Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ersina schreef:Bellona_K schreef:Wat mij betreft mag die hele alimentatieplicht afgeschaft worden. Het is weliswaar een ander verhaal bij 50+ dames, maar de jongere dames (en enkele man) gaan maar voor zichzelf zorgen ipv op de zak van hun expartner teren.
Het is natuurlijk wel zo, dat als er geen alimentatie meer betaald gaat worden, er een groot deel van de gescheidene mensen geen baan kunnen vinden en terug vallen op een uitkerende instantie.
Dus zorgen dat er meer banen komen, is heel wenselijk als de alimentatiepicht voor partner afgeschaft gaat worden. Anders komt er een ander probleem!
Arabesk schreef:Ja het voorstel was geloof ik 'de helft van de duur vh huwelijk met een max van 10 jr' dat is wel realistisch denk ik, dan voorkom je ook schrijnende gevallen als vrouwtjes van >50 jr die ineens alleen komen te staan.
Amalarab schreef:ik vind dat elke scheidende moeder wel beschermd mag worden eerlijk gezegd..12 jaar hoeft ook niet, maar ze de arbeidsmarkt opschoppen terwijl er een banentekort is. dit leidt tot meer bijstandsaanvragen, terwijl ex-man er vaak warmpjes bij zit...
dat past toch niet in het kader van de bezuinigingen!
wederom de zwakste groep benadeeld. en zoiets kost de samenleving vaak meer geld
sflj schreef:'... terwijl de man er vaak warmpjes bij zit?!' En 'de zwakste groep?'
Hallo! het is 2012! Emancipatie enzo.
Arabesk schreef:Ja als ze pech hebben en ze hebben drie kinderen
Arabesk schreef:Het wordt ook eens tijd dat kinderen niet meer standáárd aan de moeder worden toegewezen, maar bijv. aan de ouder die in het huis blijft wonen oid. Vaders krijgen bijna nooit de kinderen, tenzij moeder geschift is en opgeborgen zit in een inrichting...
Suzanne F. schreef:9 van de 10 is vader nooit thuis en zorgt moeder voor de kids. En dan zou vader in het huis blijven en moeder weggaan.
Lekker krom als de kinderen dan aan vader toegewezen worden. Die kan er meestal niet eens voor zorgen met een fulltime baan. Luier verschonen lukt nog net.
gr_roos schreef:Vrouwen waren er toch ook zelf bij dat er 3 kinderen zijn. Dat kan ik geen excuus vinden om een man kaal te plukken en daarbij heeft een vrouw meer invloed op het aantal kinderen dan de man
Arabesk, ben het niet snel met je eens, maar in dit geval wel. Je hebt echt helemaal gelijk
gr_roos schreef:Toch schetst Arabesk geen ongeloofwaardig beeld. Mijn zusje der schoonzus is zonder der man erin te kennen gestopt met de pil omdat zij een derde wilde. Een collega zijn vrouw is buiten zijn weten gestopt met de pil, omdat hij er over dacht om de relatie te beëindigen.
Dus zomaar 2 vrouwen die hun lijf misbruiken en beide zijn gewoon nederlandse dames die niet uit een boekje komen
Nicolletje schreef:sflj schreef:'... terwijl de man er vaak warmpjes bij zit?!' En 'de zwakste groep?'
Hallo! het is 2012! Emancipatie enzo.
Het zijn de cijfers dat na de scheiding de man er in koopkracht heel veel op vooruit gaat, BRON vaak een koophuis houdt/ heeft en de vrouw 3 hoog achter in de bijstand terecht komt.
Heeft er voornamelijk mee te maken dat zij toch meestal ook met de kinderen zit opgescheept doordeweeksArabesk schreef:Ja als ze pech hebben en ze hebben drie kinderen
Tja nouja daar waren ze neem ik aan ook zelf bij dat ze zwanger werd, die vrouw.
Ik vind het op zich een prima regel alleen dan moet er wel echt iets gedaan worden aan het feit dat de moeder vaak in haar eentje opdraait voor de kinderen en er bijna geen alternatieven zijn voor kinderopvang enz.
Nicolletje schreef:Wat een praat over de mede-vrouwener zijn inderdaad een hoop krengen maar evenzoveel domme en hufterige kerels.