oomens schreef:, maar ook de streng-kijkende-anti-vuurwerk-youtube-agent' die wil weten waarom je zojuist zocht op 'spijkers', 'kunstmest' en 'benzine'.
Daar dacht ik gister nog over na. Een paar jaar terug had ik een Slowaaks vriendje die bij gebrek aan eigen computer, op mijn computer van alles opzocht, liefst youtube filmpjes. Hij was gek op wapenprogramma's op Discovery en keek graag Russische filmpjes op youtube (ivm taal) dus wie weet wat hij op mijn computer zat te kijken

Stel nou dat ik die week nét een vleesmes cadeau had gekregen van mijn ouders (wij zitten in vlees) en deze onnadenkend naast me op de autostoel had gelegd en oom agent had mij getroffen (wapenbezit, je moet het mest in de kofferbak leggen)
En mijn vriendje had gezegd, heb je zin om eens met een oud klasgenootje of collega of whatever, af te spreken op een terrasje.
Die ex-collega blijkt zonder dat wij het wisten een doorgeslagen terrorist te zijn die op trainingskamp in Afghanistan is geweest maar op het terrasje is het een aardige vent.
Ik vind 'm aardig en voeg 'm ook toe op Facebook.
-wapenbezit
-opzoeken maken van bommen en andere gewelddadige filmpjes op internet op mijn adres
-connecties met buitenlandse- en terreurorganisaties
Genoeg dus om mij (als ik Amerikaan was geweest) zo hóppa! de cel in te gooien

Ik heb niks te verbergen, dacht ik éérst nog.
Maargoed, het is off topic, wat imo wel zorgelijk is, is dat auteursrechtencrap een hogere prioriteit heeft dan roofmoorden, verkrachtingen, inbraken, enz.
Om over HC's stokpaardje de auto als dodelijk wapen (lekker 130 rijden) maar niet te spreken....