Limitless schreef:Hier een halve comazuiper, en dat kwam niet doordat ik 'het zo naar mijn zin had'. In combinatie met een lege maag, een depressie en een ex waar je de grootste zeik mee hebt gehad, die vervolgens een hele dag met je doorbrengt. Daar niet overheen zijn, dus drinken.
Maar je weet toch dat alcohol op de lege maag harder aankomt? En om nou je problemen weg te drinken is natuurlijk ook niet slim. Ik wil je niet aanvallen natuurlijk, maar de punten die jij aanhaalt vind ik geen excuus. Ook dan kun je je eigen grenzen aanvoelen.
Ik vind het verschrikkelijk dat mensen comazuipen, uberhaupt dat het de gewoonste zaak van de wereld is om op zondag een kater te hebben. Ik denk dat de gevolgen niet duidelijk genoeg zijn voor de mensen, behalve de kater natuurlijk die is duidelijk aanwezig
Maar dat je je hersenen kapot zuipt merk je later pas, of je merkt het niet, maar het gebeurt wel degelijk. Maarja dat is net zoals met roken, je weet dat het slecht is en toch doe je het. Ik zou ook zeggen laat die comazuipers lekker liggen. In het ziekenhuis slapen ze ook alleen maar hun roes uit, nou dat kan ook op straat, scheelt mij een hoop belastingcenten. Aan de andere kant mag je niemand medische hulp ontzeggen. Ik heb ooit eens een aflevering gezien van Traumacentrum waar een comazuiper werd binnengebracht. "Oh daar heb je er weer een" was de reactie. Infuus aangelegd, patient gedumpt op een bed en eens in het uur om het hoekje gekeken totdat de persoon weer aanspreekbaar was. De artsen/verpleegkundigen 'leken' er heel nonchalant mee om te gaan.