17-jarige ontdekt mogelijk medicijn tegen kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:41

Asyaa schreef:
BTW
@ everyone above
De reden waarom testen zo lang duurt, is omdat er tientallen van zulke 'magische middelen' ontdekt worden.
Zoals 8nnemiek aangeeft zijn er meer dan genoeg mensen die de wanhoop nabij zijn en alles aangrijpen. Dit is ook 1 van de redenen waarom medische controle zo scherp is. Om een medicijn bijvoorbeeld bij de FDA toegelaten te krijgen moet je denken aan een procedure die jaren duurt. Om van iets dat op muizen werkt naar mensen te gaan duurt jaren, laat staan de tests die er bij zitten om te controleren op de daadwerkelijke werking en eventuele bijwerkingen.

Tel daarbij op dat de farmaceutische industrie helemaal niet geïnteresseerd is in genezen, want dan valt er niks meer te verdienen. Triest, maar waar.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:43

_San87_ schreef:
Asyaa schreef:
BTW
@ everyone above
De reden waarom testen zo lang duurt, is omdat er tientallen van zulke 'magische middelen' ontdekt worden.
Zoals 8nnemiek aangeeft zijn er meer dan genoeg mensen die de wanhoop nabij zijn en alles aangrijpen. Dit is ook 1 van de redenen waarom medische controle zo scherp is. Om een medicijn bijvoorbeeld bij de FDA toegelaten te krijgen moet je denken aan een procedure die jaren duurt. Om van iets dat op muizen werkt naar mensen te gaan duurt jaren, laat staan de tests die er bij zitten om te controleren op de daadwerkelijke werking en eventuele bijwerkingen.

Tel daarbij op dat de farmaceutische industrie helemaal niet geïnteresseerd is in genezen, want dan valt er niks meer te verdienen. Triest, maar waar.

Inderdaad San, erg "jammer" is dat... :\

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: 17-jarige ontdekt mogelijk medicijn tegen kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:45

Dat is niet jammer, dat is ronduit schandalig :r.

Maar, wel de trieste waarheid :).

StAppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:48

Nou laten we hopen dat het echt zo is; dat het verdwijnt als sneeuw voor de zon! Je hoort vaak zo'n erge verhalen!!!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:51

Wat geweldig knap van dit meisje, hopelijk word ze serieus genomen en is er hoop voor de toekomst.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:51

Whow super! Ik hoop echt dat dit ook bij mensen gaat werken. Dat zal zoveel levens gaan redden!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:29

Super! Ben benieuwd hoe het in de praktijk zal uit pakken.
Tussen haakjes, een 17 jarige mag hier niet eens een proefdier in een lab aanraken, laat staan een test uitvoeren.
We waren toch allemaal zo tegen proefdieren? }>

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:32

Onwijs gaaf :D het voordeel van zo jong te zijn, is dat je nog een heel frisse kijk hebt en dingen ziet die anderen over het hoofd zien. Een applausje voor deze mevrouw :)

@Orchid, tja in dit geval hadden die muizen geluk.. Proefdieren zijn natuurlijk echt niet meer van deze tijd :n Helaas denkt niet iedereen er zo over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:33

8nnemiek schreef:
Waaw, en door een meid van 17 nog wel _O_
Ik vraag me wel af waarom het nog zo lang moet duren voordat het op mensen kan worden gebruikt.. zullen er genoeg zijn die ongeneeslijk ziek zijn en graag als 'proefkonijn' willen dienen, niet? :Y) Je zou zeggen, wat bij een muis werkt zou ook gewoon bij een mens moeten werken..

Heeft dat ook niet te maken met het afwachten van lange-termijn effecten van dit medicijn om te zien of het wel veilig is?

Wel onwijs knap zeg, het zou geweldig zijn als het echt werkt!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:25

Sja, maarja.. wat is het ergste wat kan gebeuren op lange termijn? Dat de patienten er alsnog aan overlijden? Hebben ze in ieder geval nog wat extra maanden of jaren gehad :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:28

Zo bijzonder zeg...
Ben benieuwd, feit is wel dat ik dan werkloos ben mocht het werken...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:47

Goldie schreef:
Zo bijzonder zeg...

Ach beter jij werkloos dan heel veel pijn in de wereld toch :o

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:52

_San87_ schreef:
Dat is niet jammer, dat is ronduit schandalig :r.

Maar, wel de trieste waarheid :).

Precies!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:25

Het vreemde is dat deze experimentele vorm van therapie al bestaat. Ik weet de details niet, maar ik werk al 10 jaar in het kankeronderzoek en het klinkt mij niet erg nieuw in de oren. Heb er ook niks over gelezen in de toonaangevende wetenschappelijke literatuur, dus ik vrees dat het een beetje een te veel hoera bericht van het AD is.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:22

Hopelijk wordt het wel echt wat dan.. ben nogal sceptisch, omdat er niet zomaar een medicijn tegen kanker is.. maar wie weet he

En hoe wil je dit anders onderzoeken dan zonder proefdieren eigenlijk? (Gewoon een vraag)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:26

_San87_ schreef:
Asyaa schreef:
BTW
@ everyone above

En dat dit meisje niet van de aardbodem "verdwijnt" want zulke verhalen hoor je wel vaker als mensen iets ontdekt hebben wat grote bedrijven minder opbrengst kan geven...

Vind het mooi dat iemand van die leeftijd daar zo mee bezig is :j Ik hoop dan ook dat dit idd hét medicijn is en niet een zoveelste ontdekking die uiteindelijk niks werd...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:27

Goldie schreef:
Zo bijzonder zeg...

Dus andere mensen moeten maar hun geliefde/familie verliezen aan deze ziekte zodat jij een baan hebt? Of begrijp ik je nu verkeerd...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:28

Anoli schreef:
Goldie schreef:
Zo bijzonder zeg...

Dus andere mensen moeten maar hun geliefde/familie verliezen aan deze ziekte zodat jij een baan hebt? Of begrijp ik je nu verkeerd...

dat zegt ze niet toch? Ze wordt alleen wel werkloos als het zo ver komt. :Y)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:29

Daarom vraag ik toch ook of ik haar soms verkeerd begrijp, het komt namelijk wel zo op mij over...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:30

Volgens mij geef je je eigen interpretatie er aan.. maar goed

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:32

Ja dat is het nadeel van tekst, je kunt iemands emotie er niet achter horen, geen gezichtsuitdrukking zien...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:33

lang leve de smileys :')

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:36

Wat goed van dat meisje

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:37

Anoli schreef:
_San87_ schreef:

En dat dit meisje niet van de aardbodem "verdwijnt" want zulke verhalen hoor je wel vaker als mensen iets ontdekt hebben wat grote bedrijven minder opbrengst kan geven...

Vind het mooi dat iemand van die leeftijd daar zo mee bezig is :j Ik hoop dan ook dat dit idd hét medicijn is en niet een zoveelste ontdekking die uiteindelijk niks werd...

Inderdaad. Ik heb nooit een hoge pet op gehad van de farmaceutische industrie, vooral ook omdat de prijs voor medicatie kunstmatig hoog wordt gehouden en nieuwe doorbraken er eigenlijk niet/nooit zijn. Dit kan komen omdat het zo godsgruwelijk lang duurt voor er eindelijk een medicijn goedgekeurd is, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar mijn twijfels bij heb.

Ik vatte overigens de opmerking hetzelfde op als jij dat deed.

patatkraam schreef:
lang leve de smileys :')

Leuk, dat sarcasme :+:.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 19-01-12 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:37

Dat zou een droom zijn die uit komt. Helaas zou het niet snel genoeg gaan voor me vader. Hopen dat hij nog een aantal jaar bij ons mag zijn. En het zou een droom zijn die uit komt dat er een geneesmiddel komt.