Vulkaanuitbarsting in Duitsland, what the!!?!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 07:35

Onassa schreef:
Dan zal de grond daar vast heel vruchtbaar zijn.

Met name erg stenig

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:44

Wij zijn een paar jaar geleden naar Marialaach geweest, paar dagen lekker weg. Ontzettend leuk gebied en ik vond het erg interessant! O ja, we hebben er ook nog heerlijk gegeten elke dag. De plaats waar die koolzuurbubbeltjes naar boven komen stond toen al netjes aangegeven, dus die waren er toen ook al (lang).
Het mooie is dat wij tot die vakantie ook niet in de gaten hadden dat we zo dichtbij een vulkaan hadden, maar van de andere kant, waarom niet?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:51

Siggy schreef:
Het gebied hier heet 'Vulkaneifel'.

:)*

en vervolgens zetten we op de breuklijnen kerncentrales :roll:

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:52

Bizzybijtje schreef:
2012....it has begun.... :')

Kan iemand me oprapen :') _O-

Beetje zielig dat ik in school enkel geleerd heb over de vulkanen in de Ring of Fire en de platen tektoniek in verweggistan, terwijl de buurlanden ook hun vulkanen hebben. :')
Huertecilla schreef:
Siggy schreef:
Het gebied hier heet 'Vulkaneifel'.

:)*

en vervolgens zetten we op de breuklijnen kerncentrales :roll:

Ooh, doen we 't allemaal op z'n Japans?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:56

Bizzybijtje schreef:

_/-\o_

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:58

SETEFURII schreef:
Beetje zielig dat ik in school enkel geleerd heb over de vulkanen in de Ring of Fire en de platen tektoniek in verweggistan, terwijl de buurlanden ook hun vulkanen hebben. :')

Echt joh? Ik weet niet beter dan dat ik op het vwo bij aardrijkskunde heb geleerd dat de Eifel een oud vulkanisch gebied is...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:59

Bizzybijtje schreef:

Dat zou je bijna denken ja :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:00

Ik altijd maar denken dat wij door water weggespoeld zouden worden in 2012, lijkt me wel de bom dat we uiteindelijk door een Vulkaan aan ons einde komen!

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:00

patatkraam schreef:
zijn er vulkanen in Duitsland? :')

Ik wist dat ook niet. :')

Weer wat geleerd :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:01

Karin schreef:
SETEFURII schreef:

Echt joh? Ik weet niet beter dan dat ik op het vwo bij aardrijkskunde heb geleerd dat de Eifel een oud vulkanisch gebied is...

Heb ik ook geleerd. En ik weet dat het op mijn middelbare school bij zowel het VMBO-T, Havo en VWO behandeld is. Valt me ook op hoe weinig mensen er eigenlijk vanaf wisten!

Ben benieuwd wanneer die uitbarsting gaat komen, van mij mag hij nog wel een tijdje wachten... ;)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 03-01-12 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:01

Joolien schreef:
Ik altijd maar denken dat wij door water weggespoeld zouden worden in 2012, lijkt me wel de bom dat we uiteindelijk door een Vulkaan aan ons einde komen!

''Nederland verwoest door Duitse vulkaan''

Heeft Duitsland ons er toch nog een keer op de knieeen gekregen. ;(

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:02

Ik las dit gister inderdaad ook.
Ik wist dat de Eifel een (oud)vulkanisch gebied is, omdat we daar altijd op vakantie gaan!
Het is daar echt prachtig.

Eerst maar zien en dan geloven dat hij op uitbarsten staat, ze voorspellen zo veel altijd...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:06

Karin schreef:
SETEFURII schreef:

Idem breuklijnen onder Limburg. Op de lagere school was dat al.
Maar goed, dat is láng geleden.

Karin

Re: Vulkaanuitbarsting in Duitsland, what the!!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:07

Geen idee of ik dat op de lagere school heb geleerd, dat is me iets te lang geleden.

Breuklijnen onder Limburg zijn me bekend, ik heb de beruchte aardbeving van april 1992 meegemaakt. ;)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:11

Karin schreef:
SETEFURII schreef:

Echt :j Maar ik woon dan ook niet in Nederland, en ze zeggen wel vaker dat ik in een apenland woon :Y)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:19

Met apenland kan je dan niet anders bedoelen dan België denk ik dan :')
Ik heb het ook niet gezien hier hoor, had helemaal geen weet van een vulkaan in Nederland of Duitsland.
Ik word nog slim vandaag :j

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:21

Weer wat geleerd! Misschien had ik Aardrijkskunde niet zo snel moeten laten vallen. Ik vind het wel hip, een vulkanisch gebied zo dichtbij.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:52

Vraag me af of ons slapende vulkaantje (krater 130 m doorsnee) in de waddenzee dan ook "wakker" word. Ligt te pitten op een klein 2 kilometer diepte, met een gasbel er boven. Die Fermilion vrolijk aan het weg pompen is.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:53

renatevb schreef:
Met apenland kan je dan niet anders bedoelen dan België denk ik dan :')
Ik heb het ook niet gezien hier hoor, had helemaal geen weet van een vulkaan in Nederland of Duitsland.
Ik word nog slim vandaag :j

Helemaal correct, zie je wel, volgens mij weet de helft van de 25-jarige in België niet eens dat er hier in de buurt een vulkaan ligt :=

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:11

Karin schreef:
SETEFURII schreef:

Precies, en de enige plekken waar geen vulkanisme voorkomt de schilden zijn zoals het baltische schild :Y)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:27

Joolien schreef:
Nee hoor Elin, ik had ook geen idee!

Dit wist ik ook niet!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:48

Heb het op de middelbare school eens gevraagd aan een leraar. Ik had toch echt het gevoel dat er in noord europa wel minstens 1 vulkaan moest zijn. Ik werd uitgelachen door hem. Dat bestond niet, vulkanen kwamen alleen voor op breuklijnen en die zijn er niet in noord europa.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:15

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:25

Op den duur zullen alle slapende vulkanen weer actief worden, een tijd terug heb ik een documentaire gezien over onder andere de vulkaan in de Eiffel en dat deze binnenkort (geologisch binnenkort bedoel ik) best weer actief kan worden. Hij wordt net als alle andere vulkanen in de gaten gehouden en de groei en wellicht kleine trillingen kan best een stijgende lijn vormen voor een toenemende activiteit, het lastige is alleen dat vulkanen verrekte moeilijk te voorspellen zijn (tenzij hij echt die dag gaat uitbarsten). Die documentaire gaf ook aan (gaf vele mogelijke rampen aan) dat als deze tezamen met die van Italië moeilijk gaat doen, dat dan best geheel West-Europa het moeilijk gaat krijgen.

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:50

aikon schreef:
Heb het op de middelbare school eens gevraagd aan een leraar. Ik had toch echt het gevoel dat er in noord europa wel minstens 1 vulkaan moest zijn. Ik werd uitgelachen door hem. Dat bestond niet, vulkanen kwamen alleen voor op breuklijnen en die zijn er niet in noord europa.

en dat is mij dus ook altijd geleerd heb het wel eens proberen uit te zoeken maar google was toen niet mijn best vriend xd
door dit topic ben ik alweer heel wat te leren gekomen haha