Eens zien of de straf haar ook als "behoorlijk aangenaam" bavalt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Britt schreef:Ier schreef:In Amerika weten ze tenminste van aanpakken en stoppen ze die mafketels meteen goed weg. Kan Nederland een voorbeeld aan nemen! Getikt wijf zeg.
Precies wat ik ook dacht, hier zou ze TBS krijgen en later gewoon weer op straat staan met een beetje pech
Citaat:Zelfverminking
De advocaat van Alyssa Bustamante wil haar echter onmiddellijk laten opnemen in een psychiatrische kliniek. Dat ze mentaal ziek is, blijkt ook uit het onderzoek. In 2007 probeerde ze al zelfmoord te plegen. Ze werd behandeld voor een depressie en zelfverminking met een mes. Ook op internet draaide ze door. Vorig jaar postte ze een bizar fimpje op YouTube. Daarin is te zien hoe ze zichzelf opzettelijk tegen een elektrisch geladen hek gooit, waarna ze haar twee jongere broertjes dwingt hetzelfde te doen. In haar (ondertussen verwijderd) profiel op YouTube vulde Bustamante in bij hobby's: "Mensen vermoorden en snijwonden toebrengen". Het leek op een overdrijving van een tiener, maar helaas voegde ze de daad bij het woord.
Amondi schreef:Gatver wat gestoord!
Maar wat ik me dan afvraag, hoe komt zo'n iemand op zulke gruwelijke gedachten? Zoiets zou echt niet bij mij opkomen! Heeft ze zelf een verknipte jeugd gehad en hoe denkt zo'n meid? Absoluut terecht dat ze is opgesloten maar vind wel dat er meer onderzoek naar en bij die meid gedaan moet worden. Al os het alleen om het brein van zo'n ziek iemand een beetje te. Begrijpen en signalen te leren zien bij anderen en zulke dingen dus voor te zijn.
Bah gewoon!
Sterkte voor de nabestaanden van het buurmeisje!
annebe schreef:Citaat:De advocaten van Bustamanten zeiden dat het meisje onstabiel was door het gebruik van antidepressivum. Zo zou de 18-jarige al eerder een poging tot zelfdoding hebben gedaan.
En dan laat je deze dame op je dochter passen?!
tita schreef:Waarom levenslang... waarom niet gewoon spuitje dit soort mensen kosten de maatschappij ontzettend veel geld en ze gaat waarschijnlijk nog wel een jaar of 50 leven.
Iemand met zulke zieke gedachtens en zo jong, is IMO niet meer te redden
patatkraam schreef:Ik zeg ook niet dat dat normaal is, maar om vervolgens zelf iemand te vermoorden vind ik dan ook raar.
wemkelover schreef:Helaas is levenslang niet levenslang.
Denk dat tbs beter bij haar had gepast.
Er is gewoon iets goed mis met haar.
Quellian schreef:patatkraam schreef:Ik zeg ook niet dat dat normaal is, maar om vervolgens zelf iemand te vermoorden vind ik dan ook raar.
Kwaad met kwaad vergelden, vuur met vuur bestrijden.
Ik ben van mening dat zo'n meisje geen recht meer heeft, zouden ze van mij precies hetzelfde mogen doen als zij heeft gedaan.
Ik denk dat ze moordenaars, verkrachters, sadisten, etc. gewoon op dezelfde manier moeten straffen. Op de manier hoe zij hun slachtoffer onrecht hebben aangedaan. Ik hou van de middeleeuwse martelpraktijken, dát waren tenminste straffen.
Quellian schreef:patatkraam schreef:Ik zeg ook niet dat dat normaal is, maar om vervolgens zelf iemand te vermoorden vind ik dan ook raar.
Kwaad met kwaad vergelden, vuur met vuur bestrijden.
Ik ben van mening dat zo'n meisje geen recht meer heeft, zouden ze van mij precies hetzelfde mogen doen als zij heeft gedaan.
Ik denk dat ze moordenaars, verkrachters, sadisten, etc. gewoon op dezelfde manier moeten straffen. Op de manier hoe zij hun slachtoffer onrecht hebben aangedaan. Ik hou van de middeleeuwse martelpraktijken, dát waren tenminste straffen.