Geen reclame bij de dood..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Geen reclame bij de dood..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:59

Zo werkt reclame niet echt.. de meeste reclame zie je niet 'bewust' zeg maar.. Je hersens slaan de naam wel op, maar daar denk je niet over na.. en als je zo'n naam meerdere keren tegen komt, en je hebt zo'n bedrijf uiteindelijk eens nodig, dan is diegene waarvan je vaak reclame hebt gezien ook de eerste die in je op komt.
Coca cola heeft daar veel proefjes mee gedaan.. hun logo bijvoorbeeld heel onopvallend in de bioscoop in een film terug laten komen, en 3x raden wat de meeste mensen juist tijdens die film bestelde ;)
Reclame werkt vooral in op je onderbewuste.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:02

Sluikreclame :j
Daarom is het logo op koffiekopjes ook slim.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:29

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:33

Hahahahahha held! :D

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:49

Mwa, heb zoiezo al een hekel aan die uitvaartverzekeringen. Doen echt alles om veel hogere kosten eruit te krijgen dan nodig is. Zal me niet verbazen als je zelf ook voor die logo's die ze ongevraagd en dus ook vaak ongewenst op grafsteen/urn zetten moet betalen.
Bij Kassa hebben ze er laatst een uitzending over gemaakt dus is algemeen bekend om veel hogere kosten te innen bij kwetsbare mensen die op dat moment vaak echt niet naar de rekeningen kijken. Helaas voor hun mijn vriend wel. vind het een beetje raar als je voor 200 koppen koffie moet betalen als er maar 10 man is geweest bij de begrafenis.

En waarom kan je hier voor 800 euro in Hongarije een crematie hebben met alles op en eraan en in Nederland zeker het viervoudige? Dus ja, het kan echt wel goedkoop en toch heel mooi!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:50

Wij hebben alle overgebleven broodjes mooi mee naar huis genomen! Konden ze ook niet recyclen. Tja, er was toch al voor betaald.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:57

Lillian__ schreef:
alsof mensen bij de begrafenis van een nabestaande gaan denken op dat moment; 'goh mooie kist/urn! ik wil er ook zo eentje als ik dood ga! *schrijft naam op van begrafenis ondernemer*

|o

Ik hoop niet dat ze de nabestaanden gaan meebegraven, dat lijkt me slechte reclame ;)

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:43

Plien91 schreef:
annehoe schreef:
het viel mij bij de crematie van mijn oom op dat op al het servies bij de koffietafel een uitvaartverzekering gedrukt stond.. Het irriteerde mij enorm maar zette mij ook aan het denken hoe duur dit wel niet moest zijn.. Dubbel dus

Daar dacht ik ook aan; ze maken reclame, terwijl je je ook nog blauw betaald aan die veel te kleine kopjes koffie. Dan denk ik; reclame in de ruil voor korting.

Maar als je bij de V&D o.i.d. een kop koffie drinkt staat daar ook het logo van de onderneming op. Wat dat betreft zie ik geen verschil tussen de V&D en een willekeurige begrafenisondernemer. Ik zou me er ook niet aan kunnen storen tijdens het koffiedrinken.[/quote]

Maar de naam van het uitvaartcentrum/crematorium stond er niet op maar die van een willekeurige verzekering.

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:20

Ik zeg altijd maar zo,
De een zijn dood is de ander zijn brood.....

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:24

Ach ja, sommige ondernemers verdienen er een zeer goed belegde boterham aan, maar dat gebeurt overal waar er een tussenpersoon aan te pas komt.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:39

8nnemiek schreef:
Zo werkt reclame niet echt.. de meeste reclame zie je niet 'bewust' zeg maar.. Je hersens slaan de naam wel op, maar daar denk je niet over na.. en als je zo'n naam meerdere keren tegen komt, en je hebt zo'n bedrijf uiteindelijk eens nodig, dan is diegene waarvan je vaak reclame hebt gezien ook de eerste die in je op komt.
Coca cola heeft daar veel proefjes mee gedaan.. hun logo bijvoorbeeld heel onopvallend in de bioscoop in een film terug laten komen, en 3x raden wat de meeste mensen juist tijdens die film bestelde ;)
Reclame werkt vooral in op je onderbewuste.

Klassieke conditionering heet dat :P
(denk aan het onderzoek van de hond met het belletje van Pavlov :Y) )

Verder vind ik logo's op grafstenen, bloemstukken, urnen, koffiebekers etc. not done! Dus goed dat daar actie tegen wordt gevoerd.
Op een paraplu of bedrijfskleding van het personeel een klein embleem heb ik geen problemen mee, maar je kan er te ver in doorslaan ook.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:45

Toen wij moesten nadenken over een steen, kan een klein logootje op de stenen geen kwaad. Kun je op de begraafplaats kijken wat je mooi vind. Op de achterkant toch ook geen probleem mits klein.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:23

ik kan er nu niet wakker van liggen en dan ook niet.

valt het nabestaanden op dan?

het gaat wel erg ver.. op de urn/kist een logo..