'Roze' wooncomplex in Den Haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alex66

Re: 'Roze' wooncomplex in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:50

daar is nog al wat om te doen geweest (om die foto dan) door dit soort foto's bij elk artikel te plaatsen dat over homopesten gaat, bevestigd de media het idee dat homo's allemaal losbandige relnichten zijn.
en dat versterkt bij simpele sukkels die homo's pesten weer het idee dat die vieze homo's het wel verdienen.
terwijl een homo (schrik niet) in 99% van de gevallen een heel gewoon mens is.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:12

Dat staat ook in de tekst onder de foto! Ik vind het een erg grappige foto, maar wel inderdaad ongelukkig gekozen bij de inhoud van het artikel.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:53

Jammer dat de topicstarter niet meer reageert. Wellicht heeft ze inmiddels een meer genuanceerde mening over het wooncomplex gekregen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 23:57

Ik had niet de indruk dat er na mijn laatste reactie nog veel nuttigs was toegevoegd. Zo hard loopt het topic nou ook weer niet. Ik wil mezelf wel even quoten?

Ongenuanceerd? Mijn mening? Ik geloof niet dat je mijn mening kent. Ik snáp het alleen gewoon niet, wat wil het COC nou?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:01

Opmerkelijk dat je weggepeste homostellen niet nuttig vindt in deze discussie.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:09

Denk dat zo'n complex homopesten juist erger kan maken. Zo 'wennen' mensen er nooit aan als je ze allemaal afgezonder laat wonen..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:11

Ik heb er geen problemen mee hoor :) hoop dat het gebouw ook roze wordt :D beetje kleur in de wereld :D
Heb meer problemen met het complex wat ze speciaal voor Polen gaan bouwen in Aalsmeer :x

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:14

Wat is dat precies dan? Ook alle polen in een gebouw? Want als dat zo is, vind ik het precies hetzelfde als met de homo's. :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:15

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:17

Ik snap het op 1 hoop gooien sowieso niet.. Lekker integreren dan. :')
Dat van de polen is wel erg. :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 11:21

Sammyoo schreef:
Opmerkelijk dat je weggepeste homostellen niet nuttig vindt in deze discussie.

Die opmerking of een soortgelijke was al geplaatst voor ik mijn laatste reactie plaatste.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:01

Dan mis ik helaas een inhoudelijke reactie hierop.

Ik vind het van belang dat mensen een vrije keuze hebben in het wonen. Het overgrote deel van de homostellen zal geen gebruik maken van zo'n woonvoorziening. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat er homo's zijn die het prettig vinden om tussen gelijkgestemden te wonen. De tolerantie in Nederland voor homo's valt soms echt tegen. Vraag maar eens aan een willekeurige vader hoe het zou vinden als zijn zoontje homo blijkt te zijn. Je zal schrikken van het aantal wat daar niet blij mee is. Een paar weken terug was het nieuws dat er therapien zijn om je van je homosexuele geaardheid af te helpen. Dat was niet in Amerika, maar gewoon in Nederland. Werd nog door de ziektekostenverzekering vergoed ook. En hoeveel homo's (misschien vooral de 50+) zijn vanwege het taboe op latere leeftijd uit de kast gekomen? Onder druk van geloof of omgeving een gezin gestart en ongelukkig leven gehad.

Het verband tussen een gaypride en een woonvoorziening vind ik trouwens vergezocht. Ik kan mij goed voorstellen dat er homo's zijn die graag in het wooncomplex willen wonen. Er zullen er meer zijn die er niet willen wonen, dus over de integratie maak ik mij geen zorgen. Dus laten we alsjeblieft een beetje tolerantie tonen en ieder laten wonen waar hij / zij zichzelf happy voelt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 17:53

Sommige mensen hebben ook nog wat anders te doen dan bokken ;)

Het gaat me er ook niet om dat ik homo's an sich niet begrijp als ze daar willen wonen - maar voor de zoveelste keer: het COC is een organisatie voor INTEGRATIE van homo's, maar ze doen zo vaak dingen die allesbehalve integrerend zijn. Dit is slechts een voorbeeld, maar er zijn er meer te noemen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:34

alex66 schreef:
wat is er mis mee als mensen niet tot hun dood willen vechten tegen vooroordelen en discriminatie?
in de reguriere ouderenzorg zijn de bewoners net zo intolerant als de gemiddelde nederlander....... ik snap heel goed dat er mensen zijn die liever hun oudedag tussen gelijk gestemden doorbrengen.
ik ga ook liever naar de pride dan naar het carnaval

yi ha! :j helemaal mee eens,
dat is toch vanzelfsprekend zou je denken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:47

Blue_Eyes schreef:

Het gaat me er ook niet om dat ik homo's an sich niet begrijp als ze daar willen wonen - maar voor de zoveelste keer: het COC is een organisatie voor INTEGRATIE van homo's, maar ze doen zo vaak dingen die allesbehalve integrerend zijn. Dit is slechts een voorbeeld, maar er zijn er meer te noemen.

Andere kant is dat oudere homo's die na een levenslange relatie alleen komen te staan meestal wel erg alleen zijn, meestal geen kinderen en/of kleinkinderen
Ik kan me voorstellen dat voor zo iemand wonen tussen gelijkgestemden toch een wat veiliger gevoel geeft

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:59

Mijn oudoom woont in een dergelijk wooncomplex. Hij is gepensioneerd en heeft niet zo'n sterk sociaal vangnet, wat hem behoorlijk eenzaam maakte.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 20:00

Zoals gezegd Saar: ik begrijp best dat ze daar willen wonen, in zulke gevallen. Begrijp het alleen niet van het COC.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:00

Blue_Eyes schreef:
Het gaat me er ook niet om dat ik homo's an sich niet begrijp als ze daar willen wonen - maar voor de zoveelste keer: het COC is een organisatie voor INTEGRATIE van homo's, maar ze doen zo vaak dingen die allesbehalve integrerend zijn.

Ik denk dat daar het misverstand zit: het doel van het COC is volgens mij meer het behartigen van de belangen van homoseksuelen. Die belangen zijn niet altijd voor alle homoseksuelen hetzelfde: voor een bepaalde groep kan een veilige plek veel belangrijker zijn dan een geintegreerde plek.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:04

Jaaaaaahoor, ik wil ook wel aan de Buitenom wonen. Maar ik ben gewoon niet slim genoeg om lotgenoten (voor wat ik dan ook maar voor "mankement" aan mezelf zou kunnen verzinnen) te zoeken en bij Staedion te regelen om daar wat voor ons te realiseren.

Slimme homos :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:07

wij hebben hier in een kleine straat welgeteld 2 homo-stellen wonen.
Heb er totaal geen problemen mee hoor :D en de rest van de buurt ook niet.
Kan me wel voorstellen dat het in steden, of juist kleine dorpen, nog wel steeds erg lastig is voor homo's, dat er nog steeds een taboe op ligt.
Tja, neem aan dat er vraag naar is anders gaat het vast niet door.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:11

hestejente schreef:
Jaaaaaahoor, ik wil ook wel aan de Buitenom wonen. Maar ik ben gewoon niet slim genoeg om lotgenoten (voor wat ik dan ook maar voor "mankement" aan mezelf zou kunnen verzinnen) te zoeken en bij Staedion te regelen om daar wat voor ons te realiseren.

Slimme homos :j

mankement...........beetje slechte woordkeuze neem ik aan >;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:13

Daarom staat het ook tussen aan-ha-lings-te-kens :)*

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:14

Ik vind het bullshit. Laten we alle homo's in één huis isoleren.. Let maar op, dadelijk graven ze er nog een gracht omheen :')

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:16

Belachelijk. Ze willen zo graag geaccepteerd worden door de maatschappij, kom dan niet met deze onzin aanzetten.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:23

Blue_Eyes schreef:

Wat wil je zeggen met je eerste opmerking?
Je schrijft dat je een reactie hebt geplaatst, dan kan je toch ingaan op de argumenten van anderen?

Ik heb even lopen zoeken op de site van het COC. Voor zover ik terug kan lezen is de organisatie een belangenvereniging voor homo's. Ik kan niet terugvinden dat INTEGRATIE de hoofddoelstelling is. Ik vind dat een 'roze' wooncomplex uitstekend past binnen de doelstelling mbt belangen van homo's.

Ik lees in jouw profiel dat het christendom belangrijk voor je is. Heeft jouw interesse in het COC hiermee te maken?
http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&p ... een_id=328