Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PascalB schreef:Even een link om iedereen die wel eens wat download een slecht gevoel te geven.
http://i.imgur.com/abryW.jpg
LauEef schreef:Hier in België is het ook geblokkeert. Nog geen dag later hadden wij depiraatbaai.be en kunnen we daar gewoon vrolijk verder downloaden
Fiffill schreef:Ik las dat de providers waar het hier om gaat een lijst krijgen van het Brein met nieuwe IP-adressen van TPB. Die moeten ze dan direct blokkeren. Zonder dat de boel ook maar wordt nagetrokken; in principe kan het Brein dus laten blokkeren wat ze willen.
Douraque schreef:Wel raar dat dit geblokkeerd moet worden volgens Brein, want volgens de Auteurswet is een kopie voor eigen studie en gebruik (lees: downloaden) gewoon rechtmatig. Dus downloaden is helemaal niet illegaal, downloaden is legaal. Tenzij het om software en databanken gaat, dan is het illegaal. Trouwens de artiesten krijgen een vergoeden voor het illegaal downloaden, op basis van de playlist (zoals ITunes), krijgen de artiesten een billijke vergoeding
Fiffill schreef:Lees nu trouwens dat Anonymous de site van het Brein heeft platgelegd, dat wist ik nog niet.
PascalB, dat snap ik... maar het feit dat het zou kunnen vind ik al te ver gaan, en het kost natuurlijk een hele hoop moeite.
Inge_83 schreef:Ik vind het vreemd dat alleen Ziggo en XS4ALL dit moeten blokkeren.
PascalB schreef:Fiffill schreef:Lees nu trouwens dat Anonymous de site van het Brein heeft platgelegd, dat wist ik nog niet.
PascalB, dat snap ik... maar het feit dat het zou kunnen vind ik al te ver gaan, en het kost natuurlijk een hele hoop moeite.
De huidige opgelegde blokkade stelt in de praktijk ook weer weinig voor.
Deze is in minder dan een minuut te omzeilen. Ga verder niet zeggen hoe en wat maar het is kinderlijk eenvoudig, je hoeft er weinig technische kennis voor te hebben.
Dus BREIN doet nu wel alsof ze de oorlog hebben gewonnen maar persoonlijk wil ik niet verder gaan dan de slag, misschien nog wel minder dan dat.
Heb zelf ook xs4all.
PascalB schreef:Even een link om iedereen die wel eens wat download een slecht gevoel te geven.
http://i.imgur.com/abryW.jpg
Karl66 schreef:Het grappige is dat hier dus helemaal geen artiesten tussen staan. Dat is ook het kromme, andere verdienmodellen zijn voor de artiesten veel interessanter, maar voor de tussenpersonen die nu het geld opstrijken niet. Vandaar dat die veel liever in dit oude verdienmodel blijven hangen en er dus niet of nauwelijks goede legale alternatieven zijn.
NatassJa schreef: