comazuipen (met carnaval) hoe dom zijn die mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:09

verootjoo schreef:
carnavalbier is evenementenbier... met minder alcohol... ik snap echt niet hoe je het dan voor mekaar krijgt daar zoveel van te drinken dat je in coma gaat.. :?

Ze kopen het drinken nu eerst thuis in (sterke drank neem ik aan) omdat het op de evenementen te duur is.

Overigens kijk ik nergens meer van op tegenwoordig met betrekking tot hufterigheid en asociaal gedrag. De jeugd van nu weet geen maat te houden en wordt niet gecorrigeerd door ouders, of luistert er niet naar. Op school komt men ook niet aan de opvoeding, want discipline bijbrengen is niet 'modern'. De hele mentaliteit is veranderd, en IMO niet geheel ten goede. Daar hangt dergelijk zuipen ook mee samen vind ik.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:10

Ik ben net terug van de eerste keer carnaval. Wat heb ik mijn ogen uitgekeken! Ik ben behoorlijk wat gewend van het werken in een discotheek, waar ik mensen ook regelmatig weggedragen zie worden, maar dit was echt belachelijk.

Mensen eten niets, zijn vanaf sochtends al aan de zuip en flink ook. Zijn dronken, vervelend, raken je aan en iedereen gaat vreemd, want ja, het is carnaval. De volwassenen even goed.

En nee, ik ben zelf absoluut niet heilig, was vaak dronken en weet hele avonden niet meer, maar nee, carnaval hoeft niet meer van mij.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:11

verootjoo schreef:
carnavalbier is evenementenbier... met minder alcohol... ik snap echt niet hoe je het dan voor mekaar krijgt daar zoveel van te drinken dat je in coma gaat.. :?

Waar ik ben geweest was het een evenementenbier. Tenminste, in de kroegen zelf niet, en die kroegen zijn ook open vanaf sochtends. Daarbij wordt er wel wat meer gedronken dan alleen bier..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:16

ik vind zowel carnaval gewoon dom en stom en eerder iets voor kleuters dan voor volwassenen(want carnaval is niks meer dan jezelf helemaal in verweggiestan zuipen 3 dagen lang)...en dronken mensen zijn schijt vervelend :j
mensen die zichzelf in coma zuipen zouden ze eigenlijk gewoon moeten laten liggen en niet naar een ziekenhuis brengen want die leden doen het zichzelf aan

en nou krijg ik waarschijnlijk half bokt over me heen

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:21

Mijn zoontje van nu 2 jaar, heeft regelmatig in het ziekenhuis moeten liggen.
Bij ons in het ziekenhuis is er elk weekend vast een pedagogische medewerker voor de comazuipers en hun ouders. Ik kon mijn oren en ogen niet geloven wat ik daar heb gezien.
Op mijn vraag waarom die op de kinderafdeling aanwezig waren, kreeg ik dus het antwoord dat ze onder de 18 jaar waren dus op de kinderafdeling thuis hoorde.
Ik was niet blij dat mijn zoontje daar lag, maar wel dat hij op de isolatie was, dus ik heb daar geen last van gehad.
Ik heb me voor genomen dat als mijn zoon die leeftijd gaat bereiken ik hem een avondje op de EHBO trakteer.
Misschien leert hij er wat van.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:39

NathalietjeB schreef:
(want carnaval is niks meer dan jezelf helemaal in verweggiestan zuipen 3 dagen lang)

Voor sommigen ja, voor de meesten niet. Ik denk dat je de essentie van het feest te kort doet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:41

SanderD schreef:
NathalietjeB schreef:
(want carnaval is niks meer dan jezelf helemaal in verweggiestan zuipen 3 dagen lang)

Voor sommigen ja, voor de meesten niet. Ik denk dat je de essentie van het feest te kort doet.

Dat weet ik wel zeker. :+
Er zijn inderdaad mensen die zo denken en da's jammer, die verpesten het gewoon voor de rest.

Tessa_1

Re: comazuipen (met carnaval) hoe dom zijn die mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 02:27

Als je Oh Oh Cherso kijkt denk je toch ook niet meteen dat alle Den Haag'ers zo zijn?
Zelfde geld voor Carnaval, daar heb je helaas ook een paar mafketels tussen zitten..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 02:33

SanderD schreef:
NathalietjeB schreef:

Grappig, dat denk ik van hetgeen dat je zegt over onderwijs en opvoeden.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 02:43

Ik heb afgelopen zomer als begeleider bij een taal school in het buitenland gewerkt. Daar hadden we ook de nodige 16 jarige coma drinkers (ik was niet de begeleider die verantwoordelijk was voor de jongeren ik was aanspreekpunt in het hotel). Compleet groen en bewusteloos hebben we ze uit taxi's getrokken. En de reden was bijna altijd dat ze maar alcohol kregen en dat ze geen nee durfde/konden zeggen. Groepsdruk dus. Vind het dan vooral erg zielig en hoop maar dat ze hun lesje geleerd hebben.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 09:06

Zielig! Hou toch op! De gemiddelde 16 jarig wil graag als volwassenen worden gezien. Ze vinden het stoer.
Wat is er ondernomen door de leiding? Fijn als je je kind mee geeft naar taal school en ze worden gewoon los gelaten! Had iemand mee laten gaan van de leiding.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:20

Die kinderen worden meteen de dag er na op het vliegtuig naar huis gezet. Ouders teken voor de eigen verantwoordelijk heid. En ja de gemiddelde 16 jarige wil graag als volwassenen gezien worden maar dat zijn ze niet. En ik was graag met de kinderen mee wezen stappen :)) maar dat was niet mijn taak. Daar waren weer andere mensen voor. Gaat het trouwens nu ook niet over.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:52

lieveli schreef:
Grappig, dat denk ik van hetgeen dat je zegt over onderwijs en opvoeden.

Ik hoop van harte met je mee dat jij daarin gelijk hebt, en dat mijn waarneming aangedikt of overdreven blijkt te zijn. Maar ik hoef maar over straat te lopen of op internet onder een nieuwsbericht te kijken (overigens niet hier op Bokt), of die waarneming wordt even vaak onderschreven als tegengesproken. Misschien ben ik te pessimistisch ten overstaan van de veerkracht van het onderwijs?

En gefeliciteerd met je verjaardag. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:33

xHaithi schreef:
Ze zouden ze gewoon moeten laten liggen, in plaats van er geld en manschappen voor in te zetten.
Ik vraag me af hoeveel het nog zouden blijven doen als ze de volgende ochtend verkleumd, met hun kop in hun eigen kots zouden wakker worden, in het midden van de straat x) (Dit geldt trouwens niet voor evenementen bij zware vriestemperaturen. Dan vriezen ze vast.)

Maar goed, dat is waarschijnlijk weer te sadistisch van mij :P

Ja want dan kunnen we mensen die paardrijden zonder cap en een ongeluk krijgen ook wel laten liggen op de weg. Eigen schuld joh, had je maar een cap moeten dragen. Mensen die in de auto zitten en bellen en zichzelf tegen een boom aanrijden moeten ook zelf maar zorgen uit de auto te komen.. enzovoorts.

Ik vind coma zuipen ook belachelijk en snap niet dat je je grens niet aanvoelt komen. Ik ben gek op uitgaan en een drankje (of 2, of 3..) gaan er ook prima in bij mij, maar ik zorg wel ervoor dat ik niet over m'n grens heen ga. Zou me echt dood schamen als ik mezelf in coma zou drinken.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:46

Comazuipers dom?

Hier een halve comazuiper, en dat kwam niet doordat ik 'het zo naar mijn zin had'. In combinatie met een lege maag, een depressie en een ex waar je de grootste zeik mee hebt gehad, die vervolgens een hele dag met je doorbrengt. Daar niet overheen zijn, dus drinken. En terwijl hij nuchter is, niet tegengehouden worden als je in de winkel nog een extra fles koopt die vervolgens ervoor zorgt dat je een blackout van 4 uur hebt en niet meer op je benen kan staan.

Vorig jaar in het ziekenhuis beland tijdens het bevrijdingsfestival met een promilage van bijna 3%. Ik zeg niet dat het slim was, absoluut niet. En wil ook niks op anderen afschuiven. In elk geval is het het stomste wat ik ooit heb gedaan, maar daarmee wil het nog niet per definitie betekenen dat ieder persoon die veel drinkt en daarmee een ziekenhuisopname krijgt, gelijk maar dom is, en dat het soms ook achterliggende redenen heeft. Bij mij waren die er nochtans.

Mensen die echter alleen drinken om stoer te doen en die zoiets overkomt; tsja eigen schuld en die krijgen de problemen er later flink bij hoor. Na een opname moet je sowieso naar een of ander inlichting over alcohol en ik kreeg op het ziekenhuis toen ook een gesprek met een psychiater en werd bij een Riag Psycholoog gestuurd. Ik denk dat dit voor de meeste comazuipers hetzelfde geldt. Durf ik natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar ik durf er wel op te wedden.

In elk geval; niet iedereen zuipt om stoer over te komen, en gaat niet bewust over op comazuipen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:48

Rebeccaa schreef:
Ja want dan kunnen we mensen die paardrijden zonder cap en een ongeluk krijgen ook wel laten liggen op de weg. Eigen schuld joh, had je maar een cap moeten dragen. Mensen die in de auto zitten en bellen en zichzelf tegen een boom aanrijden moeten ook zelf maar zorgen uit de auto te komen.. enzovoorts.

Ik vind coma zuipen ook belachelijk en snap niet dat je je grens niet aanvoelt komen. Ik ben gek op uitgaan en een drankje (of 2, of 3..) gaan er ook prima in bij mij, maar ik zorg wel ervoor dat ik niet over m'n grens heen ga. Zou me echt dood schamen als ik mezelf in coma zou drinken.

Staat tot in géén vergelijking met comazuipen.

Niemand gaat sporten met de bedoeling letsel op te lopen of zichzelf moedwillig schade toe te brengen.
Comazuipen heeft met grenzen op zoeken niets te maken. Het is óver je grens gaan, willens en wetens. Ongeacht de gevolgen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 22:53

Limitless < comazuipen is dom een comazuiper hoeft niet dom te zijn. Ik snap niet dat je je zelf lam zuipt.Je had die dag ook weg kunnen gaan.
Als je ziet dat er kinderen vanaf 13 jaar binnen worden gebracht dan gaat er in mijn ogen al iets fout in de opvoeding.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:05

Limitless schreef:
Hier een halve comazuiper, en dat kwam niet doordat ik 'het zo naar mijn zin had'. In combinatie met een lege maag, een depressie en een ex waar je de grootste zeik mee hebt gehad, die vervolgens een hele dag met je doorbrengt. Daar niet overheen zijn, dus drinken.

Maar je weet toch dat alcohol op de lege maag harder aankomt? En om nou je problemen weg te drinken is natuurlijk ook niet slim. Ik wil je niet aanvallen natuurlijk, maar de punten die jij aanhaalt vind ik geen excuus. Ook dan kun je je eigen grenzen aanvoelen.
Ik vind het verschrikkelijk dat mensen comazuipen, uberhaupt dat het de gewoonste zaak van de wereld is om op zondag een kater te hebben. Ik denk dat de gevolgen niet duidelijk genoeg zijn voor de mensen, behalve de kater natuurlijk die is duidelijk aanwezig :+ Maar dat je je hersenen kapot zuipt merk je later pas, of je merkt het niet, maar het gebeurt wel degelijk. Maarja dat is net zoals met roken, je weet dat het slecht is en toch doe je het. Ik zou ook zeggen laat die comazuipers lekker liggen. In het ziekenhuis slapen ze ook alleen maar hun roes uit, nou dat kan ook op straat, scheelt mij een hoop belastingcenten. Aan de andere kant mag je niemand medische hulp ontzeggen. Ik heb ooit eens een aflevering gezien van Traumacentrum waar een comazuiper werd binnengebracht. "Oh daar heb je er weer een" was de reactie. Infuus aangelegd, patient gedumpt op een bed en eens in het uur om het hoekje gekeken totdat de persoon weer aanspreekbaar was. De artsen/verpleegkundigen 'leken' er heel nonchalant mee om te gaan.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:34

kohtje schreef:
Limitless < comazuipen is dom een comazuiper hoeft niet dom te zijn. Ik snap niet dat je je zelf lam zuipt.Je had die dag ook weg kunnen gaan.
Als je ziet dat er kinderen vanaf 13 jaar binnen worden gebracht dan gaat er in mijn ogen al iets fout in de opvoeding.

WAarom laten ouders hun kinderen dat ook doen????
Houden zij dan niet van hun kinderen? Willen ze niet het beste voor ze?

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:54

Langcara schreef:
kohtje schreef:

WAarom laten ouders hun kinderen dat ook doen????
Houden zij dan niet van hun kinderen? Willen ze niet het beste voor ze?

Ik denk dat de ouders over het algemeen niet bij het daadwerkelijke zuipen aanwezig zijn ;) Kinderen/jongeren krijgen toestemming om voor het eerst 'een biertje' te drinken, maar als 'een biertje' is toegestaan, wordt dat meestal als groen licht voor 'nog een biertje' (en nog één en nog één) gezien.

Ik denk (en heb gezien) dat ouders vaak iets te veel vertrouwen hebben dat hun kind zijn/haar grenzen wel kent of voelt aankomen en het volwassen gevoel dat mogen drinken geeft, gecombineerd met groepsdruk erg wordt onderschat.

Ik vermoed dat ouders verwachten dat als ze toestemming geven om uit te gaan en een biertje te drinken, het allemaal niet zo'n vaart zal lopen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:30

Mijn ouders zijn er heel relaxed mee omgegaan, vanaf jonge leeftijd kregen zowel broertje als ik soms al een half glaasje wijn met kerst oid. In de pubertijd ook, alcohol thuis was prima, maar wel met mate. Broertje is wat meer feestganger dan ik en heeft ook wel eens teveel gezopen, maar nooit gevaarlijk veel, en met vrienden die hij kende en vertrouwde. Toen-ie een keer echt ziek werd hebben ze mijn ouders gebeld dat ze 'm beter op konden halen.

Resultaat is dat we beide geen behoefte hebben (gehad) om extreem te drinken, want zo spannend was alcohol immers niet. Als mijn ouders het strikt hadden verboden, was dat waarschijnlijk anders geweest.

En vrienden spelen ook een rol, die vriendengroep van m'n broertje zouden nooit iemand zo ver laten gaan, dan was er allang iemand gebeld. Als je met vrienden bent die het zuipen juist aanmoedigen, en je bent zelf al dronken, tsja..dan besef je volgens mij ook niet meer dat je gevaarlijk bezig bent.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:05

Ik heb het vorige week zelf meegemaakt met een vriendin. Ze had een drankspelletje gespeeld met mensen die heel wat meer gewend zijn dan zij. Onder druk had ze dus aardig wat gedronken in zeer korte tijd en van het een op het andere moment was ze compleet van de wereld. Ik was er zelf niet bij toen het gebeurde, over het algemeen let ik toch wel een beetje op mijn vrienden en duw ik ze al wat eerder een glas water in de hand... Ik kreeg een sms-je van een andere vriendin en ben meteen naar ze toegegaan. Ze was helemaal out, reageerde vrijwel op prikkels en was echt een lappenpop. De volgende dag kon ze zich er niks meer van herinneren, maar o wat schaamde ze zich. Het was ook ongelooflijk dom van haar, maar ergens kan ik het wel begrijpen. Onderschat 'peer pressure' niet. En ja, dit gaat om een volwassen meid van 20 en ze was er natuurlijk zelf bij. Maar toch heb ik haar niet laten creperen. Een fatsoenlijk mens met een beetje moraal doet dat namelijk niet...

Mensen die zeggen 'laat ze maar op straat liggen', weten jullie dat mensen zich letterlijk in een coma kunnen zuipen? Of dat ze kunnen stikken in hun eigen kots? Of dat ze een ademstilstand kunnen krijgen doordat alcohol de hersenen verdoofd? Het kan echt heel wat ernstiger zijn dan er eentje te veel drinken en je roes uit moeten slapen. Ja, comazuipen is ontzettend dom, maar dat wil niet zeggen dat je ze dan maar gewoon op straat moet laten creperen. Ik denk dat de meeste comazuipers niet drinken met als doel zich in een coma te zuipen, want dat is voor niemand tof. Ik heb ook nog nooit van iemand gehoord dat dat stoer is. Dronken zijn misschien wel, maar jezelf in een coma zuipen niet.

Dus ja, ik ben het met Rebeccaa eens. Moeten we de ruiters die zonder cap een ongeluk krijgen ook maar laten liggen? Eigen schuld, dikke bult? Lekker makkelijk gezegd.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 16:57

Als je aan een drankspel mee doet denk ik dat je al fout zit.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:58

kohtje schreef:
Als je aan een drankspel mee doet denk ik dat je al fout zit.

En als je op een paard rijdt heb je de kans een hersenbeschadiging op te lopen.

Manman, genieten en plezier hebben mag toch ook wel?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:02

Heb je die drank nodig voor plezier? Eenitram ik weet dat jij er voor drank end bent maar kom dan straks niet piepen als je in het ziekenhuis wakker bent geworden en je geheugen naar zijn moer is. Ik vind veel drank,drugs (zelfs een beetje) heel dom om te gebruiken maar ja ik ben in jouw ogen saai.