Ikzelf heb ook een grote maat voor mijn lengte. Broekmaat 40 ongeveer (redelijk brede heupen) en bovenkant varieert tussen 42 en 44 omdat ik best volle borsten heb. Verder heb ik ook wel overgewicht, waar ik aan werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Orchid schreef:Haar 'maatje meer' lijkt me geen voordelen op haar gezondheid hebben, met de huidige kennis in de huidige maatschappij.. Evenmin als extreem ondergewicht gezond is.
GB maat 16 is maatje 42 in NL.
Een maatje meer, niet in de rode zône.
Niet vergelijkbaar ongezond met het uitgemergelde wat weer terugkwam in 2011:
Helemaaldie maat 42 óók in het beeld van óók normaal ipv de beeldvorming dominerende wandelende klerenhangers.
joyce2 schreef:Het model dat heeft gewonnen, heeft echt geen "gezond" gewicht, ze is wel wat te zwaar. Dat wil niet zeggen dat ze niet mooi is en het is een mooie tegenhanger voor de graatmagere modellen, maar het idd niet het toonbeeld van een gezond gewicht.
Yamcha schreef:Vrouwen die groter zijn dan 1.80 zijn heel wat groter dan de gemiddelde vrouw hooren voilà, ze zijn er wel, maar dat zijn echt echt uitzonderingen, voor 95% van de mensen is maat 42 echt wel overgewicht.
Ik vind haar ook erg mooi, en ik denk dat ze nóg mooier kan zijn
Berdien schreef:GB maat 16 is wel groter dan de NLse maat 42
Berdien schreef:Ik snap dat ze een punt willen maken en dat juich ik ook alleen maar toe, maar te zwaar zijn is ook niet goed.
mimeslosydy schreef:Mensen met overgewicht hebben ook vaak een eetstoornis![]()
En wordt dit beeld (vrouw met overgewicht) nu ook niet verheerlijkt dan? Er wordt hier gejuichd dat er nu eindelijk vrouwen met een gezond gewicht daar staan als model. Terwijl dit gewicht niet gezond is, ondergewicht is niet gezond maar overgewicht zeker weten ook niet. En de reden dat de mensen blij zijn is omdat bijna al die mensen zelf ook overgewicht hebben en dit proberen goed te praten door te zeggen dat ondergewicht ongezond is, dus dik is beter. Er bestaat ook nog zoiets als het grijze vlak wat gezond gewicht heet.
Ik denk dan ook dat deze vrouw nog mooier zou zijn als ze een gezond gewicht heeft.
Berdien schreef:Ik heb zelf in Ierland ( houdt Engelse confectiemaat aan) gewoond en geloof me, ik met mijn maatje 42 verzuip in maatje 16.
Maat 12 is 40, maat 14 is 42 en 16 komt overeen met NLse maat 44. En ja, ook ik heb daar een link voor: http://www.tuxx.nl/internationaal/kledingmaten/
Berdien schreef:Ik heb zelf in Ierland ( houdt Engelse confectiemaat aan) gewoond en geloof me, ik met mijn maatje 42 verzuip in maatje 16.
Maat 12 is 40, maat 14 is 42 en 16 komt overeen met NLse maat 44. En ja, ook ik heb daar een link voor: http://www.tuxx.nl/internationaal/kledingmaten/
Menino schreef:Mja, zo nu en dan een dik (of heel dun) model er tussen kan niet zo'n kwaad denk ikNiet dat we er nu met z'n alle nou zo lyrisch over moeten doen dat er dikke modellen zijn. Maar 't feit dat het zo wordt afgedaan als 'statement' Zegt wel iets over hoe slecht het eigenlijk geaccepteerd is - en dat heeft niets met ongezond te maken, want als h&m een model met ondergewicht inhuurt, hoor je er niemand over - . Snap
?
lifaya schreef:Berdien schreef:Ik heb zelf in Ierland ( houdt Engelse confectiemaat aan) gewoond en geloof me, ik met mijn maatje 42 verzuip in maatje 16.
Klopt iddIk koop wel eens kleren vanuit de UK en ik met maat 42 paste de 12 ook prima. Had ook een 14 gekocht (broek) en die was weer wat te breed. Maar ag, liever te groot dan te klein
Al is het wel gek want schoenmaten vallen in de UK weer kleiner.
Berdien schreef:Maat 42 staat per definitie niet altijd gelijk aan overgewicht. Een vrouw van 1.80 met normale vormen (borsten, heupen) en brede schouders 'moet' ook al gauw een maat 42 pakken. Is het niet voor de breedte, dan is het wel voor de lengte.