Actie:Geen tocht op zondag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:53

Electra63 schreef:
Ik denk, dat er helemaal geen Elfstedentocht komt, weer een hoop gelul voor niets geweest. ;)

Jawel...Fokke en Sukke hebben de oplossing

Afbeelding

Kentaro

Gewoon zondag schaatsen! (en als God het echt niet wil, laat ie ze wel door het ijs zakken......... }> )

Iris82

papagroom schreef:
Je zou ook kunnen stellen.....Het is onze lieve heer die het weer en de omstandig heden zo maakt dat het alleen op zondag kan....wie zijn wij dan om het niet te doen....bovendien zijn de meeste mensen toch al vrij....dus een hele gunstige dag...economisch gezien... :Y)

:j Dan zal OLH het wel zo gepland hebben.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:55

Iedereen moet lekker doen en denken wat 'ie zelf wil maar ik denk zondag open = extra dag open = extra winst :D ?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:03

Er komt dus helemaal geen tocht :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:05

Meliszy schreef:
Wat een onzin, dus omdat mensen die geloven niet willen rijden op zondag, moet de rest daar ook maar onder lijden?? Dan doen ze toch gewoon niet mee aan de tocht?? Ik zie het probleem niet;) Beter toch een elfstedentocht op zondag als helemaal geen elfstedentocht!

helemaal mee eens

alex66

Re: Actie:Geen tocht op zondag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:46

ach de gelovigen pakken wel op maandag ochtend hun krant uit de bus ........een krant die dus op zondag gemaakt is ..stelletje schijnheiligen.

als het kan, rijden, al is het op eerste kerstdag .......kom op hé zoveel maak je er niet mee in je leven

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:49

Ik vind het sowieso al vreemd.
Als God bestaat, dan werkt hij 6 dagen in de week, 24 uur per dag.
En de enige dag dat hij vrij heeft, dan gaat iedereen in de kerk aan zijn kop zitten zeuren.
Waarom denk je dat hij de elfstedentocht op zondag gooit?

hedder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:53

Ik denk ook dat als de tocht enkel op zondag gereden had kunnen worden (helaas het gaat niet door), dat het dan maar op zondag was geweest. Na 15 jaar eindelijk de kans en dan zou hij niet door mogen gaan omdat het alleen op zondag mogelijk was. Er zijn best dingen waar ik begrip voor heb. Maar deze tocht is toch iets speciaals.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:56

Sterker nog, hij heeft voor zichzelf die dag vrij gesteld, is iederen dan gelijk aan god?
Als men die dag dus geen arbeid mag verrichten, dan stel je je dus gelijk aan god..........
Maar als je dan wat overkomt, ga je dan wel naar een huisartsenpost of ziekenhuis?
Dan zou je dat ook niet moeten doen, want die mensen verrichten arbeid op zondag, idd. net als de krant.
En hoe ga je naar de kerk?
Met de auto, fiets, lopend? Hoe je ook gaat, je verricht arbeid, het is maar net hoe je dan arbeid (lichamelijk dan wel geestelijk, actief of passief) defenieerd.
Maar goed, als je dan niet wil schaatsen, dan schaats je toch niet?
Laat iedereen in zijn waarde en respecteer ook anderen met een andere mening of geloofsovertuiging, kennelijk is dat niet mogelijk (want die anderen moeten zich dan maar aanpassen).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:04

De tocht komt er voorlopig niet, helaas. Wat betreft de zondag, ik heb geen enkel respect voor zondagsrust of maandag, dinsdag enz, ik heb respect voor mijn medemens en dat zouden er meer moeten doen, hadden we deze discussie en oorlogen, zinloos geweld enzenz ook niet.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:10

josie schreef:
Laat iedereen in zijn waarde en respecteer ook anderen met een andere mening of geloofsovertuiging, kennelijk is dat niet mogelijk (want die anderen moeten zich dan maar aanpassen).

nee dat is niet mogelijk want zij denken/vinden/geloven dat het een wet is van god.
zij denken/vinden/geloven dat de wetten van god boven die van de mens staan.
en dus vinden/denken/geloven zij dat ze verplicht zijn ons ongelovigen te redden van de hel waar we in zullen branden als we op zondag gaan schaatsen.
ja ja, je wordt niet zomaar reliegekkie 8)7

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:20

alex66 schreef:
ach de gelovigen pakken wel op maandag ochtend hun krant uit de bus ........een krant die dus op zondag gemaakt is ..stelletje schijnheiligen.

als het kan, rijden, al is het op eerste kerstdag .......kom op hé zoveel maak je er niet mee in je leven

o vandaar dat de meeste (behoudend) gelovigen een avondkrant hebben. deze worden dus maandag overdag gemaakt en niet zondag.

en wat een gezever toch weer weer over de gelovigen/niet gelovigen
ieder mens is uniek en de een gelooft en de nader niet. maar niet iedereen die gelooft, gelooft het zelfde. er zijn veel nuances in wat ieder gelooft!

Bah momenteel vind ik hier de niet gelovigen het meest beroerdst klinken.

en ja ik geloof in God! ik geloof in de bijbel. Maar ik kan heel goed zelf uitmaken wat ik voor mezelf wil, en wat ik voor een ander WENS Ik kan niet zeggen wat een ander MOET doen.
En van mij mag de elfstedentocht gerust op Zondag gereden worden. moeten ze lekker zelf weten.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:10

We kunnen de elfstedentocht ook gewoon afschaffen voor altijd. Zijn we lekker van het gezeur af die altijd weer oplaait wanneer het 1 graad vriest!