Een 18-jarig tienermeisje krijgt levenslang voor moord.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:37

8)7 Hoe ziek ben je dan.
Eens zien of de straf haar ook als "behoorlijk aangenaam" bavalt.

Mjetterd

Re: Een 18-jarig tienermeisje krijgt levenslang voor moord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:39

Lijkt me een gepaste straf, het feit dat ze het 'behoorlijk aangenaam' vond, doet mij denken dat ze het zo weer zou doen :o

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:43

Helaas is levenslang niet levenslang.
Denk dat tbs beter bij haar had gepast.
Er is gewoon iets goed mis met haar.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:44

Ik denk ook niet dat dat soort mensen nog te redden zijn. Spuitje tja das ook zoiets dat ze niet boeten voor wat ze geflikt hebben. Op een onbewoond eiland stoppen waar echt niemand vanaf kan en het ze dan maar zelf uit laten zoeken? :+ Een beetje Shutter Island idee..
Tja wat de juiste oplossing is, weet volgens mij niemand.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:46

Britt schreef:
Ier schreef:
In Amerika weten ze tenminste van aanpakken en stoppen ze die mafketels meteen goed weg. Kan Nederland een voorbeeld aan nemen! Getikt wijf zeg.

Precies wat ik ook dacht, hier zou ze TBS krijgen en later gewoon weer op straat staan met een beetje pech :\

Waarom blijven dit soort reacties altijd komen? Er zijn al lang onderzoeksresultaten naar buiten gekomen dat de straffen in NL langer zijn dan in vele andere landen.

Daarbij denk ik dat tbs beter is dan gewoon in hechtenis genomen worden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:50

Misschien, maar dan wel in een gesloten instelling en noooooit meer vrij. Er komen mij nog steeds te vaak gevallen naar buiten van patienten die in hun 'vrije weekend' er vandoor gaan en de vreselijkste dingen uitvogelen :=

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:54

Citaat:
Zelfverminking
De advocaat van Alyssa Bustamante wil haar echter onmiddellijk laten opnemen in een psychiatrische kliniek. Dat ze mentaal ziek is, blijkt ook uit het onderzoek. In 2007 probeerde ze al zelfmoord te plegen. Ze werd behandeld voor een depressie en zelfverminking met een mes. Ook op internet draaide ze door. Vorig jaar postte ze een bizar fimpje op YouTube. Daarin is te zien hoe ze zichzelf opzettelijk tegen een elektrisch geladen hek gooit, waarna ze haar twee jongere broertjes dwingt hetzelfde te doen. In haar (ondertussen verwijderd) profiel op YouTube vulde Bustamante in bij hobby's: "Mensen vermoorden en snijwonden toebrengen". Het leek op een overdrijving van een tiener, maar helaas voegde ze de daad bij het woord.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:55

Pfff, klinkt als een enorm mentaal ziek kind.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:56

Amondi schreef:
Gatver wat gestoord!

Maar wat ik me dan afvraag, hoe komt zo'n iemand op zulke gruwelijke gedachten? Zoiets zou echt niet bij mij opkomen! Heeft ze zelf een verknipte jeugd gehad en hoe denkt zo'n meid? Absoluut terecht dat ze is opgesloten maar vind wel dat er meer onderzoek naar en bij die meid gedaan moet worden. Al os het alleen om het brein van zo'n ziek iemand een beetje te. Begrijpen en signalen te leren zien bij anderen en zulke dingen dus voor te zijn.

Bah gewoon!
Sterkte voor de nabestaanden van het buurmeisje!

Ik denk dat je hier inderdaad de spijker op z'n kop slaat. Vind dat men verder moet kijken dan '18 jarig tienermeisje krijgt levenslang voor moord'. Na een beetje rondgooglen vind je namelijk talloze pagina's waarin beschreven staat dat ze al jaren aan zware depressie leed, zelfmoordpogingen heeft ondernomen, dat haar biologische moeder een drugs- en alcoholverleden heeft en dat haar vader al jaren in de gevangenis zit voor een of ander zwaar misdrijf. Zware gezinsproblematiek dus. Begrijp me niet verkeerd, vind het geheel op zijn plaats dat ze zo zwaar is berecht maar je kunt je afvragen in hoeverre het geheel haar schuld is dat het zo ver heeft moeten komen. Want laten we eerlijk zijn; wil je op je 18e iemand in koele bloeden vermoorden dan moet je toch de verkeerde ouders en hulp hebben gekregen in je leven...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:57

annebe schreef:
Citaat:
De advocaten van Bustamanten zeiden dat het meisje onstabiel was door het gebruik van antidepressivum. Zo zou de 18-jarige al eerder een poging tot zelfdoding hebben gedaan.

En dan laat je deze dame op je dochter passen?! >;)

Dat staat er niet. Buurmeisje speelde gewoon buiten en is waarschijnlijk meegelokt naar het bos door Alyssa. Was altijd bang in het donker, dus toen ze met donker niet thuis was trokken de ouders aan de bel.

Heb even gegoogled want ik wilde natuurlijk even zien om wat voor soort meisje het ging. De afbeeldingen laten zeker een gestoorde tiener zien.
Ergens in het leven van Alyssa Bustamante is het goed mis gegaan.
Moeder heeft een geschiedenis van drugs en alcohol en vader zit een gevangenisstraf uit voor geweldsdelicten. Alyssa werd opgevangen door haar oma die niet verder kon kijken dan haar neus lang was en de zorg voor een depressieve tiener, die op 13 jarige leeftijd al een zelfmoordpoging deed, totaal niet aankon. Ze is intelligent, onderpresterend op school en Emo (sneed zichzelf). Was voortdurend op zoek naar "kicks". Sliep bijvoorbeeld in haar eentje in het bos en zo.
Gaf ook via Youtube etc allerlei signalen dat het met haar niet goed ging. Het lijkt zo te zijn dat ze de moord nodig had om iets te "voelen".

In en in trieste gebeurtenis, niet alleen voor het buurmeisje maar ook voor Alyssa.

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:03

Hoe ziek ben je dan zeg!! %)

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:08

Soms denk ik heel af en toe dat je mensen die zelfmoord willen plegen niet moet proberen te redden, je hoort te vaak dat ze dan later een ander van kant maken..

Hoe erg de jeugd van deze tiener ook geweest mag zijn, ik vind haar straf meer dan terecht. Ze heeft het leven af gepakt van een onschuldig meisje... t zal je kind maar zijn!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:10

Kon ze niet langer zitten? :')
Ze verdient het dubbel en dwars, kind is echt ziek!

VonDutchJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 11:34

Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 10-02-12 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto even in link gezet

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:36

tita schreef:
Waarom levenslang... waarom niet gewoon spuitje dit soort mensen kosten de maatschappij ontzettend veel geld en ze gaat waarschijnlijk nog wel een jaar of 50 leven.

Iemand met zulke zieke gedachtens en zo jong, is IMO niet meer te redden

:roll: dan verlaag je je naar het niveau een moordenaar..

vind het eigenlijk gewoon sneu voor beide, ook voor de moordenaar, sneu dat iemand zo is..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:42

Ik dacht precies hetzelfde als Tita; zonde om hier nog 70 jaar voor te betalen. Gewoon spuitje in het pootje (en dan heeft ze meer mazzel dan haar slachtoffer).
Ben voorstander van de doodstraf, mag in NL ook ingevoerd worden als het aan mij ligt.
Sommige mensen hebben geen rechten meer, die hebben ze verspeeld.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:01

Ik vind de doodstraf een beetje raar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:04

patatkraam schreef:

Want? Ik vind het ook 'een beetje raar' dat zij haar buurmeisje heeft vermoord én er plezier in had! Héél raar :j

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:05

Quellian schreef:
patatkraam schreef:

Want? Ik vind het ook 'een beetje raar' dat zij haar buurmeisje heeft vermoord én er plezier in had! Héél raar :j

Ik zeg ook niet dat dat normaal is, maar om vervolgens zelf iemand te vermoorden vind ik dan ook raar.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:06

Ik ben dan gewoon van mening dat de dader dan niet geboet heeft, komt er dan wel heel gemakkelijk vanaf.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:07

patatkraam schreef:
Ik zeg ook niet dat dat normaal is, maar om vervolgens zelf iemand te vermoorden vind ik dan ook raar.

Kwaad met kwaad vergelden, vuur met vuur bestrijden.
Ik ben van mening dat zo'n meisje geen recht meer heeft, zouden ze van mij precies hetzelfde mogen doen als zij heeft gedaan.

Ik denk dat ze moordenaars, verkrachters, sadisten, etc. gewoon op dezelfde manier moeten straffen. Op de manier hoe zij hun slachtoffer onrecht hebben aangedaan. Ik hou van de middeleeuwse martelpraktijken, dát waren tenminste straffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:09

Squawk schreef:
Ik ben dan gewoon van mening dat de dader dan niet geboet heeft, komt er dan wel heel gemakkelijk vanaf.

Ik denk dat als een gemiddeld (mentaal zinnig) persoon moest kiezen tussen de rest van zn leven in de bak of er snel vanaf ze voor dat laatste zouden kiezen. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:12

wemkelover schreef:
Helaas is levenslang niet levenslang.
Denk dat tbs beter bij haar had gepast.
Er is gewoon iets goed mis met haar.

TBS helpt niet als er een los contact zit bovenin....dat hebben ze in Nederland ook nog niet begrepen en kost de samenleving miljoenen(die we beter kunnen besteden aan bejaarden)

In Amerika begrijpen ze het wel,opsluiten en zorgen dat de samenleving beschermd wordt tegen dit soort randdebielen.

In Nederland doen we er alles aan om het voor de dader zo prettig mogelijk te maken en met een vooruitzicht om terug te keren in de maatschappij.De samenleving komt op de laatste plaats.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:13

Quellian schreef:
patatkraam schreef:

Ik ben van mening dat zo'n meisje geen recht meer heeft, zouden ze van mij precies hetzelfde mogen doen als zij heeft gedaan.

Ik denk dat ze moordenaars, verkrachters, sadisten, etc. gewoon op dezelfde manier moeten straffen. Op de manier hoe zij hun slachtoffer onrecht hebben aangedaan. Ik hou van de middeleeuwse martelpraktijken, dát waren tenminste straffen.

Ik snap gewoon niet hoe jij dan denkt. Vind het walgelijk.

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:14

Quellian schreef:
patatkraam schreef:

_/-\o_