LecyTinker schreef:Maura, mijn probleem met dit is dat we in een maatschappij leven waarin we geindoctroneerd worden dat we gelukkig worden van dit soort dingen. Dat de basis dingen om gelukkig te zijn, totaal aan de kant geschoven worden, om achter onrealistische dingen aan te gaan.
We zien niet anders dan beelden van "gelukkige" modelen, omdat ze dit of dat gebruiken of zijn.
Onbewust gaan we dus geloven dat we dit soort dingen maar eens moeten gaan proberen, omdat dat toch misschien wel de oplossing is.
Zo wordt er weinig waarde meer gehecht aan tijd doorbrengen met je partner of kinderen ( in het beeld dat door de maatschappij wordt gegeven) of om onszelf te leren kennen.
Realitie shows laten ons geloven dat we dit of dat moeten zijn, weinig respect hoeven te hebben voor andere of onze ouders en dat onze kinderen niet meer "bedankt" hoeven te zeggen, omdat ze er gewoon recht op hebben.
Een overgroot deel van de mensen in westerse landen, lijden aan een vorm van depressie. Dit is geen ziekte, dit is een symptoom van de maatschappij waarin we leven. Die we onbewust in stand houden, omdat we hopen dat er toch misschien stiekem "geluk" om de hoek ligt.
Veel ziektes van tegenwoordig, zijn symptomen van problemen die we zelf veroorzaakt hebben als maatschappij. En dat zo een grote groep vrouwen geen orgasme meer krijgen is ook een symptoom van een dieper liggend probleem, net zoals dat zo een grote groep mannen geen erectie meer krijgen.
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat dit pillitje misschien doet wat het zegt, maar het echte probleem niet oplost! En ze dit ook niet op willen lossen, want dit is een symptoom waar ze weer geld aan kunnen verdienen.
Lecy, ik kan helemaal meegaan met jouw post, behalve met het vetgedrukte. Ik geloof niet zo in die indoctrinatie. Ik denk zelf meer aan een onderschatting van de eigen verantwoordelijkheid. Vanavond zag ik op TV een stukje over facebook, en in het bijzonder het privacybeleid van die club. De hele site schijnt verkocht te gaan worden voor 100 miljard dollar, omgerekend betekent dat dat elke facebookaccount 112 dollar waard is. Ik vind dat mensen zelf in staat zijn - en daarmee zelf verantwoordelijk zijn - om hun privacy te bewaken. Als je slim genoeg bent om internet te gebruiken, ben je ook slim genoeg om te weten dat alles wat je daarop zet de hele wereld over kan gaan. Voor niets gaat de zon op. Als je aan de orgasmepillen gaat en er vervolgens achter komt dat een gegarandeerd orgasme geen garantie is voor goede sex en al helemaal niet voor een goede relatie is dat misschien een dure les, maar voor mij (persoonlijke mening) is dat iets waarvoor de verantwoordelijkheid op niemand kan worden afgeschoven. Waarmee ik niet wil zeggen dat de beelden van de modellen en de realityshows die je noemt niet bestaan, ik ken ze ook en ik begrijp ook wel wat je bedoelt, maar niemand dwingt iemand om die show ook te bekijken. Sterker nog, niemand dwingt iemand om een televisie aan te schaffen. Worden ons dingen aangepraat of laten we ons dingen aanpraten, that is the question.
Ik zie - partnerkeuzeDNAgebeurentechnisch - geen werkelijk verschil tussen het verwijderen van lichaamshaar en het gebruik van een bedpretpil. Of tussen siliconenhulpstukken en het gebruik van haarverf. Of tussen een borstreconstructie na ziekte (over mogelijke DNA-risico's gesproken) en het implanteren van nieuw haar op een wijkende haargrens. What you see is inderdaad alles behalve what you get. En wat dan nog? Degeneratie van de menselijke soort lukt ook prima zonder technologische kunstgrepen en als we daar massaal te ver in gaan leidt dat tot massaal lijden en sterfte. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zou al meerdere keren hartstikke dood zijn geweest zonder medische kunstgrepen. En ik geef mezelf ook niet echt veel kans als ik morgen in de jungle/woestijn/noordpool wordt gedropt zonder RTL televisieteam erbij. Ik bén allang een gedegenereerd restant van een diersoort die zich ooit wist te redden met jagen en verzamelen en ik ken niet echt veel exemplaren die probleemloos zouden kunnen overschakelen op een dieet van rauwe konijnen en zelfgeplukte bessen (ik ken al niet veel exemplaren die een konijn te pakken zouden kunnen krijgen, en ik ga van een rauw konijn uit omdat een draaiend takje in een hoopje mos en bladeren bij de meesten, net als bij mij voornamelijk zou leiden tot blaren in de handpalmen, een vuurtje zit er niet in).
Overigens vind ik onze ongebreidelde voortplanting en exploitatie van elkaar en van de planeet best een heel groot probleem, maar dat probleem bestaat al veel langer en wordt volgens mij verder niet beïnvloed door een orgasmepil.
By the way, felicitaties aan de dames die hebben aangegeven een getalenteerd exemplaar van het andere geslacht te hebben getroffen. Veel plezier ermee!