Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:De mensen die nu met pensioen gaan, worden door ons betaald, wij betalen niet voor ons pensioen, alleen als je een verzekering afsluit...maar AOW wordt betaald door het nu...dus zo goed hebben ze het niet gedaan, of ze hebben prachtige verzekeringen afgesloten die voorts gekort worden uitgekeerd...
juval schreef:de mensen die nu met pensioen zijn hebben maximaal kunnen profiteren van de voorzieningen die ze zelf hebben geregeld.... vut bestaat al niet meer voor ons, en het is maar afwachten of er over 30 jaar als ik aan de beurt ben nog AOW bestaat.
russel schreef:Het pensioen wat nu betaald wordt, gaat uit de pot betaalde pensioen, net zoals ik VUT premie heb betaald waar ik geen VUT van ga hebben..maar het het wel jarenlang betaald....Dus als ik nu 30 jaar pensioen premie betaal, wordt dat uit de pot betaald die dus elke maand door ons wordt aangevuld. Pensioenfondsen kunnen doen met het geld wat ze willen, speculeren of wat dan ook, is het geld verdampt, dan hebben wij straks dikke pech, op is op...De huidige pot betaald nu uit...de huidige aangevulde pot door ons, is wellicht allang leeg tegen de tijd dat wij 65-68-70 zijn...
AOW is weer een andere pot, krijgt iedereen, ook die mensen niet niet werken...dat is een andere premie..
Dan is het zo dat je bij een bedrijf altijd verplicht in dat pensioenfonds valt, maar als lagere werknemer heb je daar in den regel maar een klein voordeel van in pensioenen, het management en met name het hogere management krijgt daar en groot voordeel uit...
Al met al, kan je gewoon beter zelf sparen.....elke maand een paar tientjes opzij leggen....
Electra63 schreef:juval schreef:de mensen die nu met pensioen zijn hebben maximaal kunnen profiteren van de voorzieningen die ze zelf hebben geregeld.... vut bestaat al niet meer voor ons, en het is maar afwachten of er over 30 jaar als ik aan de beurt ben nog AOW bestaat.
Ja, maar ook voor VUT/Prepensioen heeft de werknemer zelf gespaard/betaald. Verder heeft de generatie die nu met pensioen is, wel vaak langer gewerkt. Meer dan 40 uur per week en al op je 15e gaan werken, was vroeger heel normaal. Toen werd er ook geen aandacht besteed aan bijv. arbeidstijdenwet of andere arbo-zaken, omstandigheden waren vaak veel zwaarder.
juval schreef:ja dat probeer ik dan ook zeker te doen.
juval schreef:ja, dat dacht ik ook.. tot mn man er met een ander vandoor ging.. en we nu het huis met verlies moeten verkopen..
dingen gaan niet altijd zoals je gepland hebt!
sorry, ben een beetje pessimistisch haha...
juval schreef:ja, dat dacht ik ook.. tot mn man er met een ander vandoor ging.. en we nu het huis met verlies moeten verkopen..
Electra63 schreef:juval schreef:ja, dat dacht ik ook.. tot mn man er met een ander vandoor ging.. en we nu het huis met verlies moeten verkopen..
Ach, mijn huis is bijna vrij, dus dat is zeker geen verlies, in de goede tijd gekocht.
Electra63 schreef:russel schreef:Het pensioen wat nu betaald wordt, gaat uit de pot betaalde pensioen, net zoals ik VUT premie heb betaald waar ik geen VUT van ga hebben..maar het het wel jarenlang betaald....Dus als ik nu 30 jaar pensioen premie betaal, wordt dat uit de pot betaald die dus elke maand door ons wordt aangevuld. Pensioenfondsen kunnen doen met het geld wat ze willen, speculeren of wat dan ook, is het geld verdampt, dan hebben wij straks dikke pech, op is op...De huidige pot betaald nu uit...de huidige aangevulde pot door ons, is wellicht allang leeg tegen de tijd dat wij 65-68-70 zijn...
AOW is weer een andere pot, krijgt iedereen, ook die mensen niet niet werken...dat is een andere premie..
Dan is het zo dat je bij een bedrijf altijd verplicht in dat pensioenfonds valt, maar als lagere werknemer heb je daar in den regel maar een klein voordeel van in pensioenen, het management en met name het hogere management krijgt daar en groot voordeel uit...
Al met al, kan je gewoon beter zelf sparen.....elke maand een paar tientjes opzij leggen....
Hier begrijp ik helemaal niets van. In de CAO staat het percentage pensioen vermeld, dat is voor ieder gelijk. Hoe hoger je salaris, hoe hoger de pensioenpremie hoe hoger je pensioenopbouw. Sommige grote bedrijven hebben een premievrij pensioen, de werkgever betaalt dan de gehele pensioenpremie.
En de gepensioneerde heeft toch ook al die jaren pensioen betaalt?
russel schreef:Die vorige generatie? Bedoel je je opa en oma? Die hebben het land opgebouwd na de oorlog...
Ik denk dat er te veel misbruik wordt gemaakt, te veel inwoners bij zijn gekomen.
Las vandaag in de krant dat er weer flink wat miljoenen aan bonussen bij de grote bedrijven zijn uitbetaald. Wie dat heeft uitgevonden....dat had de vorige generatie niet....dat geld bleef in het bedrijf en daardoor konden er meer mensen in dienst blijven, desnoods met een weinig toegevoegde waarde-baantje.