Daarom is Griekenland failliet....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:49

een uitkering staat helemaal los van therapie.
als ze niet hoeven te werken voor hun geld, hebben ze alleen maar meer tijd om ongein uit te halen.als ze gewoon 40 uur werken, en daarna nog een paar uurtjes therapie, houd ze lekker van de straat. :j
en er is tot nu toe geen enkele therapie, die een pedofiel heeft "genezen". alleen chemische castratie helpt.en bij een pyromaan is gevangenisstraf (evt.met daar therapie) een goed begin.beiden zijn te gevaarlijk voor de samenleving om los te lopen.meer bescherming voor de slachtoffers, i.p.v. begrip voor de daders.wil niet zeggen dat er niets met de daders gedaan hoeft te worden, alleen de slachtoffers moeten een hogere prioriteit hebben.beide vergrijpen zijn nl.strafbaar..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:11

spicegirl schreef:
een uitkering staat helemaal los van therapie.
als ze niet hoeven te werken voor hun geld, hebben ze alleen maar meer tijd om ongein uit te halen.als ze gewoon 40 uur werken, en daarna nog een paar uurtjes therapie, houd ze lekker van de straat. :j en er is tot nu toe geen enkele therapie, die een pedofiel heeft "genezen".

Dit is nu juist het misleidende van het artikel - zoals ik het lees gaat het niet om een uitkering in de vorm van 'niet hoeven werken', maar een uitkering in de vorm van een 'tegemoetkoming voor behandelingskosten'. Een therapie hoeft iemand niet te 'genezen'; het voorkomen van recidief gedrag is belangrijker. Daarbij stelt Electra63 wel de hamvraag: helpt therapie? (en in mijn bescheiden optiek in een aantal gevallen wel).

Electra63

Re: Daarom is Griekenland failliet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:50

Klopt MacavityL.
De Grieken moeten zich nu laten registreren als gehandicapte om in aanmerking te komen voor een uitkering/therapie. Er is namelijk heel veel fraude in Griekenland met uitkeringen van gehandicapten. Wel is de lijst met "soorten" van handicaps uitgebreid met o.a. pedofilie, kleptomanie e.d. Om in aanmerking te komen voor therapie moet je dus geregistreerd staan.
Ik vraag me wel af als iemand pedofiel is of hij zich vrijwillig laat registreren. Waarschijnlijk alleen als hij inderdaad in therapie wil gaan. Dat wil natuurlijk niet zeggen: genezen, maar ermee om kunnen gaan en geen strafbare feiten plegen ondanks zijn/haar "handicap".

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:53

Nou meteen afkappen al die leningen....De gemiddelde burger daar ligt zo ongeveer aan de geeuwhonger en die mafkezen gaan hier geld aan besteden??? Moet niet gekker worden!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:56

Esther28 schreef:
Nou meteen afkappen al die leningen....De gemiddelde burger daar ligt zo ongeveer aan de geeuwhonger en die mafkezen gaan hier geld aan besteden??? Moet niet gekker worden!

Misschien even het hele topic lezen?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:04

Ok dus pedofilie, pyromanie en dat soort afwijkingen wordt in Griekenland kennelijk onder een handicap geschaard en gelijk getrokken met mensen die bijv. in een rolstoel zitten 8)7 ...dan zeg ik nog...afkappen die leningen!
Lekker ook voor de mensen die echt een handicap hebben!
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 10-01-12 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:05

Nog een keertje lezen.... :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:09

Esther28 schreef:
Ok dus pedofilie, pyromanie en dat soort afwijkingen wordt in Griekenland kennelijk onder een handicap geschaard en gelijk getrokken met mensen die bijv. in een rolstoel zitten 8)7 ...dan zeg ik nog...afkappen die leningen!
Lekker ook voor de mensen die echt een handicap hebben!

In de TBS-klinieken en GGZ-instellingen in Nederland zitten ook pedofielen en pyromanen. Waar denk jij, dat dit van betaald wordt?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:09

Sorry maar ik zie dat soort zaken niet als handicap, igg niet zoals het er nu staat.
Het is een zieke afwijking, dat zeker, maar voor dat soort afwijkingen vind ik niet daar daar een uitkering/tegemoetkoming in de behandeling voor gerechtvaardigd is. Lekker zelf laten betalen!
Ik baseer mijn reactie trouwens op de bron Telegraaf en niet op de reacties van bokkers! :Y)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:11

Esther28 schreef:
Sorry maar ik zie dat soort zaken niet als handicap, igg niet zoals het er nu staat.
Het is een zieke afwijking, dat zeker, maar voor dat soort afwijkingen vind ik niet daar daar een uitkering/tegemoetkoming in de behandeling voor gerechtvaardigd is. Lekker zelf laten betalen!
Ik baseer mijn reactie trouwens op de bron Telegraaf en niet op de reacties van bokkers! :Y)

Misschien moet je dan eens andere bronnen lezen dan de Telegraaf? :Y)

Maar als er geen therapie beschikbaar is voor bijv. pedofielen of pyromanen, is de kans zeer groot dat zij toegeven aan hun verlangens.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:15

Esther28 schreef:

Verstandige keuze :+ , maar wel moeilijk om je dan in een discussie te mengen :D :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:16

Tja dan moeten ze lekker pedo's in kinderrijke buurten laten wonen, op kdv's laten werken, als zwemleraar aannemen e.d. dat helpt ook! Alle therapie ten spijt, maar hoe komt het dan dat veroordeelde/bekende pedo's in voorgenoemde beroepen kunnen gaan werken?

Ik heb geen behoefte aan andere bronnen, ik reageer op dit topic en daar staat deze bron in vermeld ;) .
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 10-01-12 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:17

Esther28 schreef:

Waarom is voor pedofilie, pyromanie, gokverslaafden, fetisjisten en sadomasochisten geen tegemoetkoming voor behandeling gerechtvaardigd? Moet een aandoening voor jou per se lichamelijk zijn (zoals je zelf aanhaalt 'in een rolstoel zitten')?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:17

Zie mijn post hierboven

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:19

Esther28 schreef:
Tja dan moeten ze lekker pedo's in kinderrijke buurten laten wonen, op kdv's laten werken, als zwemleraar aannemen e.d. dat helpt ook! Alle therapie ten spijt, maar hoe komt het dan dat veroordeelde/bekende pedo's in voorgenoemde beroepen kunnen gaan werken?
Ik heb geen behoefte aan andere bronnen, ik reageer op dit topic en daar staat deze bron in vermeld ;) .

Waarschijnlijk omdat niet bekend was/is dat zij pedofiel zijn?

Juist als er dus zo'n registratie (in Griekenland) is, zou je bovengenoemde zaken kunnen voorkomen.
Maar wat is jouw oplossing dan voor pedofielen en pyromanen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:22

Esther28 schreef:

Omdat het niet bekend is dat ze dat zijn, daar is nu juist die registratie voor :)*

edit electra zei het al
Laatst bijgewerkt door sarabande op 10-01-12 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:23

In het nieuws hoor ik anders meestal: veroordeelde pedofiel, al bekend met vergrijpen met kinderen, in het verleden al eerder........(vul maar in)......
Er is ooit eens een site geweest waarop veroordeelde pedofielen te zien waren, zodat mensen konden zien wie er in hun buurt kwam wonen...Zeker wel bekend/veroordeeld dus....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:25

Esther28 schreef:
In het nieuws hoor ik anders meestal: veroordeelde pedofiel, al bekend met vergrijpen met kinderen, in het verleden al eerder........(vul maar in)......
Er is ooit eens een site geweest waarop veroordeelde pedofielen te zien waren, zodat mensen konden zien wie er in hun buurt kwam wonen...Zeker wel bekend/veroordeeld dus....

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Jij vindt het onterecht dat pedofielen en pyromanen enz. recht hebben op therapie. Wat is dan jouw (werkbare) oplossing? Met zijn allen op een onbewoond eiland in de Stille Oceaan zetten is namelijk geen haalbare oplossing.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:25

Registratie prima, maar uitkering voor behandeling NEE!! Daar wordt al genoeg belastinggeld besteed.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:29

Esther28 schreef:

En jij denkt dat zulke gevallen een goede representatie van alle pedofielen is en ze daarom als groep geen tegemoetkoming in behandelingskosten moeten kunnen krijgen?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:32

Esther28 schreef:
Zie mijn post hierboven

Ik zie een post over veroordeelde/bekende pedofielen in bepaalde beroepsgroepen, maar niets over pyromanie, gokverslaafden, fetisjisten en sadomasochisten (tevens genoemd in de bron waarop jij reageert) waarvoor jij geen tegemoetkoming voor behandeling rechtvaardigd?
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 10-01-12 15:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:32

Esther28 schreef:
Registratie prima, maar uitkering voor behandeling NEE!! Daar wordt al genoeg belastinggeld besteed.

Dus volgens jou, mogen alleen patiënten met een lichamelijk probleem geholpen worden?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:34

Dus jij hebt liever dat er geen geld naar die groep toegaat, dat zij dus nooit in behandeling gaan, en hun gedrag blijven vertonen, dan dat er wél geld heengaat en daarmee een heleboel vergrijpen, brandjes, en gokschulden voorkomen kan worden?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:36

DaniBanani schreef:
Dus jij hebt liever dat er geen geld naar die groep toegaat, dat zij dus nooit in behandeling gaan, en hun gedrag blijven vertonen, dan dat er wél geld heengaat en daarmee een heleboel vergrijpen, brandjes, en gokschulden voorkomen kan worden?

Dat is in ieder geval wel wat de PVV wil, daarom de bezuinigingen in de Geestelijke Gezondheidszorg. Maar dit gaat over Nederland en het topic over Griekenland.
In Griekenland is de Geestelijke Gezondheidszorg ook niet geweldig.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:39

DaniBanani schreef:

Precies mijn punt :j