Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marianne1980 schreef:blokje schreef:Bij ons wordt doormiddel van het inkomsten berekend wat je moet/kan/wil betalen.
In ons geval is dat ongeveer 50 euro. Als je een kind hebt wordt het goedkoper omdat je dar ook geld aan je kindje kwijt bent. Kun je dit bedrag niet opbrengen dan komt de diakonie vragen waarom niet. Als je het niet kan ben je niets verplicht. Maar om de kerkdientsten etc te kunnen betalen moet er geld binnenkomen.
Bij ons gaat er standaard elke maand 50 euro naar de kerk en dan nog de collectes waar wij niet veel in gooien ik denk rond de 3 euro per zondag.
Wow, dat vind ik toch best apart, dat ze komen vragen waarom je het niet kan betalen. Misschien wilt diegene het niet betalen?
Ik snap best dat er geld voor nodig is om de diensten te kunnen houden, maar op zo'n manier vind ik het geen vrijwillige bijdrage.
Ben van huis uit katholiek, ga alleen al jaren niet meer naar de kerk, maar bij ons werd er toch echt alleen tijdens de dienst gecollecteerd. Misschien als je erg betrokken bent bij de kerk/gemeente dat je het niet erg vind dat ze je inkomsten weten, maar ze zouden bij mij aan het verkeerde adres zijn!!
Tieneke schreef:Dat het 10% van je inkomen MOET zijn, omdat er in de bijbel gesproken wordt over tienden, is wel al heel erg achterhaald... Als gelovige mag je ook best kritisch zijn naar wat een kerk je voorschotelt... Doe maar eens wat research.
Thirty schreef:Je gift aan de Kerk hoort 10% van je inkomen te zijn. Maar via een brief en acceptgiro is wel heel apart.
Suzanne F. schreef:Ik snap dit echt niet. Maar ik ben dan ook niet gelovig.
Ik kan me voor mijzelf niet voorstellen om geld aan de kerk te geven en dan nog eens zoveel ook.
Nog even en het worden aflaatpraktijken. 'Nee mevrouwtje als u niet betaalt dan worden uw zonden niet vergeven en dan komt u niet in de hemel."
De kerken zijn schatrijk. Ze doen alleen alsof ze zo weinig te besteden hebben. Zo is het al zolang het christendom bestaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aflaat
vuurneon schreef:Vivat schreef:Maar Esmeralda je gaat toch ook niet voor hockey of voetbal betalen als je daar niet aan mee doet?
Wel als je lid wil blijven van de vereniging. Anders moet je je gewoon afmelden
Suzanne F. schreef:Ik snap dit echt niet. Maar ik ben dan ook niet gelovig.
Ik kan me voor mijzelf niet voorstellen om geld aan de kerk te geven en dan nog eens zoveel ook.
Nog even en het worden aflaatpraktijken. 'Nee mevrouwtje als u niet betaalt dan worden uw zonden niet vergeven en dan komt u niet in de hemel."
De kerken zijn schatrijk. Ze doen alleen alsof ze zo weinig te besteden hebben. Zo is het al zolang het christendom bestaat.
Vivat schreef:Maar Esmeralda je gaat toch ook niet voor hockey of voetbal betalen als je daar niet aan mee doet?
_lautje_ schreef:Suzanne F. schreef:Ik snap dit echt niet. Maar ik ben dan ook niet gelovig.
Mee eens. Geen enkele kerk is arm, maar ze doen het wel graag zo voor.
Vjestagirl schreef:vuurneon schreef:
Wel als je lid wil blijven van de vereniging. Anders moet je je gewoon afmelden
Ook leuk als je ouders voor je besloten hebben dat je lid werd... Of als je hele familie lid is en het niet accepteren als jij het niet bent.