Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loesje166 schreef:nu ben ik afgelopen week op excursie naar een slachthuis geweest, daar slachten ze ook halal, het enige verschil is dat er een moslim medewerker een gebed bij de gedode dieren uitspreekt en ze worden na met de pin verdoofd te zijn op een bepaalde manier gesneden om leeg te bloeden, er is dus amper verschil in de manier van slachten dan bij een normaal dier.
InezFlip schreef:Er staat een bordje boven het eten alles is halal!
Tiggs schreef:De mensen die weigeren halal-vlees te eten, eten neem ik aan ook geen vlees uit de bio-industrie?
InezFlip schreef:Genoeg discusies die had ik al wel verwacht.
Chevax, vind je dat ik zeur?
Voor de duidelijkheid, ik ben een nederlander en ben christelijk opgevoed. Ik eet vlees. Maar op mijn MBO school kan ik alleen nog maar halal kopen. Er staat een bordje boven het eten alles is halal! Nou dat vertik ik te eten! Kijk als het nou een beetje van dit wat en een beetje van dat had ik er veel minder moeite mee maar ik kan geen vlees meer eten op school. En ik eet gewoon vlees ook op school. Ik eet geen halal vlees uit pricipe en start deze discusie omdat dit gewoon even besloten wordt dat al het vlees op school halal is en daar ben ik het niet mee eens, of ik nou vlees eet of niet.
Ik ben geen vegatarier ik probeer alleen bewuster te kijken naar wat ik eet, en dat ik dan een frikandel eet moet ik zelf weten. Ik zet niet ineens de knop om geen vlees of alleen nog bio vlees, ik ga me eerst inlezen en kijken wat ik er mee wil en vind en in de tussentijd eet ik wel gewoon vlees, alleen heel weinig en alleen iets wat ik echt lekker vind.
Nicolletje schreef:InezFlip schreef:Er staat een bordje boven het eten alles is halal!
Ik vind dat ook een beetje vreemd, alles halal.
Mensen mogen best de keuze hebben om geen halal vlees te eten (en wat ze dan verder wel eten moeten ze ook zelf weten vind ik), ik ben geen moslim dus hoef ik geen halal als dat even kan.
Het is altijd nog een openbare school en geen moslim school, lijkt me.
BaiNar schreef:ilayda schreef:Ik heb het gevoel dat het hier in dit topic niet gaat over het slachten maar over het anti islam zijn
Nee over "ongewild halal vlees in je strot gedauwd krijgen....."