nee, want ik kan niet geloven dat ze het meisje met opzet dood widen
69 (27%)

Totaal aantal stemmen: 248

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:10

AnnemiekvM schreef:
Ik zou niet weten hoe ik 3 uur moet rennen. Dat hou je toch niet vol. Ik vind het een vreemd verhaal.

Ga hier helemaal in mee..
Zoals wel vaker is dit weer een bizar verhaal uit Amerika..

karuna
Drukke kabouter

Re: Voor straf rennen wordt meisje (9) fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:15

Het is echt te triest voor woorden. En een merkwaardige straf voor liegen om een reep. Of het verhaal is heel anders dan gemeld in het nieuws.

Wat me alleen nog het meest verbaasde is dat het meisje zo braaf is blijven rennen. Hoe bang of erg goed gedrilt moet je zijn om door alle vermoeidheidsverschijnselen heen te blijven rennen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:18

Deze mensen mogen echt wel een flinke straf krijgen. Ja ze zijn hun klein/stiefdochter kwijt, maar ik kan me nou niet voorstellen dat ze zo ineens dood neerviel. Ze zal ws wel gevraagd hebben of ze nu mocht stoppen, en nu dan, nee ren nog maar even verder.

Sorry hoor maar 3 uur rennen valt voor mij ook wel onder kindermishandeling :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:26

Air schreef:
AnnemiekvM schreef:
Ik zou niet weten hoe ik 3 uur moet rennen. Dat hou je toch niet vol. Ik vind het een vreemd verhaal.

Ga hier helemaal in mee..
Zoals wel vaker is dit weer een bizar verhaal uit Amerika..

Dat houd je inderdaad niet vol, ze is ook niet zomaar overleden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:16

Aan de ene kant zou ik zeggen dat ze zwaar gestraft moeten worden (poging tot moord), maar aan de andere kant denk ik niet dat ze wisten dat ze het totaal niet aankon. Maar ik vind het persoonlijk een heel vreemd verhaal, 3 uur lang rondjes rennen?! Dat kunnen geoefende mensen misschien, maar geen meisje van 9. Bovendien denk ik eigenlijk ook niet dat de oma zo'n zware straf heeft gekregen. Waar was de moeder? Want dat is me ook niet erg duidelijk geworden in het stukje.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:26

3 uur rennen is natuurlijk van de zotte! Wat een gekkenhuis ben je dan zeg, ik kan zo kwaad worden om mensen die zulke dingen uithalen met kinderen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:27

Denk als je echte angst hebt dat ik veel langer blijf rennen dan ik werkelijk kan. Wat een drama

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:31

een marathon van 42 kilometer doet een gemiddelde recreatieve hardloper 4 uur over, en dat is na uren training, goede voeding en continue hydrateren tijdens het rennen...

Ik denk niet dat de moeder opzettelijk het kind wilde vermoorden door het 3 uur lang te laten rennen, en daarom de opdracht gaf tot, maar het is wel moord. :n

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:34

Op nu.nl staat het volgende:

AMSTERDAM – In Amerika is een 9-jarig meisje overleden nadat ze door haar grootmoeder gedwongen werd om drie uur lang rondjes te rennen om het huis.
De reden van haar straf was dat ze loog over het eten van een chocoladereep. Het meisje, Savannah Hardin, kreeg een beroerte wegens zuurstofgebrek en stierf enkele dagen later.

De grootmoeder en stiefmoeder zijn aangehouden op verdenking van moord, schrijft CBS News donderdag.

Ooggetuigen zagen hoe het meisje onafgebroken om het huis rende. "Haar was verteld om te rennen en moest dit drie uur lang onafgebroken doen", zegt Roger Simpson, een ooggetuige.

"Ik zag haar rennen, maar had er niet bij stil gestaan hoe iemand daar aan kan sterven." De stiefmoeder van Savannah, de 27-jarige Jessica Mae Hardin, belde vervolgens met de politie met de boodschap dat het meisje een beroerte had gekregen en nergens meer op reageerde.

De politie zegt dat ze hebben vernomen dat het meisje de straf had gekregen nadat ze tegenover haar oma had gelogen over het eten van een chocoladereep. Momenteel wordt er nog onderzocht of Savannah fysiek of verbaal gedwongen werd om te rennen.

Dus door het rennen kreeg ze zuurstof gebrek.
Zeer triest dit. Hoe verzin je het, een kind drie uur laten rennen omdat ze heeft staan liegen _-:(

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:41

Ik denk dat als het geen beroerte was geweest, ze wel door een ander verschijnsel dat het lange rennen oproept wel was overleden.

Mishandeling met dood tot gevolg, if you ask me. Ik dacht dat oma's juist chocoladerepen uitdeelden en je daar net dat snoepje extra kreeg wat je thuis nooit mocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:35

bah. Dat meisje moet ook wel heel bang geweest zijn voor haar oma als ze letterlijk is doorgegaan met rennen, tot ze doodviel.

Wat verschrikkelijk :\ -O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 02:50

Heb toch moeite met dit geloven. 'In Amerka' is nogal een ruim begrip. Lijkt me sterk dat een 9 jarige 3 uur kan rennen zonder water. Daarnaast zou je denken dat iedere normaal denkende 9 jarige ergens anders heen gerend was dan rondjes, als je dan toch aan het rennen moet.. :+

Denk toch dat dit valt onder de categorie van de boete voor het wildplassen van een kleuter of het is in ieder geval flink aangesterkt en overdreven.

maartjevdven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 03:04

Bizar zeg , 3 uur rennen , een meisje van negen, oke misschien kunnen topsporters dat.
Ze moet er denk ik wel erg toe gedwongen zijn, dat ze niet eens mocht stoppen voor rust.
erg zielig verhaal. ;(

maartjevdven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 03:05

Nies_ schreef:
Heb toch moeite met dit geloven. 'In Amerka' is nogal een ruim begrip. Lijkt me sterk dat een 9 jarige 3 uur kan rennen zonder water. Daarnaast zou je denken dat iedere normaal denkende 9 jarige ergens anders heen gerend was dan rondjes, als je dan toch aan het rennen moet.. :+

Denk toch dat dit valt onder de categorie van de boete voor het wildplassen van een kleuter of het is in ieder geval flink aangesterkt en overdreven.

Lijkt me sterk dat een 9 jarige 3 uur kan rennen zonder water.
Kan ook niet, ik denk dat ze daardoor dood is gegaan
Edit :
het kan natuurlijk best dat het wat overdreven is

maartjevdven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 03:07

Misterylady schreef:
Op nu.nl staat het volgende:

AMSTERDAM – In Amerika is een 9-jarig meisje overleden nadat ze door haar grootmoeder gedwongen werd om drie uur lang rondjes te rennen om het huis.
De reden van haar straf was dat ze loog over het eten van een chocoladereep. Het meisje, Savannah Hardin, kreeg een beroerte wegens zuurstofgebrek en stierf enkele dagen later.

De grootmoeder en stiefmoeder zijn aangehouden op verdenking van moord, schrijft CBS News donderdag.

Ooggetuigen zagen hoe het meisje onafgebroken om het huis rende. "Haar was verteld om te rennen en moest dit drie uur lang onafgebroken doen", zegt Roger Simpson, een ooggetuige.

"Ik zag haar rennen, maar had er niet bij stil gestaan hoe iemand daar aan kan sterven." De stiefmoeder van Savannah, de 27-jarige Jessica Mae Hardin, belde vervolgens met de politie met de boodschap dat het meisje een beroerte had gekregen en nergens meer op reageerde.

De politie zegt dat ze hebben vernomen dat het meisje de straf had gekregen nadat ze tegenover haar oma had gelogen over het eten van een chocoladereep. Momenteel wordt er nog onderzocht of Savannah fysiek of verbaal gedwongen werd om te rennen.

Dus door het rennen kreeg ze zuurstof gebrek.
Zeer triest dit. Hoe verzin je het, een kind drie uur laten rennen omdat ze heeft staan liegen _-:(

Wel vreemd dat mensen in haar buurt haar zagen rennnen onafgebroken en niet ingreep :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:19

Nies_ schreef:

tja, of ze was zo bang voor die oma met der maffe straffen, dat ze maar gewoon rodnjes is blijven rennen omdat ze niet anders durfde. Een bizar verhaal is t sowieso :\

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:27

Nies_ schreef:

Wie zegt dat het een normaal denkende 9-jarige was? Voor hetzelfde geld was het een kind met een stoornis uit het autisme spectrum waardoor het alles letterlijk neemt. Weet jij veel. :)

Neemt niet weg dat het goed is om aan dit (ieder) artikel te twijfelen, vind het ook een vrij sterk verhaal, maar ja het zou kunnen. :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:33

Of het nou daadwerkelijk opdracht kreeg om 3 uur te rennen of niet, het feit dat een moeder en een grootmoeder dit veroorzaken met het geven van straf danwel toestaan zonder in te grijpen, is toch te triest voor woorden ;(

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:41

In de krant stond dat ze uitgedroogd was en daardoor dus ook uiteindelijk is overleden. Ik sluit me verder bij Chubby aan.
Daarnaast stond in de krant ook doodslag en geen moord.

Verder lees ik hier reacties van 'ze konden toch niet weten dat ze hier aan doodging'. Ik denk dat elk redelijk denkend mens kan bedenken dat een straf als deze niet gezond is voor het kind (ook niet voor een volwassene trouwens). Als volwassenen hadden zij zeker beter moeten weten en dit kunnen bedenken.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 24-02-12 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:43

Sowieso laat je een kind geen 3 uur rennen..! Of de straf nou terecht was of niet, of dat ze wel of niet dachten dat ze hieraan doodging. Geef dan huisarrest ofzo..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:06

Laatst was er bij Dr. Phil een situatie waarin een adoptiemoeder een jongetje grote hoeveelheden tabasco in zijn mond liet houden, liefst moest doorslikken, en daarna direct onder een ijskoude douche moest staan voor langere tijd terwijl de stiefmoeder al die tijd tegen hem liep te schreeuwen en te krijsen. En alleen omdat hij had gejokt over iets. Alle kinderen jokken wel eens en daar zijn heel wat humanere "straffen" voor te bedenken dan dit onmenselijke gedrag van nota bene (mag je aannemen) volwassenen. De adoptiemoeder in kwestie dacht dat dit de beste manier voor het jochie was, omdat hij dit in Rusland ook in de weeshuizen kreeg. Gelukkig mocht de stiefmoeder in dit geval per direct de hulpverlening in. Het jochie heeft een trauma voor zijn leven... ;(

Soms zou ik willen dat men eerst een opvoedcursus met goed gevolg moet afronden voordat men ouders mag worden...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:15

Die aflevering heb ik ook gezien, dat was echt te erg...

Ontzetend zielig voor het meisje, en hopelijk hebben de oma en stiefmoeder hiervan geleerd.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:38

Wat vreselijk! Ik hoop niet alleen dat oma en de stiefmoeder hiervan hebben geleerd, maar ook dat ze niet meer zonder toezicht voor een kind mogen zorgen.

Als je het stukje goed leest staat er niet dat ze het 3 uur volgehouden heeft hè, er staat dat de straf was dat ze 3 uur rondjes moest rennen. Er staat nergens na welke tijd ze neergevallen is. Ik denk dat ze met beroertje bedoelen dat ze zich beroert voelde.

Als een kind bang is, en je geeft ze de opdracht om 3 uur om het huis te rennen, dan doen ze dat. En als je zegt dat ze door moeten rennen als ze aangeven dat niet te willen, dan doen ze dat ook. Hoeft dat kind echt helemaal niet psygisch voor te mankeren. Dat doet angst met je. Vreselijk!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:46

jeetje wat voor oma heb je dan, dat je zo bang bent dat je dit dus echt 3uur doet?
En wat voor buren heb je, die niet na bijvoorbeeld een uur de politie eens gaan bellen (of eerst zelf maar even verhaal gaan halen) als je dit ziet als getuige?
Ik vind het geen moord, maar wel dood door schuld.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:03

Nies_ schreef:

Als je oma toeziet (door het raam bijvoorbeeld) dat je de rondjes rent en je bent voldoende geindoctrineerd/bang gemaakt bent opdat je weet dat, als je het niet doet, er erge dingen gebeuren ....
Hier staat een Engelstalig stuk over de gebeurtenis, met filmpje: http://ontd-political.livejournal.com/9366830.html