Stier doodt 2 broers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:22

_flo_ schreef:
Het verhaal zoals ik van mijn collega hoorde ligt toch anders dan hier geschreven wordt.

De stier zou vanmorgen richting slachthuis gaan, om het opladen wat makkelijker te laten verlopen hebben ze het beest de middag ervoor willen verplaatsen naar een ander, wat makkelijker op te laden plekje.
Uit respect voor mijn collega die haar broer en zwager verloor hou ik het hierbij !

Oh jee wat een fatale fout!
Het is geen manier om aan je eind te komen...... Stieren zijn niet zachtzinnig.

sillyhorse

Re: Stier doodt 2 broers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:25

Hoe het ook gebeurd is, het is verschrikkelijk. En dan meteen nog twee mensen uit je familie in 1x zo te moeten verliezen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:06

Jeetje, wat vreselijk zeg!! Echt een enorm naar ongeluk, ze kunnen zo woest en onvoorspelbaar zijn, je bent niets als zo'n groot woest beest loskomt...

Enorm veel sterkte voor de nabestaanden!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:39

Stieren blijven hoe dan ook beesten die je echt niet kunt vertrouwen, ondanks ze buiten het hek heel lief en aanhankelijk zijn.
Daarbinnen ben je je leven gewoon echt niet zeker, ik mag en kom thuis ook absoluut niet in de buurt van de stier. (die overgens ook weg gaat en er komt geen nieuwe meer bij)
Zelf koeien kunnen niet te vertrouwen zijn, zo'n eentje hebben wij hier ook rond lopen die als een "dolle stier" op je af komt stuiven.

Echt verschrikkelijk, sterkte voor alle nabestaanden en collega's

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:18

Nou, het verhaal wordt heel anders.

Stier heeft er niets mee te maken gehad.

Tijdens het drijven zijn de kalveren of jonge koeien teruggekomen en over de broers heen gegaan. Schijnbaar was er geen botje meer heel van de broers. Dit moest gebeurd zijn in de middag. Stier is imo onterecht afgemaakt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:35

De stier zou de dag erop al naar de slacht gaan. Dus nu alleen een dag eerder. Maar waar komt dit bericht vandaan? Als een stier over mensen heenloopt breekt ook alles in een lichaam.

En maakt de oorzaak iets uit? De mensen zijn dood en familes hebben veel verdriet.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:50

Isegrim schreef:
xMathilde schreef:
Dit is echt vreselijk! Op het bedrijf van mijn tante mag er ook niemand in de zelfde stal/ruimte bij de stier komen zonder dat er een muur tussen staat, omdat het gewoon levensgevaarlijke beesten zijn.

Volgens mij hangt dat er ook vanaf hoe je een stier houdt. Zo'n beest raakt uiteraard zwaar seksueel gefrustreerd als hij afgezonderd gehouden wordt. Ik gok dat een stier die 'mag wanneer hij wil' al een stuk minder gevaarlijk is...

Wel een afschuwelijk verhaal, je zal je man of zoon maar zo aantreffen... ;(

Dat is onzin stieren met een kudde koeien zijn minstens zo gevaarlijk!
Erg sneu natuurlijk dat dit moest gebeuren, heb het in onze omgeving ook vaker meegemaakt opk met eigen stier (die nu gelukkig niet meer is...) en vaak loopt het fataal af. Ook onder de prof stierenmesters.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:26

karuna schreef:
De stier zou de dag erop al naar de slacht gaan. Dus nu alleen een dag eerder. Maar waar komt dit bericht vandaan? Als een stier over mensen heenloopt breekt ook alles in een lichaam.

En maakt de oorzaak iets uit? De mensen zijn dood en familes hebben veel verdriet.

Naasten :j