Citaat:Het gaat steeds meer over personen en presentatie en steeds minder over de inhoud, terwijl het juist in politiek om de inhoud zou moeten gaan.
En dat schept de kloof tussen de kwaliteiten tussen gekozen worden als president, en functioneren als president.

Dat is natuurlijk een ontwikkeling die is begonnen door televisieoptredens. Maar de ontwikkeling wordt natuurlijk ook versterkt door de reacties van kijkers, en dan blijkt dat een groot deel van de kijkers eerder op vorm dan op inhoud let - logisch dat politici daar vervolgens hun strategie op afstemmen, dat is dan natuurlijk omdat ze een hoog EQ hebben.
Overigens vind ik wel dat je gelijk hebt hoor, dat er behoorlijk op de man gespeeld wordt in het artikel in de beginpost - ik heb wel eens betere gelezen - en dat dat ook niet erg constructief is op de lange termijn.
Maar ik denk wel dat het heel erg moeilijk is om de ideeen van dergelijke mensen te bestrijden, omdat ze over het algemeen een ongelooflijk onwrikbaar wereldbeeld hebben en dat met volle overtuigingskracht weten te brengen.
Stel daar een meer genuanceerde, enerzijds/anderzijds-argumentering tegenover en je bent automatisch voor in ieder geval een groot deel van de kiezers niet overtuigend meer.
Stel je tegenover dergelijke wise cracks en one liners óók dat soort kreten, dan hol je het democratisch proces alleen maar verder uit en trap je in de val van links-rechts-denken die voor je gezet wordt.
Dat is de paradox van democratie.
HC heeft overigens een valide punt als hij financiele steun noemt - want een politieke campagne is duur, duur. En het is ook interessant om te bekijken wat er bijvoorbeeld voor mensen achter de belangrijkste mediakanalen in de VS zitten.