Tiener meisje gooit zich voor trein na pesterijen op FB

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: Tiener meisje gooit zich voor trein na pesterijen op FB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:05

Woow dat die kinderen zich niet schuldig gaan voelen. Ik ben ook erg klein en word ook gepest door me lengte vroeger. Heeft mij toch wel veel gedaan en ik ben er sterker door geworden.

Wat triest dat het zover is gekomen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:06

Je moet er ook maar net het karakter en mentale capaciteiten voor hebben om er mee om te gaan en dat kun je deels aanleren maar voor een groot deel ben je erfelijk ermee belast. Als het gepest groter is dan je mentale capaciteiten het op kunnen vangen, is het geen kwestie van sterk zijn meer... Maar gewoon vreselijke pech hebben. Erg triest voor deze meid, lijkt mij voor haar familie ook echt een hel. Hopelijk kunnen ze wat aanspannen tegen die etters.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:13

Silence schreef:
Citaat:
Wat zeur je nou, er moet toch iemand gepest worden, jij bent er blijkbaar perfect voor.

... :(:)

Citaat:
Je moet er ook maar net het karakter en mentale capaciteiten voor hebben om er mee om te gaan en dat kun je deels aanleren maar voor een groot deel ben je erfelijk ermee belast.

Vergeet vooral ook de omstandigheden niet!
Er zijn gepeste kinderen die het tegen niemand durven/kunnen vertellen, en die het gevoel krijgen dat ze echt helemaal alleen op de wereld staan.
Als dan het geweld ernstige vormen aanneemt ( het kan gaan tot ernstige fysieke mishandeling, kinderen overlijden soms zelfs door uit de hand gelopen 'grappen' van pesters, verbaal geweld tot aan doodsbedreigingen toe, en sexueel getint geweld) en scholen gewoon negeren of de schuld bij de pester neerleggen, als zon kind nooit veiligheid heeft, dan kan dat teveel worden, ja.

Pesten is geen spelletje. Ook al doen volwassenen het graag zo af. Het kan zware psychische gevolgen hebben tot aan Post traumatisch stresssyndroom aan toe.

En dat allemaal door kinderen die niet verteld wordt wat zij aanrichten en dat zij moeten stoppen!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:48

slimmerik schreef:
Afschuwelijk. Daarom ben ik zo blij met het boktbeleid. Hoewel cyberpesten imo best een permanente ban mag betekenen.

Sorry hoor maar dan zit jij misschien in anderen forums, maar ik kom toch vaak genoeg tegen dat het net over het randje gaat.
Daarbij vind ik het afzeiken van minderjarige boktleden die een foto plaatsen in sommige gevallen ook wel op het randje van pesten zitten...
Bokt is goed als het gaat om bepaalde mensen het hand boven het hoofd houden ook in discussie's die net over het randje gaan.

Verder ontopic:
Ik vind het afschuwelijk niemand verdient het om gepest te worden.
Enige tijd geleden een onderzoek gedaan naar het pestbeleid op scholen nav een meisje hier op bokt waar ik uiteindelijk mee naar school ben geweest.
En geloof me het is echt om te janken...de meeste scholen hebben niet eens een pestbeleid of houden zich zelf totaal niet aan de geschreven regels omtrend pesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:09

vuurneon schreef:
Je moet er ook maar net het karakter en mentale capaciteiten voor hebben om er mee om te gaan en dat kun je deels aanleren maar voor een groot deel ben je erfelijk ermee belast. Als het gepest groter is dan je mentale capaciteiten het op kunnen vangen, is het geen kwestie van sterk zijn meer... Maar gewoon vreselijke pech hebben. Erg triest voor deze meid, lijkt mij voor haar familie ook echt een hel. Hopelijk kunnen ze wat aanspannen tegen die etters.

Anders kun je dus gewoon in deze wereld iemand de dood injagen en ermee wegkomen.......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:17

Erfelijk belast? Is dat degene die pest of degene die gepest wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:18

Als je goed leest, kun je het antwoord er gewoon zelf uithalen, lijkt me :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:21

Ah, je moet ermee om leren gaan? Doodsbedreigingen en andere dreigbrieven ??? Weird......

Praat een hoop goed ..... tjonge....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:26

Ik stel voor dat je nog een poging doet :) ik geloof niet dat iemand dit zegt.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:06

Vreselijk, afgelopen jaar heeft hier in de buurt (Oss) een jongen van 14 jaar (!) zich voor de trein gegooid na pesterijen op school (moeder ken ik van het sporten). |(
Ik ben ervan overtuigd dat als de pesters harder aangepakt worden vantevoren (door hun eigen ouders/school/instanties) dat het niet zo hoeft te escaleren! Geen watjesbeleid, maar aanpakken die pesters; ouders bij betrekken, jeugdzorg, politie voor mijn part stel een wet op en maak het strafbaar. Laat gepeste volwassenen op school hun woordje doen over de gevolgen die het heeft zodat zowel leerkrachten als leerlingen meer besef hiervan krijgen.
Het zal je kind maar zijn dat zo aan zijn leven beëindigd!
Maar het zal je kind maar zijn dat zo een ander kind de dood injaagd!
Het lijkt erop dat er een taboe heerst over pesten, het word tijd dat er meer aandacht voor komt zeker in dit cybertijdperk waar je via een sms-jes, e-mail, etc., kunt communiceren zonder te zien wat voor effect het daadwerkelijk heeft.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:46

er moet meer aandacht komen voor pesten. pesten gebeurt overal, maar vooral op scholen is het soms zo erg dat ik m'n eigen oren en ogen niet meer geloof. iedereen moet betrokken worden bij een pestgeval. het is niet een kwestie van "niet meer doen jantje" en het is voorbij :n
gepeste kinderen moeten begeleiding krijgen om om te gaan met pesterijen, te leren zich geen slachtoffer meer te voelen. en pestende kinderen moeten ook begeleiding krijgen, hoe lief ik ook al mijn frustraties zou afreageren op die kinderen en ze lekker in een hoekje zou duwen als straf, die kinderen moeten leren zich op andere manieren te uiten, leren dat ze zich goed kunnen voelen zonder anderen slecht te laten voelen.

pesten....
ik kan er zo boos om worden...
het is een van de weinige dingen die me echt zó kwaad maken dat ik op de vuist ga. nu wel tenminste, vroeger niet, toen kon ik niet zo van me afbijten en daar komt meteen mijn afkeer vandaan.
hoevaak ik op de basisschool en de middelbare wel niet bovenaan een trap heb gestaan en dacht "een stapje maar en dan is het voorbij.."

ik was absoluut niet sterker dan dit meisje, het liep gewoon anders bij mij denk ik.

het heeft er wel voor gezorgd dat ik heel snel heel kwaad kan worden om dit soort dingen. ik ben degene die erop af vliegt als ik zie dat er kinderen gepest worden op straat. ik spring ertussen als er gevochten wordt.

ik spring ertussen ook al weet ik dat dat geen permanente oplossing is, maar een kind dat gepest wordt ziet geen uitweg, geen oplossing. net als ik destijds, wachten ze iedere keer op iemand die ze redt en die het allemaal weer in orde maakt.
ik kan er niet voor altijd tussenstaan, maar ik kan op dat moment een kind laten zien dat ze er niet helemaal alleen voor staan. dat iemand hen belangrijk genoeg vindt om het voor ze op te nemen...

voor mij waren er ook zulke mensen. ze hebben niks veranderd aan het pesten, het werd niet minder of erger omdat zij er die keer waren, maar voor mij maakte het op dat moment alle verschil van de wereld.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:20

Je moet er wel rekening mee houden dat de pester het niet altijd als pesten ervaart.
Ik praat niks goed ofzo hoor.
Ik ben 14, dus zit nu op de middelbare school.
Er kwam een jongen uit mijn klas bij ons aan tafel zitten, altijd normaal tegen hem geweest enzo.
Toen kwam hij bij ons zitten en toen zei ik voor de grap; 'Hee daar heb je hem ook weer!'
Het was echt een grapje. Heb ook niet gemerkt dat hij het vervelend vond ofzo.
Paar dagen later moest ik ineens bij directeur komen enzo, omdat ik hem zou pesten.
Ik wist echt helemaal niet waar het over ging, maar het was blijkbaar daarom..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:25

Dat is waar, de pesters hebben meestal geen idee van de impact die het heeft op het slachtoffer.

Internet zorgt voor een makkelijke pestbodem omdat er zoveel anonimiteit heerst en naapen sowieso onder tieners belangrijk is, want stel je voor dat je er niet bij hoort. Dus mensen worden zelfs tot pesten gebracht omdat ze niet willen dat de buitenwerled denkt dat ze bij het slachtoffer horen, omdat ze dan zelf ook gepset worden.
Het is heel apart gedrag en zeker een probleem.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:55

Niet alle pesters snappen waar ze mee bezig zijn en wat ze aanrichten, snappen ze natuurlijk niet. Maar de meeste hebben donders goed door dat ze onaardig zijn en dingen uithalen die niet kunnen, hoor.

Spullen van anderen kwijt of kapotmaken, mensen uitschelden, fysiek pijn doen, met meerdere personen te grazen nemen... het komt allemaal voor en het gaat wel zoveel verder dan de toevallige botte opmerking, dat de pesters het ook echt niet voor de neus van volwassenen gaan doen.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:12

Bovendien ga je als beschaafd mens geen haatmails sturen aan iemand die dood is..

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:19

Echt triest. Pesten maakt levens kapot, je kan nog wel zo sterk zijn. Het houd een keer op.

En waar halen ze het lef vandaan, om haat mails te sturen na haar dood?

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:16

Nordsvensk schreef:
Echt triest. Pesten maakt levens kapot, je kan nog wel zo sterk zijn. Het houd een keer op.

En waar halen ze het lef vandaan, om haat mails te sturen na haar dood?

Nou inderdaad. Het is al vreselijk genoeg dat iemand zichzelf van kant maakt door getreiter, maar om dan ook nog na haar dood verder te gaan?? Nee, dan ben je nog minder dan een hoop stront.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:43

Weet je wat het nadeel is van de huidige maatschappij? Vroeger was je 'veilig' zo gauw je thuis was. Nu komt zo'n kind thuis, gaat het internet op en krijgt het nog meer pesterijen te verduren. Er is geen 'veilig' meer.
Dat er dan na haar dood nog eens verder gegaan wordt...die pesters sporen echt niet...

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:49

Klopt wat je zegt Juut en behalve internet is er ook nog de mobiel!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:31

pesters hebben meestal geen idee van de impact die t heeft op iemand? wat een onzin. juist vaak(niet altijd) weten ze dat maar al te goed.

ik vind het zo erg om te lezen dat mensen na haar dood nog doorgaan. dan moet er echt een flink steekje loszitten bij die kinderen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:32

Vreselijk... Ik heb het filmpje gekeken op de site..heftig hoor, dat iemand zo gepest is geweest waardoor je tot zo'n keuze moet komen...

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:53

Verschrikkelijk. Ook ik ben gepest, maar pas een paar weken nadat ik het zelf iedere dag had aangekaart bij de mentor en de teamleider, en mijn ouders ook een paar keer hadden gebeld, konden ze pas wat doen nadat mijn pa had gebeld dat hij om 16.00 uur de politie ging bellen en dat ze tot dan de tijd hadden om het op te lossen. Toen kon het ineens snel, schijtschool...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:08

Wat verschrikkelijk!!!
Dit heeft niets meer te maken met 'pesten', maar is dood door schuld!!! Haatmails en doodsbedreigingen vallen bij mij niet meer onder de noemer 'pesten'....
Grote kans dat het veel met afgunst te maken heeft!
Te walgelijk voor woorden en hoop echt dat er grote stappen worden ondernomen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:36

NoGo schreef:
slimmerik schreef:
Afschuwelijk. Daarom ben ik zo blij met het boktbeleid. Hoewel cyberpesten imo best een permanente ban mag betekenen.

Sorry hoor maar dan zit jij misschien in anderen forums, maar ik kom toch vaak genoeg tegen dat het net over het randje gaat.
Daarbij vind ik het afzeiken van minderjarige boktleden die een foto plaatsen in sommige gevallen ook wel op het randje van pesten zitten...
Bokt is goed als het gaat om bepaalde mensen het hand boven het hoofd houden ook in discussie's die net over het randje gaan.

Verder ontopic:
Ik vind het afschuwelijk niemand verdient het om gepest te worden.
Enige tijd geleden een onderzoek gedaan naar het pestbeleid op scholen nav een meisje hier op bokt waar ik uiteindelijk mee naar school ben geweest.
En geloof me het is echt om te janken...de meeste scholen hebben niet eens een pestbeleid of houden zich zelf totaal niet aan de geschreven regels omtrend pesten.

Daarom mag mijn dochter van 13 ook echt niet op bokt. :n

Triest dat mensen een ander mens zo ver krijgt om er een eind aan te maken, geen woorden voor.....

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:29

De gevolgen van pesten worden zwaar onderschat en onderbelicht, pas als het gruwelijk mis gaat is er weer even aandacht voor........... Jammer. Dat iemand er een eind aan maakt, is altijd een keuze van die persoon. Maar ik denk dat ouders, pesters, school, etc. hun verantwoordelijkheid ook eens moeten nemen. Harder optreden tegen dit soort zaken. Ik weet uit ervaring dat er soms ontzettend lichtzinnig mee om wordt gesprongen. Ach, het valt wel mee, kind moet tegen een stootje kunnen, het is maar plagen, of het wordt gewoon ontkend. Dat is al sinds jaar en dag zo, en nog steeds verandert het wenig tot niet.

Deze meid heeft een keuze gemaakt, een hele trieste. Dat is haar keuze geweest. Maar het valt anderen wel degelijk zwaar aan te rekenen.