Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:30

Er is geen tot weinig bewijs mbt zijn betrokkenheid bij Natalee's dood, het gaat inderdaad om afpersen/oplichting.

In Nederland is het strafsysteem gebaseerd op reabilitatie. Dat betekent tijdens je straf voorbereiden/leren hoe terugkeren in de maatschappij, hier kan ook TBS bij zitten. Daar zal Joran dan wel voor in aanmerking komen en dan ben je pas vrij als je gerealibiteerd bent.

Maar de VS is niet zo makkelijk met uitleveren, als hij daar straf krijgt moet hij die straf daar ook zeer wrs uit zitten.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 02:30

klopt ik had niet meer aan die oplichting gedacht
mijn fout.
van mij mogen ze hem hebben.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:31

Nou weet niet of het 'slechter' voor hem zal zijn als hij bij de andere gevangenen komt.
Tuurlijk zou hij daar in elkaar geramt worden enzo. Maar 14 jaar alleen op gesloten zitten, dus gewoon isoleer laat je ook geen mens meer zijn.

Ik vind 28 jaar te kort, hoop aan de ene kant wel dat hij naar nederland komt maar ook niet.
Mocht hij komen hoop ik dat hij een psychologisch onderzoek krijgt, en dan voor de rest van zijn leven tbs, want volgens mij is hij niet helemaal honderd! Maar laat hem maar eerst gek worden in peru.

Ook dat hij de moeder van holloway heeft afgeperst belachelijk! Voor zoveel miljoen vertel ik je waar ik het lichaam van je kind heb gedumpt. Het onderzoek naar de moord op holloway is dan wel gesloten maar als hij naar de vs gaat hoop ik dat hij ook daar de bak indraait.

Zo'n jongen hoort niet meer op de straat thuis.

Dit: iets milder...
Laatst bijgewerkt door xxrossiexx op 14-01-12 02:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:31

hanny_jelke schreef:
Maartje1990 schreef:
Niet om 't een of 't ander, maar er wordt hier gedaan alsof 't een luxe is om helemaal afgezonder alleen in een cel te zitten? Dat lijkt me dus écht afschuwelijk! gewoon totáál geïsoleeerd... daar word je écht helemaal gestoord van (nouja, dat is hij al.... maar dat terzijde)....

volgeens mij kan hij niet veel gekker worden.
maar hij heeft het voor daar nog erg luxe hoor anders had hij zijn cel met iets te veel moeten delen

maar ik bedoel juist van, delen waarschijnlijk nog fijner is. Hij is gewoon compleet geisoleerd dat is toch ronduit afschuwelijk? (dat verdient hij ook) maar jullie praten erover alsof dat juist fijn is....:=

hanny_jelke

Re: Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 02:34

denk dat het voor hem heel fijn is anders is hij in no time dood

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:36

hanny_jelke schreef:

Want??? Waarom is hij in no time dood?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 02:37

Maartje1990 schreef:
hanny_jelke schreef:

Want??? Waarom is hij in no time dood?

ze hebben hem geisoleerd omdat meerdere gevangen daar hem graag dood willen maken.
dat zeide ze tenminste op tv

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:39

Want??? Waarom is hij in no time dood?[/quote]
ze hebben hem geisoleerd omdat meerdere gevangen daar hem graag dood willen maken.
dat zeide ze tenminste op tv[/quote]

Ik denk dat hij over een paar jaar liever dood is dan in isoleer..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 02:43

ja eerlijker is het wel ja en meschien voor hem ook wel fijner.
hoe dan ook hij heeft het er zelf naar gemaakt.

@malakay als me baby in mij buik net zo doet als die van jou op je plaatje snap ik ineens waarom ik niet kan slapen :')
heel oftopic weet ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:57

Laat hem daar maar lekker zitten.. Al zit ie 28 jaar ondersteboven met ducktape aan het plafond vast, maakt echt niet uit. Dat ie daar maar lang mag zitten en daarna nog even langs Amerika mag.

Het brengt inderdaad de meiden die vermoord zijn niet terug. En ja hij is een mens, en een mens is in staat om voor zichzelf te bedenken wat goed en kwaad is. Hij heeft besloten om te moorden, en is hierop veroordeeld. Dan is het gevolg daarvan dat hij een tijd in de gevangenis zit. En of dat nou in Peru is, Afrika, Rusland of China is, die kerel zit vast, en als ie er ooit nog eens in 1 geheel uitkomt, heeft ie ook geen leven want ik denk dat er ook buiten de gevangenis mensen zijn, die een prijskaartje op zijn hoofd hebben gezet. :) Zou me niks verbazen in ieder geval.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 03:00

Had de moordenaar van mijn vriend maar 28 jaar gekregen |(

Wat ik vind van een straf van 28 jaar?
Geen enkele straf is goed of lang genoeg... De slachtoffers krijg je nooit terug....

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:56

ik vindt 28 jaar niet te kort hoor .
ik vindt het goed zo.
moet je kijken wat je in nederland van straf krijgt voor moord of doodslag.
daar sta je met 5 a 6 jaar zo weer buiten .

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:57

dus kunnen we in plaats van zeuren over joran beter zeuren over de wetten in nederland vindt ik dan .

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:08

Ik vind het lang genoeg en stiekem vind ik wel dat hij een hele zware straf heeft gekregen. Wat denk je dat er gebeurd als hij vrijkomt?
Er zijn zoveel criminelen die in de bak zitten die hetzelfde of misschien nog wel meer gedaan hebben. Maar daar heeft Nederland geen weet van.
Nee laten we met zijn alle Joran gaan bestoken daar wordt hij zeker beter van. :n Ik vind dat best zielig.

Het is duidelijk dat hij een straf moet krijgen en deze ook heeft gekregen en ik denk dat deze straf zwaar genoeg is voor hem. :o

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:12

:') Oh ja, 2 meiden vermoorden en de moeder van een meisje afpersen terwijl ze alles voor haar dochter over heeft..

Zich laten betrappen op camera in een land waar de straffen nu eenmaal.. tsja.. wat harder zijn.

Ooooh wat is hij zielig.

2 woorden: Geen Medelijden

Hij was er zelf bij. (vind het wel grappig.. mensen die een paard doodmaken en dumpen in een greppel moeten zelf maar vermoord worden vinden we.. maar als er mensen vermoord worden en iemand wordt gepakt en krijgt straf is diegene zielig..)

uh..
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 14-01-12 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:12

Somebitch schreef:
Ik vind het lang genoeg en stiekem vind ik wel dat hij een hele zware straf heeft gekregen. Wat denk je dat er gebeurd als hij vrijkomt?
Er zijn zoveel criminelen die in de bak zitten die hetzelfde of misschien nog wel meer gedaan hebben. Maar daar heeft Nederland geen weet van.
Nee laten we met zijn alle Joran gaan bestoken daar wordt hij zeker beter van. :n Ik vind dat best zielig.

Het is duidelijk dat hij een straf moet krijgen en deze ook heeft gekregen en ik denk dat deze straf zwaar genoeg is voor hem. :o

ben het hier helemaal mee eens mensen hier weten niet wat er hier in nederland allemaal vast zit en zo weer buiten staan.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:22

Ja hoor ga lekker medelijden met Joran hebben :? en haal hem lekker naar Nederland zodat hij over 8 jaar op straat rond loopt, als jij dan het volgende slachtoffer bent vraag ik me af of je hem nog steeds zo zielig vind. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, ook Joran van der Sloot. Typisch een gevalletje van eigen schuld dikke bult. Laat hem maar lekker in Peru zitten en dan het liefst niet in de isoleer, laat hem maar eens voelen wat echte doodsangst is, misschien dat hij er van opknapt!

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:25

Ik denk niet dat het gaat om medeleiden maar om dt iedereen zo met hem bezig is .
iedereen maakt zich druk om joran die 28 jaar krijgt .
maar deze mensen zien niet dat ze ze zich beter druk kunnen gaan maken om wat er in ned in de gevangenis zit die zo weer buiten staan !
laat joran toch lekker met rust !
er zijn ergere dingen om je druk om te maken .
en ook nog het geeft joran wt hij wil andacht en bekendheid !

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:32

Nee hoor ik heb geen medelijden met hem. :n Hij heeft de straf gekregen die hij verdiend en dat had Nederland niet beter kunnen doen.

Maar ik wordt zo moe van al die media, ze doen net alsof hij een of ander schepsel is wat heel zeldzaam is ofzo? Maar de bajes zit vol met deze mensen. Waarom moet Joran dan zo uitgebreid in het nieuws? Waarom hij en niet iemand die misschien wel 10 moorden op zijn geweten heeft?

Iemand die 10 moorden gepleegd heeft in het verleden en die komt volgende week bijvoorbeeld vrij dat weten we niet, dus die leeft straks gewoon lekker verder en kom je misschien wel tegen in de supermarkt zonder dat jij weet dat het een moordenaar is (geweest).
Bij Joran is dat niet het geval, heel Nederland en meer landen zullen hem herkennen en 'pakken'. En ik vind het triest dat dát zou moeten gebeuren.

Een keer moet het klaar zijn en ik vind dat heel dit proces allemaal wel lang genoeg geduurd heeft.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:33

Er is totaal niets wat medelijden voor Joran opwekt in mijn ogen. Vind het wel heel zielig dat hij niet met zijn
vingers van zijn slachtoffer(s) af kon blijven. Die 28 jaar? Sja, in Peru schreeuwen ze allemaal dat het veel te
kort is, maar in Nederland hadden ze dit nooit voor elkaar gekregen met ons knuffel-rechtssysteem.

Vond het ook gek om te zien hoe emotioneel hij gisteren werd. Het is een slimme kerel, en ook hij had kunnen
weten dat je met dit soort misdrijven in zo'n land niet voor 2 jaar de cel in draait. Als hij werkelijk zo hard is
als de verborgen camera actie met Patrick vd Eem liet zien, moet dit hem toch ook weinig doen. Boontje komt
om zijn loontje..

Overigens vind ik de hele media-hype wel sterk overdreven.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:36

Ik vind hier in het topic maar allemaal enge en sadistische gedachtes/voorstellen langskomen..
Wat ik van de straf vind? Ik vind dat hij nou niet echt bepaald een eerlijke rechtszaak heeft gehad.
Het is een erg lange straf, in NL zou dit nooit gebeuren. Ook vind ik dat er veel ergere moordenaars en verkrachters bestaan, die hier in nl echt geen langere straf zouden krijgen dan wat hij heeft.

Kortom, ik vind het rechtssysteem krom.
Ik vond het overigens wel verrassend dat Joran meteen roofmoord bekende ipv moord wat hij eerst van plan was.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:36

Mmmm ik weet het niet hoor, meerdere misdrijfen plegen in verschillende landen en dan bij één veroordeling in één land het genoeg vinden ? Niks ervan, overal waar hij zich misdragen heeft de straf uitzitten die hij over zichzelf afgeroepen heeft. Als ik 2 bekeuringen krijg op 1 dag moet ik ze ook alletwee betalen. De moordenaars die 10 moorden hebben gepleegd moeten ook hun straf uitzitten en dat Joran zoveel in de media is.... moet hij dat ook maar niet zelf opzoeken, daar plukt hij nu de vruchten van, blijkt hij opeens niet onschendbaar te zijn en dat is toch écht zijn probleem.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:37

S_en_Z schreef:
:') Oh ja, 2 meiden vermoorden en de moeder van een meisje afpersen terwijl ze alles voor haar dochter over heeft..

Zich laten betrappen op camera in een land waar de straffen nu eenmaal.. tsja.. wat harder zijn.

Ooooh wat is hij zielig.

2 woorden: Geen Medelijden

Hij was er zelf bij. (vind het wel grappig.. mensen die een paard doodmaken en dumpen in een greppel moeten zelf maar vermoord worden vinden we.. maar als er mensen vermoord worden en iemand wordt gepakt en krijgt straf is diegene zielig..)

uh..

Dat is niet wat ze zegt, ze heeft het over de publiciteit en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Er zijn zoveel mensen, over de hele wereld, die hetzelfde al dan niet erger hebben gedaan en waar zijn hun documentaires?
Als die publiciteit er niet was geweest had hij gewoon tussen de gevangen kunnen zitten.

Denk trouwens ook dat altijd geïsoleerd zitten erger is dan met medegevangene. Een mens heeft behoefte aan persoonlijk contact.
Doen ze eigenlijk niet aan TBS in Peru? Ik had levenslang in een gesloten inrichting na zijn gevangenisstraf een betere straf gevonden,
er is duidelijk iets mis met zijn bovenkamer en was dat het al niet dan kreeg hij het wel van eenzame opsluiting.

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:41

Hij heeft 28 jaar gekregen.
24 (want hij is 24) + 28=52 jaar oud
Dan wordt hij uitgeleverd aan Amerika waar hij nog 20 jaar voor afpersing kan krijgen.
52+20=72.
En dan komt hij waarschijnlijk niet terug naar Nederland, aangezien hij hier maar een fractie van zijn leven heeft gewoond. Amper 4 jaar. Hopelijk is dan bewezen dat hij Holloway heeft vermoord.
72+20=92
92=hoogst waarschijnlijk dood

Ik vind dat hij nog veel langer mocht krijgen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:42

Bassenqua schreef:
Mmmm ik weet het niet hoor, meerdere misdrijfen plegen in verschillende landen en dan bij één veroordeling in één land het genoeg vinden ? Niks ervan, overal waar hij zich misdragen heeft de straf uitzitten die hij over zichzelf afgeroepen heeft. Als ik 2 bekeuringen krijg op 1 dag moet ik ze ook alletwee betalen. De moordenaars die 10 moorden hebben gepleegd moeten ook hun straf uitzitten en dat Joran zoveel in de media is.... moet hij dat ook maar niet zelf opzoeken, daar plukt hij nu de vruchten van, blijkt hij opeens niet onschendbaar te zijn en dat is toch écht zijn probleem.

Tuurlijk hij heeft RTL gebeld en gevraagd of ze hem kunnen filmen. :') Dat slaat nergens op.

En dat jij 2 bekeuringen moet betalen wil niet zeggen dat het met moord ook zo telt.
Iemand die in NL 10 moorden gepleegd heeft krijgt levenslang, nouja zo willen ze dat noemen in NL. Maar zelfs DIE mensen komen eerder vrij dan Joran.
Man ik snap niet dat je dit dan nog niet genoeg vind. :o