Twee meisjes dood door koolmonoxide Huizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: Twee meisjes dood door koolmonoxide Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:17

Wat erg zeg.. : (

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:18

Daarom hebben wij standaard een schroevendraaier bij de badkamer, kan je hem altijd opendraaien..

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:21

Magrathea schreef:
Daarom hebben wij standaard een schroevendraaier bij de badkamer, kan je hem altijd opendraaien..

Wij hebben er een muntje liggen waarmee je hem open kunt maken, vroeger mochten wij ook nooit de deur op slot doen.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:23

Wij hebben geen slot op de badkamer.

Sterkte voor familie en omgeving.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:37

Oh, wat erg!
Het zal je maar overkomen, als ouders hulpeloos de deur niet open krijgen, terwijl je weet dat je kinderen daar zitten.

Heel veel sterkte aan de ouders en het overgebleven zusje.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:39

Wat een afschuwelijk drama. Arme meisjes, arme ouders. Wat een klus om nu verder te moeten. Kon je de klok soms maar terugdraaien.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:25

Sjolvir schreef:
Heel veel sterkte aan de ouders en het overgebleven zusje.

Het waren geen zusjes, maar klasgenootjes die bij het meisje van 10 gingen logeren...

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:38

Echt een vreselijk verhaal, Y;(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:38

Ik vind het vreselijk om in dit soort ellendige situaties 'waarom' kwesties te overdenken, maar er speelt me toch een vraag.

Ze hadden een CO alarm, ze wisten dus dat ze een potentieel systeem hadden. Ga je dan niet preventiever om met een huis vol kids? (Ik wil niet beweren dat ze nalatig zijn geweest).

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:02

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:07

Ik had het er gister met mijn vader ook over. Ik vind het zó erg.
Maar wat ik me ook afvraag: Als je daar voor een dichte deur staat zoek je toch ietsw waarmee je de deur kan inrammen?! Dat was het eerste wat in mij opkwam (aangezien de politie de deur daarna alsnog heeft moeten forceren.)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:12

Ooooooooo wat verschrikkelijk!
Zo gevaarlijk dat koolmonoxide.. omdat je het niet ruikt en ziet...
;(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:48

LeonieL schreef:
Ik had het er gister met mijn vader ook over. Ik vind het zó erg.
Maar wat ik me ook afvraag: Als je daar voor een dichte deur staat zoek je toch ietsw waarmee je de deur kan inrammen?! Dat was het eerste wat in mij opkwam (aangezien de politie de deur daarna alsnog heeft moeten forceren.)

Zei ik ook al. Vooral als ouders zijnde heb je in zo'n geval toch een kracht in je om die deur te openen? Maar misschien hadden ze geen hamer of wat dan ook...

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:52

Oh wat erg!
Veel sterkte voor de ouders en andere nabestaanden

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:53

Misschien waren het wel mensen die hele zware massief eiken deuren mooi vinden in hun huis. Die krijg je echt niet zomaar stuk hoor!!!

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:00

Het is echt heel erg. Vooral omdat het niet hun eigen kinderen zijn. Maar wat ik mij afvraag hoe het überhaupt kan, sinds de jaren 70 is het al verboden om een open geiser in je badkamer te hebben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:45

Vind het een bijzonder verhaal. Waarom zitten drie meisjes met de deur op slot in de badkamer? Waarom kregen de ouders die deur niet open? Waarom deden die meisjes zelf de deur niet open (dan ga ik er even vanuit dat die meter in de badkamer hangt en al bij een laag percentage gaat piepen)?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:52

Misschien is een van de meisjes tegen de deur aan flauwgevallen, of is er doordat ze flauw vielen een stoel tegen de deur aangevallen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:58

martina1 schreef:
Het is echt heel erg. Vooral omdat het niet hun eigen kinderen zijn. Maar wat ik mij afvraag hoe het überhaupt kan, sinds de jaren 70 is het al verboden om een open geiser in je badkamer te hebben.

En tot 2 jaar geleden hing er 1 in mijn keuken die ook het bad/douche van water voorzag.
Volledig legaal, want dat mocht! gedoogd... mochten daar gewoon hangen. (woning van grote woningbouw cooperatie)
Kan me zo voorstellen dat ze nog best in aantal woningen hangen.
(overigens met je CV of gaskachel kan ook iets mis zijn)
Gelukkig nu flats gerenoveerd en ding verdwenen.
Rotding was de reden dat ik altijd het keuken raam open had, ook bij -15 en dan dus gestolde olijfolie in mijn keukenkastje had staan.....

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:40

Het klopt als de installatie er nog hing mag het blijven hangen. Maar de open installaties zijn niet voor niets verboden, je mag geen nieuwe meer ophangen.
Mijn vader is inspecteur van gas en stookinastallaties. En het eerste wat hij zij is dat je het over jezelf afroept als je zo n installatie in een slecht geventileerde ruimte hebt hangen.

Ik wil die mensen niet beschuldigen maar ik hoef zon ding niet in mijn huis.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:58

Hoorde het verhaal 's ochtends vroeg op de radio, nou mijn dag was meteen getekend. Ik kan me niet eens voorstellen hoe erg het moet zijn om te weten dat jouw en andermans kinderen dood liggen te gaan achter een deur en je niets kunt doen als ouders.
Gisteren even op nujij.nl gekeken en dat kan ik niemand aanraden. Om kotsmisselijk van te worden de reacties. Mensen die zeggen dat zij die deur wel open hadden gekregen (ja hoor, een deur die naar buiten open gaat, natuurlijk sla je daar als "oermoeder/couchpotato wel even een gat in 8)7 ), dat die mensen een CO alarm hadden moeten hebben etc. Ik snap echt niet dat mensen het gore lef hebben om zo'n betweterige reactie te plaatsen. Alsof die mensen hun kinderen persoonlijk vermoord hebben. Wat wil je dan horen als poster ???

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:29

Tiggs schreef:
Vind het een bijzonder verhaal. Waarom zitten drie meisjes met de deur op slot in de badkamer? Waarom kregen de ouders die deur niet open? Waarom deden die meisjes zelf de deur niet open (dan ga ik er even vanuit dat die meter in de badkamer hangt en al bij een laag percentage gaat piepen)?

Vast omdat het die ouders geen ruk kon schelen of de meisjes zouden sterven aan deze vergiftiging of niet. De meisjes hebben het alarm niet gehoord of vonden het wel grappig, dus hebben daarom de deur zelf niet opengedaan. Toen ouders de deur niet openkregen en de meisjes aan de andere kant ook niet meer hoorden praten, vermoedden ze vast al dat ze daar bewusteloos/dood lagen. Ouders hebben denk ik één keer aan de deurklink gerammeld en toen hun schouders opgehaald en weggelopen.

Sorry hoor, maar ik vind al die waarom vragen in zo'n geval zo ontzettend naar en gevoelloos staan! Wat denken jullie nou, die mensen zullen álles wat in hun macht lag geprobeerd hebben, neem ik aan. Je laat toch niet voor je lol kinderen sterven aan een koolmonoxide vergiftiging?! Die ouders zullen er wel kapot van zijn... Vreselijk om drie kinderen voor je ogen/handen (bijna) dood te zien gaan, zonder er iets aan te kunnen doen..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:42

Joyce_ schreef:
Vast omdat het die ouders geen ruk kon schelen of de meisjes zouden sterven aan deze vergiftiging of niet. De meisjes hebben het alarm niet gehoord of vonden het wel grappig, dus hebben daarom de deur zelf niet opengedaan. Toen ouders de deur niet openkregen en de meisjes aan de andere kant ook niet meer hoorden praten, vermoedden ze vast al dat ze daar bewusteloos/dood lagen. Ouders hebben denk ik één keer aan de deurklink gerammeld en toen hun schouders opgehaald en weggelopen.

Sorry hoor, maar ik vind al die waarom vragen in zo'n geval zo ontzettend naar en gevoelloos staan! Wat denken jullie nou, die mensen zullen álles wat in hun macht lag geprobeerd hebben, neem ik aan. Je laat toch niet voor je lol kinderen sterven aan een koolmonoxide vergiftiging?! Die ouders zullen er wel kapot van zijn... Vreselijk om drie kinderen voor je ogen/handen (bijna) dood te zien gaan, zonder er iets aan te kunnen doen..

Ik vermoed dat je m'n opmerking anders opvat dan bedoeld, ik geloof absoluut dat de ouders er alles aan hebben gedaan om die kinderen daaruit te krijgen! Maar toch houd ik er een 'raar' gevoel bij. Maar daar ga ik verder niet op in, is lastig te verwoorden en inderdaad, wie heeft daar iets aan? Maar gevoelloos is het absoluut niet, dan zou het mij namelijk niks kunnen schelen dat dit gebeurd is en ik dus ook niet in dit topic reageren.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:49

Heel verschrikkelijk voor de meisjes en de ouders. Bah moet je toch niet aan denken (wij hebben geen geiser meer in huis hangen maar hebben wel een CO- meter waarvan de batterijen niet meer werkten en we dit ding in de kast gegooit hebben. Maar ik ga hem toch wel weer ophangen moet er niet aan denken zeg.
hier gaat en mag de badkamer nooit op slot zowel bij mijn dochtertje als bij ons niet mocht er wat gebeuren dan kan er altijd een ander in