lovelanga schreef:In een paar posts terug zeg ik ook dat ik waarschijnlijk in een combinatie geloof, maar dat wil niet zeggen dat ik mensen er gek op aan kijk als ze in het een of het ander geloven.
@joyce2: Wat heeft het zeggen van "jezus" of "verdomme" voor jou dan voor meerwaarde?wat heeft dat met jezelf te maken zijn. Het drukt voor mij gevoel toch enige respectloosheid uit. En zelfs als het niet kwetsend bedoeld is, is het dat vaak wel.
Ik zeg wel eens "Jezus, dat is toch niet normaal!!" als er bijv. iets gebeurd is. Of als ik heel erg gefrustreerd ben bijv. "Verdomme, waarom laat ik vandaag steeds alles uit mijn handen flikkeren/heb ik soms stront aan m'n handen". Dat is zit er bij mij van jongs af aan al in, omdat het uitspraken zijn die in onze familie gebruikt worden en het is heel vervelend om constant al je woorden af te moeten gaan wegen. Dan ben ik dus niet mezelf, omdat ik heel erg op moet letten of ik niet per ongeluk een woord gebruik wat een ander als kwetsend zou kunnen ervaren. Zo vind ik het scheldwoord "kanker" heel naar en grof klinken, maar dat laat ik ook langs me heen glijden op het moment dat ik merk dat het een loos woord is. Als iemand het echt op een vuile manier zegt, echt om iemand op zijn ziel te trappen, dan vind ik het een heel ander verhaal.[/quote]
Maar stel dat het bij mij een gewoonte was, om iets als "vuile atheist" uit te roepen (wat raar klinkt natuurlijk en absoluut niet het geval is) hoeveel commentaar zou ik dan wel niet krijgen?[/quote]
Ik zeg toch ook niet "vuile christen" ??
Maar als je het wel gewoon als loze opmerking zou zeggen, denk ik dat mensen je raar aankijken en vervolgens lachend doorlopen!