Internet terreur met auteursrechtsmoes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:01

oomens schreef:
, maar ook de streng-kijkende-anti-vuurwerk-youtube-agent' die wil weten waarom je zojuist zocht op 'spijkers', 'kunstmest' en 'benzine'.

Daar dacht ik gister nog over na. Een paar jaar terug had ik een Slowaaks vriendje die bij gebrek aan eigen computer, op mijn computer van alles opzocht, liefst youtube filmpjes. Hij was gek op wapenprogramma's op Discovery en keek graag Russische filmpjes op youtube (ivm taal) dus wie weet wat hij op mijn computer zat te kijken >;)

Stel nou dat ik die week nét een vleesmes cadeau had gekregen van mijn ouders (wij zitten in vlees) en deze onnadenkend naast me op de autostoel had gelegd en oom agent had mij getroffen (wapenbezit, je moet het mest in de kofferbak leggen)
En mijn vriendje had gezegd, heb je zin om eens met een oud klasgenootje of collega of whatever, af te spreken op een terrasje.
Die ex-collega blijkt zonder dat wij het wisten een doorgeslagen terrorist te zijn die op trainingskamp in Afghanistan is geweest maar op het terrasje is het een aardige vent.
Ik vind 'm aardig en voeg 'm ook toe op Facebook.

-wapenbezit
-opzoeken maken van bommen en andere gewelddadige filmpjes op internet op mijn adres
-connecties met buitenlandse- en terreurorganisaties

Genoeg dus om mij (als ik Amerikaan was geweest) zo hóppa! de cel in te gooien ~~}>

Ik heb niks te verbergen, dacht ik éérst nog.

Maargoed, het is off topic, wat imo wel zorgelijk is, is dat auteursrechtencrap een hogere prioriteit heeft dan roofmoorden, verkrachtingen, inbraken, enz.
Om over HC's stokpaardje de auto als dodelijk wapen (lekker 130 rijden) maar niet te spreken....

CoonArt

Re: Internet terreur met auteursrechtsmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:00

Vandaag, 18 januari, gaan trouwens een flink aantal sites 'op zwart' als protest op SOPA.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 09:34

Nicolletje schreef:
Maargoed, het is off topic, wat imo wel zorgelijk is, is dat auteursrechtencrap een hogere prioriteit heeft dan roofmoorden, verkrachtingen, inbraken, enz.
Om over HC's stokpaardje de auto als dodelijk wapen (lekker 130 rijden) maar niet te spreken....

Volg het geld.

Zo is het ook met Iraq/Iran waar inmiddels meer ´contractors´ = huurlingen. dan officiële soldaten zitten.
Van http://costofwar.com/ gaat het meeste diréct naar de private sector.
Idem de ´beveiligings´industrie. De holdingscentra waar jij door het computergebruik van jouw kennis zou komen zijn ook geprivatiseerd.
Al dit geld wat diréct naar de private sector stroomt is de financiële kracht achter de lobby die de VS politiek in de zak heeft.
Dat gróóte geld komt van de burger, de horigen aan de hypotheek/lening/verzekeringspremies.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 09:35

HorseyDude schreef:
Vandaag, 18 januari, gaan trouwens een flink aantal sites 'op zwart' als protest op SOPA.

Youtube, facebook, zelfs Amazon hebben aangegeven wellicht op de 23ste zwart te gaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 10:47

Nouks schreef:
Huertecilla schreef:
Niet als het internet ´lam´gelegd wordt :)*

Dan blijven de initiatieven regionaal en de beheersing van de pers is vrijwel absoluut, dus ´beheersing´ door de politie zoals in NY, Barcelona en Amsterdam afdoende voor nóg effectievere castratie van de beweging dan nu al.

Goed punt HC. Daar had ik idd in mijn mening nog geen rekening mee gehouden.

Er zíjn al 84.000, ja vierentachtigduízend, websites door de VS overheid geblokkeerd.
Ik kan de lijst per mail sturen. Linken kan Bokt in de problemen brengen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 10:51

Nicolletje schreef:
Stel nou dat ik die week nét een vleesmes cadeau had gekregen van mijn ouders (wij zitten in vlees) en deze onnadenkend naast me op de autostoel had gelegd en oom agent had mij getroffen (wapenbezit, je moet het mest in de kofferbak leggen)

Dat kan nóg onschuldiger fout gaan.

Citaal airsoft nederland:
In Nederland is het niet toegestaan om een ´replica´ van een wapen in het bezit te hebben. Nederlandse liefhebbers kunnen over de grens, in bijvoorbeeld België, hun hobby toch beoefenen. De replica's die dan worden gebruikt, worden niet mee terug naar Nederland genomen, maar daar bewaard. Kleding en toebehoren mogen wel mee de grens over genomen worden. Belangrijk is te vermelden dat bepaalde onderdelen dan wel accessoires, zoals de magazijnen, ook onder de wapenwet vallen en dus verboden zijn in Nederland. Het importeren van airsoftwapens is ook verboden. In alle omringende landen is dit bekend, waardoor winkeliers en leveranciers vaak geen bestellingen vanuit Nederland accepteren.

Zoek maar eens op wat de NL politie voor rechten heeft als jij een paintball- of airsoft speelgoed geweer in je auto hebt.

Wie in NL een BigBrother ervaring wil kan een filmpje plaatsen op youtube van het afschieten van 0,15 gram plastic balletjes met zo´n speelgoed ding in de eigen achtertuin in NL en dan met link schrijven op airsoft.nl....
Let op: ik raad dit HEEL, HEEL sterk af!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 15:42

Ik bedoel natuurlijk MES ipv mesT.

Ja een replica van een wapen... stond daar niet een paar jaar geleden een topic over op Bokt?
Diegene had een neppistool in de auto gelegd om een grap met iemand uit te halen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 17:23

Nicolletje schreef:
Ja een replica van een wapen... stond daar niet een paar jaar geleden een topic over op Bokt?
Diegene had een neppistool in de auto gelegd om een grap met iemand uit te halen.

Wat is een replica?
Bij elke alles-chinees liggen replicas. Dat is dan ´officieel´ speelgoed want heeft een rood hujsje op de loop.
Datzelfde zit ook op een eenzelfde ding van hetzelfde plastic wat pijltjes schiet.
Datzelfde zit ook op een eenzelfde ding van hetzelfde plastic wat plastic bolletjes schiet.

Dit is een M4 ´replica´ met licht en geluidseffecten bij de chinees op de hoek:

http://www.toy-gun.com/product_images/r ... 2_zoom.jpg

Dit is een M4 ´replica´ welke plastic balletjes schiet e welke je letterlijk een ME-er op je nek kan bezorgen:

http://www.evike.com/images/large/AEG_JG_6625_lg.jpg

Mijn favoriet is echter:

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:44

Wat mij opvalt is dat hoe weinig mensen eigenlijk hier op bokt/andere Nederlandse sites mee bezig zijn. Ook dit topic loopt niet superhard. Denkt iedereen "oh, dat is een ver van mijn bed show, het zal wel", wil men het niet weten of wéét men het simpelweg niet? Imo zou er veel meer aandacht voor moeten zijn, want het gaat steeds harder een wel heel enge kant op...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 03:05

Fiffill schreef:
Wat mij opvalt is dat hoe weinig mensen eigenlijk hier op bokt/andere Nederlandse sites mee bezig zijn. Ook dit topic loopt niet superhard. Denkt iedereen "oh, dat is een ver van mijn bed show, het zal wel", wil men het niet weten of wéét men het simpelweg niet? Imo zou er veel meer aandacht voor moeten zijn, want het gaat steeds harder een wel heel enge kant op...

Jep.

Dit is een voorbeeld van wat de laatste tien jaar in steeds sneller tempo gebeurt; bezitsoverdracht van de burger naar de kleptocraten; van geld en macht.

Van mensenrechten naar onwetende loonslavernij van de hypotheek op consumptie; defacto horigheid.

Het internet is de laatste sleutel tot vrijheid. De laatste hindernis voor een donkere periode.

Zie ook mijn onderschrift. Die man heeft grote steun van de internetgemeenschap. Krijgt nog geen één % van die steun aan tijd/aandacht op tv; niet in de VS, niet hier: :)* :)* :)* :)*

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 03:20

Ik heb me in het hele geschiedenisgebeuren niet zo verdiept, maar ik maak me wel behoorlijk zorgen waar dit heen gaat. Ik merk inderdaad ook dat er in mijn omgeving weinig aandacht aan geschonken wordt, maar als ik me bedenkt wat voor gevolgen dit kan hebben.... Het wordt net China/Noord-Korea/noem maar iets dan.... Ik hoop echt heel hard dat deze wet er niet doorheen komt, maarja, wat doe je tegen die mega partijen met hun miljarden? Het enige wat ik kan doen is de petities tekenen..

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:40

imd schreef:
Ik heb me in het hele geschiedenisgebeuren niet zo verdiept, maar ik maak me wel behoorlijk zorgen waar dit heen gaat. Ik merk inderdaad ook dat er in mijn omgeving weinig aandacht aan geschonken wordt, maar als ik me bedenkt wat voor gevolgen dit kan hebben.... .

Mee eens..

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:31

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:22

imd schreef:
Ik heb me in het hele geschiedenisgebeuren niet zo verdiept, maar ik maak me wel behoorlijk zorgen waar dit heen gaat. Ik merk inderdaad ook dat er in mijn omgeving weinig aandacht aan geschonken wordt, maar als ik me bedenkt wat voor gevolgen dit kan hebben.... Het wordt net China/Noord-Korea/noem maar iets dan.... Ik hoop echt heel hard dat deze wet er niet doorheen komt, maarja, wat doe je tegen die mega partijen met hun miljarden? Het enige wat ik kan doen is de petities tekenen..

Mee eens! Maar in mijn omgeving word er wel degelijk meer aandacht aangegeven. Ik kom van een interactieve opleiding dus een aantal mensen van mijn oude school volgen dit wel degelijk en plaatsen er tweets en facebook berichten over om mensen te doen realiseren wat er gaande is. Ik had het er gister nog over met een oud klasgenoot. Op mijn werk zullen de mensen het hopelijk ook wel weten, maar ik heb er nog niets over gehoord. (Werk op de e-com afdeling van een groot reisbureau, dus hier zouden ze toch wel op de hoogte moeten zijn denk ik :=).

Het valt me inderdaad op dat het niet eens als belangrijk word gezien..?? Maar de gevolgen zijn enorm. :\

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:30

Nicolletje schreef:
oomens schreef:
, maar ook de streng-kijkende-anti-vuurwerk-youtube-agent' die wil weten waarom je zojuist zocht op 'spijkers', 'kunstmest' en 'benzine'.

Daar dacht ik gister nog over na. Een paar jaar terug had ik een Slowaaks vriendje die bij gebrek aan eigen computer, op mijn computer van alles opzocht, liefst youtube filmpjes. Hij was gek op wapenprogramma's op Discovery en keek graag Russische filmpjes op youtube (ivm taal) dus wie weet wat hij op mijn computer zat te kijken >;)

En mijn vriendje had gezegd, heb je zin om eens met een oud klasgenootje of collega of whatever, af te spreken op een terrasje.
Die ex-collega blijkt zonder dat wij het wisten een doorgeslagen terrorist te zijn die op trainingskamp in Afghanistan is geweest maar op het terrasje is het een aardige vent.
Ik vind 'm aardig en voeg 'm ook toe op Facebook.

-wapenbezit
-opzoeken maken van bommen en andere gewelddadige filmpjes op internet op mijn adres
-connecties met buitenlandse- en terreurorganisaties

Genoeg dus om mij (als ik Amerikaan was geweest) zo hóppa! de cel in te gooien ~~}>

Ik heb niks te verbergen, dacht ik éérst nog.

Precies!

@ Danibanani, die camera ín jouw huis hebben ze al niet meer nodig. Dankzij je mobieltje ben je volledig traceerbaar, camera's op straat; kijk eens in Alkmaar op het Canada-plein. Daar staat een dikke vette camera op een paal. Daaronder staat de occupy tent, of liever stond, want volgens mij moesten ze opzouten.

Ik heb chemie gestudeerd, heb bij de kernreactor gewerkt én aan mijn inkooppatroon* is te zien dat ik geen varkensvlees eet, de VS vonden dit al verdacht ten tijde van 9/11.

* Dankzij de AH kan straks dat tot in detail uitgezocht worden :)* (lang leve mijn gevonden bonuskaart die gebruik ik)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 18:07

Arabesk schreef:
* Dankzij de AH kan straks dat tot in detail uitgezocht worden :)*

Niet ´straks´hoor. Dat kan al héél lang.
Bibliotheekgegevens werden gelijk al door de BVD uitgelicht, met of zonder rechterlijke toestemming, toen de boeken elctronisch werden bijgehouden.
Met aansluiting op het internet is dat helemáál een eitje.
Data in welke computer ook is net zo veilig als de hacker die het eruit wil halen goed is.

De enige manier om data veilig te houden is te zorgen dat er geen electronische registratie is.
Ik heb núl klantenpasjes en al twee keer een nieuwe pin-code gekregen omdat de bank de oude permanent had geblokkeerd wegens niet-gebruik.
Geld in de vorm van Euro-munten en -briefjes is overal geldig betaalmiddel in heel Europa en heel wat landen erbuiten, dus :)*

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:35

Maar HC, hoe kom je dan aan contant geld? Mijn salaris willen ze niet contant uitbetalen namelijk :P

Nee, zo vorozichtig ben ik niet. Ik heb veel klantenpasjes en het systeem van de ah vind ik super handig, dus dat neem ik maar voor lief :P

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 03:05

Mijn eerste reactie was: wtf, hoe verzinnen ze het nou weer!? Het verbaast mij altijd maar weer hoever ze toch komen met dit soort bullshit. Niet alleen de omgekeerde bewijslast en de censuur is wat mij enorm tegen de borst stuit, maar ook de motivatie. De kapitalistische samenleving/grote bedrijven is/zijn belangrijker dan mensenrechten.

Wanneer gaat die industrie ook eens op een slimme positieve manier gebruik maken van techniek, ipv. al hun energie te steken in alles maar af te sluiten op basis van een oud model. We leven niet meer in een tijd zonder internet, deal with it. Dat is ook marktwerking. De quote van Gabe Newell in WTF is SOPA vond ik ook erg raak: "Piracy is a service problem". Ik stoor mij al zo lang aan dat er geen lessen worden getrokken uit de fouten van de muziekindustrie. Bied content op een goede manier legaal aan en veel mensen zullen er dankbaar gebruik van maken. En als ze daar eerder aan begonnen waren, was piracy ook minder groot geworden.

Fiffill schreef:

Precies mijn gedachte. Hoe kan het dat dit topic bijv. al niet echt loopt. Ik dacht vorige week, ff het nieuws checken voor SOPA nieuws, vast veel aandacht voor, tot mijn grote verbazing nauwelijks. Zit Alexander Klopping, wanneer was het, donderdag ofzo, bij DWDD, dus ik denk, nou SOPA is het onderwerp uiteraard....geen woord over gerapt. Ik zat met vraagtekens boven m'n hoofd.

Mensen lezen DNS en IP-adres en haken al af bij de intro; denken: nerd nieuws. Mensen hebben vaak weinig interesse voor techniek, maar beseffen niet wat deze techniek voor een invloed heeft op de samenleving. Dit gaat zo ver. Veel uit de oudere generaties hebben natuurlijk ook een stuk minder met internet, zijn er niet mee opgegroeid, maar de jonge mensen zouden zich hier toch boos over moeten maken.

Het internet staat inmiddels wel vol met de protesten en ook op Twitter en Facebook gaat het wel lekker (snel posten en sharen zolang het nog kan! :')), maar het is maar net in welke kringen je je begeeft natuurlijk. En in heel veel kringen speelt het dus gewoon niet.

Ook wel een mooi (en ook begrijpelijk voor minder geïnteresseerde) betoog van Clay Shirky: http://www.ted.com/talks/lang/en/defend ... _idea.html

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 10:02

Knoffer schreef:
De kapitalistische samenleving/grote bedrijven is/zijn belangrijker dan mensenrechten.

Mooie samenvatting van de VS reactie op 911, Fukushima, comodities speculatie, de schuldenkrisis t/m dit.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:24

Ik geef eerlijk toe dat ik wel een beetje paranoia word van dit topic. Maar eigenlijk is het wel zo, alles wat we tegenwoordig doen is te traceren zo'n beetje.

Camera's op de snelweg, ov-chipkaart, kopietje van je identiteitskaart voor je werk, huur van je huis over de bank, geld gepint bij die bank (met camera), gepint in de supermarkt (en veel kassasystemen bewaren ook nog is een kopie van je bon)...

Eng en inderdaad grensen veel dingen aan illegaal. Nu hebbene we het in nederland vaak te druk voor zulke dingen en tja we zijn wat nuchterder. Maar de globalisering zou ons daarin best is tegen kunnen werken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:53

Veulen84 schreef:
Ik geef eerlijk toe dat ik wel een beetje paranoia word van dit topic. Maar eigenlijk is het wel zo, alles wat we tegenwoordig doen is te traceren zo'n beetje.

Camera's op de snelweg, ov-chipkaart, kopietje van je identiteitskaart voor je werk, huur van je huis over de bank, geld gepint bij die bank (met camera), gepint in de supermarkt (en veel kassasystemen bewaren ook nog is een kopie van je bon)...

Eng en inderdaad grensen veel dingen aan illegaal. Nu hebbene we het in nederland vaak te druk voor zulke dingen en tja we zijn wat nuchterder. Maar de globalisering zou ons daarin best is tegen kunnen werken.

Of overal waar je bént. Wat dacht je van mobieltjes... altijd en overal ben je te traceren. Met die smartphones van tegenwoordig is dat nog veel makkelijker geworden, met al die apps (die vaak continu aanstaan) en gegevens uitzenden.
Anoniem ben je tegenwoordig alles behalve.

Inderdaad een hoop waar je bang van wordt als je erover nadenkt :j een aanslag op het vrije internet maakt het alleen maar erger.

Het wordt misschien eens tijd om een setje postduiven aan te schaffen. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 10:00

Fiffill schreef:
Het wordt misschien eens tijd om een setje postduiven aan te schaffen. ;)

Vulpen en papier werken prima en in stíjl.

De vraag of een mobiel wel altijd mee moet is heel valide.
Als ik om me heen kijk is 99% van de gesprekken onzin.
Je leeft probleemloos en een stúk rustiger zonder.

Mbt die mobiel; waarom is die registratie van jouw persoonlijke gegevens voor een pre-paid nodig?
Criminelen houden zich per definitie niet aan de regels dus voor hen geldt het toch niet.
Lost dus niets op voor de prijs van wéér meer privacy.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:15

Nokia 1100 :P

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:16

Wisten jullie ook dat als je een merknaam typt, het bedrijf hierachter dan een notie kan krijgen? Ze kunnen dan zien wat jij over hun schrijft en ook waar je dit doet.. Zo is een oud stagiair bij mijn stage betrapt op slecht praten over het bedrijf.. := Bedrijven moeten dit zelf aanvragen, maar er zijn er genoeg die dit dus gebruiken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:02

DarkDreamer schreef:
Wisten jullie ook dat als je een merknaam typt, het bedrijf hierachter dan een notie kan krijgen?

Ja.
Het is nog legaal ook.
Het is een publiek notitiebord.
Het is een simpel programma om sleutelwoorden te zoeken en vlaggen.

Zo wordt alles, ALLES op het internet in de VS door een parkeerterrein supercomputers in een bunker gefilterd op sleutelwoorden.
Hoe meer hits, hoe ´gevaarlijker´ de woorden, hoe hoger jouw naam op de lijst van potentieel terrorist komt.
Kom je boven een drempel dan wordt ook illegaal data getapt.