Dakloze doodgevroren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Dakloze doodgevroren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:59

In theorie hoeft niemand dakloos te zijn, in de praktijk werkt dat helaas niet altijd zo...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:22

One_Love schreef:
BarbaLala schreef:
Mensen mogen met deze kou vaak gratis binnen slapen...

Ja helemaal gratis zonder problemen??

* Nachtopvang zit stampensvol en moeten mensen weigeren.
* Zijn verplicht hun ID te laten zien. ID? Die 40 euro kost en waarvoor je een inschrijfadres moet hebben om te krijgen? Denk je echt dat ze een ID hebben?
* ALS ze uberhaupt al binnen kunnen slapen zijn ze de volgende dag hun spullen kwijt..

Helemaal mee eens...

BarbaLala schreef:
Je hoeft niet zo aanvallend te reageren One_Love.

Blijf er bij; Als je niet wil hóef je niet buiten te slapen.
Als je niet wil hóef je niet dakloos te zijn in Nederland.
Die mensen kiezen daar zelf (soms niet geheel bewust) voor.

Dat mag jij vinden, maar ze heeft wel gelijk. Zonder ID bewijs, kom je de opvang niet binnen. Veel daklozen hebben gewoonweg geen ID (meer).

En dan lig je dus echt op straat...

Ik heb heel veel met daklozen gewerkt, dus ik weet helaas dat de praktijk echt anders is, dan dat jij hem schetst...

Ja, er zijn erbij die er voor kiezen, zo sprak ik ooit eens een man, van wie zijn huis was uitgebrand na brandstichting, waarbij zijn vrouw en kindje waren omgekomen. Die man wilde gewoon echt niet meer. Hij had maar 1 missie en dat was degene die de brand had aangesticht opzoeken, omleggen en vervolgens zelfmoord plegen.

Ik zal die man nooit meer vergeten...

Anyway, zulke mensen kom je (gelukkig) niet heel vaak tegen. Merendeel zijn van origine gewoon harde werkers, die met een aantal fikse tegenslagen te kampen hebben gehad, uiteindelijk bijv. aan de drank zijn gegaan, op straat belandt en het cirkeltje is weer rond.

Ik heb daklozen gesproken, waarvan ik met zekerheid durf te zeggen dat ze beter geschoold waren dan menig bokker hier.

Maar ieder mens kan tegenslagen krijgen in het leven en het is aan hen hoe daarmee om te gaan. Ieder mens maakt fouten, alleen de ene wordt nu eenmaal harder geslagen voor een fout, dan een ander...