Cohen treedt af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re: Cohen treedt af

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:57

Sarabande: Ik ben het tot zover met je eens dat Cohen misschien niet de juiste man op de juiste tijd op de juiste plaats was. Maar dat zegt naar mijn mening meer over het huidige politieke klimaat dan over Cohen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:59

Eindelijk! veel te lang geduurd :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:28

Cohen is wel typisch PvdA. Altijd dezelfde groep weer op laten draaien voor de hele maatschappij. Altijd weer dezelfde pakken en nog eens en nog eens.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:34

Krips schreef:
Het populisme en de media hebben hem geen enkele kans gegeven..

Bij het eerste debat op tv waar hij aan mee deed dacht ik al "die komt niet goed mee", ik denk dat het ook een foute inschatting van de PvdA is, politiek is tegenwoordig niet alleen een verhaal hebben. Je moet het over kunnen brengen en bij het eerste debat ging dat al mis.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:39

Langcara schreef:
Cohen is wel typisch PvdA. Altijd dezelfde groep weer op laten draaien voor de hele maatschappij. Altijd weer dezelfde pakken en nog eens en nog eens.

Gelukkig gebeurt dit nu niet (dezelf ;) de groep pakken), slaap lekker

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:44

Ik blijf denken aan dit ' nummer ' :

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:01

Electra63 schreef:
Langcara schreef:

Gelukkig gebeurt dit nu niet (dezelf ;) de groep pakken), slaap lekker

Oh, dat kan altijd nog gebeuren en de kans is groot dat dat ook gaat gebeuren.

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:30

sarabande schreef:
Als ze verstandig zijn kiezen ze een nieuwe fractieleider en nog geen partijleider en hopelijk een fractieleider die verbaal in staat is om zich te verdedigen tegen de ordinaire scheldpartijen die tegenwoordig gewoon zijn in de 2e kamer

Nou inderdaad!
De manier waarop er tegenwoordig politiek wordt bedreven is te gek voor woorden door een stel idiote populisten die alleen maar ordinair lopen te schelden.

Enorm gemis dat Cohen nu afgetreden is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 01:00

Vanavond zei iemand zoiets als hij was niet niet goed genoeg, hij is niet laag bij de grond genoeg

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 02:21

Het is eigenlijk het failliet van onze politiek dat nadenken voordat je antwoord geeft als teken van onvermogen gezien wordt en dat nuance als vies woord gezien wordt. De wereld is nou eenmaal niet zwart wit, zoals sommige politici ons willen laten geloven en het is gewoon zonde dat iemand die overal geroemd wordt om zijn integriteit en kunde op zo'n manier het veld moet ruimen.

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 02:28

sarabande schreef:
Vanavond zei iemand zoiets als hij was niet niet goed genoeg, hij is niet laag bij de grond genoeg

Dat is wel waar natuurlijk.
Wanneer heb je voor het laatst een goed inhoudelijk politiek debat gezien? Ik al tijden niet meer!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 02:38

Tja, ik vroeg me al af hoe lang dat zou gaan duren. Die man zat daar niet op zijn plek :n.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 02:38

Kunnen we Cohen nu dan geen burgemeester van Nijmegen maken ipv Dijksma, dat lijkt me wel een goed idee namelijk :)

Cohen had fatsoen, maar was helaas niet zo sterk in debatteren.. en als je er dan zo'n figuur als Wilders tegenover zet dan valt dat helaas alleen maar meer op..

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:40

Nou, kan wilders dan zo goed debatteren? Hij komt niet echt met cijfers en steekhoudende argumenten, of wel?

Cohen mist charmisma en persoonlijkheid.

Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:09

Langcara schreef:
Nou, kan wilders dan zo goed debatteren? Hij komt niet echt met cijfers en steekhoudende argumenten, of wel?

Afbeelding

Nee, Wilders zijn "kracht" ligt in one-liners, op de onderbuik-gevoelens van mensen inspelen, afkatten e.d. en aan de peilingen te zien, waarderen kiezers dat. Ik snap ook echt niet dat Henk en Ingrid zijn vergeten, dat Wilders oorspronkelijk uit de VVD komt, dus echt niet de belangen behartigt van de modale werknemer of de uitkeringstrekkers. Vandaar dat hij zo gemakkelijk de pensioenleeftijd van 65 jaar liet vallen, dat is niet zijn doel of belang. :D
Als de PvdA goede prognoses had gehad in de peilingen, dan zou Cohen er gewoon nog zitten. Het is een optel-som.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 12:00

Langcara schreef:

Het is op welk charisma je valt, een liegende geblondeerde Islamofoob waarbij niemand wat te vertellen heeft en die in de peilingen stijgt omdat hij een anoniem klik forum maakt. Dat zegt wel wat over zijn kiezers.
Cohen staat voor een partij die opkomt voor de zwakken in de samenleving, alleen luisteren die zwakken liever naar een gladde verkoper die anderen wegzet en ze met onliners rotzooi opdringt

Gisteren viel iedereen over het feit dat de fractieleden van de PVDA het zo vaak oneens zijn en hoe fout dat was. Dat is democratie. In een andere partij, die overigens geen partij is, mag niemand wat zeggen, daar zijn ze op geselecteerd, niet op hun kennis of correctheid.

Het is triest dat de leider een bulterriër moet zijn wil je als partij succes hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:26

sarabande schreef:
Langcara schreef:

Het is op welk charisma je valt, een liegende geblondeerde Islamofoob waarbij niemand wat te vertellen heeft en die in de peilingen stijgt omdat hij een anoniem klik forum maakt. Dat zegt wel wat over zijn kiezers.
Cohen staat voor een partij die opkomt voor de zwakken in de samenleving, alleen luisteren die zwakken liever naar een gladde verkoper die anderen wegzet en ze met onliners rotzooi opdringt

Gisteren viel iedereen over het feit dat de fractieleden van de PVDA het zo vaak oneens zijn en hoe fout dat was. Dat is democratie. In een andere partij, die overigens geen partij is, mag niemand wat zeggen, daar zijn ze op geselecteerd, niet op hun kennis of correctheid.

Het is triest dat de leider een bulterriër moet zijn wil je als partij succes hebben.

Ik ben het helemaal met je eens :D

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:29

Als je iemand vergelijkt met Wilders, dan komt iedereen er goed van af. MAar hadden we dan niet nog wat meer politici? Ik vind dat Rutte absoluut charisma heeft. Hij is goed als premier.

Dat had Wouter bos trouwens ook. Ik denk dat hij meer een verlies was voor de pvda dan Cohen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 12:34

Rutte is voor zoverre goed dat hij zich overal uit lacht, hij laat zich niet confronteren en omzeilt echte vragen. Na Balkenende is hij voor de 2e Kamer een verademing, maar dat is niet echt opzienbarend.
Rutte zal stelling moeten nemen in de volgende bezuinigingsronde, het CDA heeft aangekondigd dat ze dat gaan doen, die hebben niets meer te verliezen dus ik ben benieuwd wie met de billen bloot gaat Wilders of Rutte.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:37

Bezuinigen is bij de linkse partijen een vies woord. Die willen liever geld uit geven dat er niet is. En daarmee de financiele problemen groter maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:37

Ik vind Rutte charmant over komen, hij lacht leuk, maar that's it. Hij is aan het pappen en nathouden. Hij mag best eens met zijn vuist op tafel slaan, als Geert uit de bocht vliegt. Ik vind Rutte dus een lafaard. Het rommelt ook wel wat in de VVD, maar het blijft grotendeels binnens kamers.
Ik geloof ook dat het stemgedrag veranderd is. Vroeger stemde je (van huis uit) op een partij, nu stem je op een persoon. Daarom wisselen de uitslagen zo, denk ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 12:39

Langcara schreef:
Bezuinigen is bij de linkse partijen een vies woord. Die willen liever geld uit geven dat er niet is. En daarmee de financiele problemen groter maken.

Die willen anders bezuinigen

Nee je achterban voorliegen dat je voor hen opkomt en dan alle bezuinigingen op zorg, veiligheid en onderwijs mogelijk maken door er voor te stemmen, en dan roepen dat het de fout van links is, hoe dom kan je zijn om daar in te trappen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:41

Misschien wordt het tijd voor een nieuw politiek systeem (richting een zakenkabinet?), want iedere paar jaar lopen we bepaalde politici af te zeiken, en dat gaat al jaaaaaren zo. Dat ligt er gewoon aan dat links en rechts haaks op elkaar staan en niemand er tegen kan dat politici dat niet op kunnen lossen (wat ze natuurlijk nooit gaat lukken).

Naar mijn idee liggen de problemen niet aan de premier of partijen in de tweede kamer, maar aan het hele systeem wat gewoon niet kán functioneren.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:42

Maar iedereen klaagt en verfoeit ook dat er bezuinigd wordt op natuur en cultuur. Zou er dan nog meer op onderwijs en zorg bezuinigd moeten worden? Ik dacht het niet.

Ik zou zeggen, schaf kinderbijslag af, en gebruik dat geld temeer voor onderwijs, goede studiebeurs en zo. Dat geld genereert zich altijd weer terug.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 12:57

Kinderbijslag en hypotheekaftrek zouden naar draagkracht bijgesteld kunnen worden
Het is toch te gek dat iemand met een dure villa 2 keer een modaal inkomen per jaar van de belasting kan aftrekken en daar bovenop ook nog andere douceurtjes krijgt die hij niet nodig heeft
Maar daar wil onze lachende premier en zijn blonde kompaan, die het toch zo goed voor heeft met Henk en Ingrid, niet van horen.