Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paddenpad schreef:Gewoon te belachelijk voor woorden hoelang en hoevaak men vakantie's heeft en de salarissen zijn ook echt niet slecht,zitten nooit in de kou of verrichten lichamelijk zware arbeid,natje en droogje bij de hand,hooguit enkele dagen per jaar ouderavonden of vergaderingen en daartegen zie ik nog al eens wat tussenuren bij de kinderen en atv dagen en ziektedagen voorbij komen.
Citaat:Gewoon minder weken vakantie dan kun je wat meer kwaliteit bieden en is de tijdsdruk niet zo hoog ,ook voor de kinderen want van 7 weken zomervakantie worden ze alleen maar vervelend en lui!
Citaat:Ik word dat gepiep zo zat, wordt dan geen leerkracht! Een ander werkt ook fulltime en hebben een zware baan in de bouw en dergelijke of in de zorg. Sorry hoor, altijd dat gezeur en gezever!
wouterpaard schreef:Voor een klas moet je niet alleen didactisch onderlegd zijn maar ook pedagogisch en dit is net als zorg ogen/ oren voor en achter je hebben wat veel energie kost.
Sammyoo schreef:Dan zijn je ouders nog 5 weken thuis. Ik was drie weken in de zomer thuis en had voor de rest van het jaar een week over!
millennium schreef:Sammyoo schreef:Dan zijn je ouders nog 5 weken thuis. Ik was drie weken in de zomer thuis en had voor de rest van het jaar een week over!
Ach naja, dit wordt echt een eindeloze discussie. Je hoort mij niet zeggen dat andere banen niet zwaar zijn, maar neem voor de gein eens een docent over (als voorbeeld: speciaal onderwijs) . Good luck!
Blue_Eyes schreef:Neuh, die trekken de deur van de school achter zich dicht en gaan 6 weken trekken door Zuid-Frankrijk
Goof schreef:Dat is een logica van niets
Als ik minder vakantie heb en dus meer lessen moet draaien, neemt dat toch ook meer voorbereiding en nakijkwerk en contact met collega's en vergaderingen met zich mee?
Sammyoo schreef:Goof schreef:Dat is een logica van niets
Als ik minder vakantie heb en dus meer lessen moet draaien, neemt dat toch ook meer voorbereiding en nakijkwerk en contact met collega's en vergaderingen met zich mee?
Ik weet niet of je mijn logica bedoelt, ik heb het over hetzelfde werk in 7 weken meer. Maar wellicht zorgt dat wel voor zo'n verlaging van de werkdruk dat die 40 uren er wel bijkunnen.
mayniac_val schreef:Maar ja, meer goede docenten kunnen er ook niet komen door de bezuinigingen op onderwijs, OV, HBO- en WO-studies, dus dat is allemaal een beetje jammer van de overheid.