Partij voor de dieren wil verbod op vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:57

Eens. Van mij mag het afgeschaft worden. Per direct.

Het hele jaar door wordt geprobeerd de uitstoot van schadelijke gassen in onze atmosfeer te verminderen om vervolgens met Oud en Nieuw de atmosfeer te vervuilen met zware metalen en giftige gassen. Echt onbegrijpelijk. Hoe zo roetfilters, 80 km om de grote steden etc, maar wel alles vol knallen met vuurwerk.

Wij wonen buiten. Als het geweld om 0.00 u los barst, komen er massa's vogels bij ons de polder in vluchten. Op de vlucht voor het vuurwerk. Triest voor de dieren.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:58

janouk schreef:

Het hele jaar door wordt geprobeerd de uitstoot van schadelijke gassen in onze atmosfeer te verminderen om vervolgens met Oud en Nieuw de atmosfeer te vervuilen met zware metalen en giftige gassen. Echt onbegrijpelijk. Hoe zo roetfilters, 80 km om de grote steden etc, maar wel alles vol knallen met vuurwerk.

Wij wonen buiten. Als het geweld om 0.00 u los barst, komen er massa's vogels bij ons de polder in vluchten. Op de vlucht voor het vuurwerk. Triest voor de dieren.

Awh Y;(

Ik ga echt niet wijken voor dieren hoor!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:59

van mij mag het worden afgeschaft! onze paarden zijn er heel bang van,
en als het dan ook nog eens slecht is voor het milieu...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:01

Damned schreef:

Autorijden ook :j Roken ook :j Stop maar met kleren dragen. Enorm slecht voor het milieu. Heb je dorst? Drink maar niet.. wat denk je wel niet wat de productie daarvan uis!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:01

eenitraM schreef:
En ik wil een verbod op de PvdD. Zijn ze helemaal van de pot gerukt :\

_/-\o_

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:02

geen verbod maar laat het toegankelijk zijn om het hele jaar af te steken want wanneer het legaal is, is de lol er zo snel af.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:03

eenitraM schreef:
janouk schreef:

Awh Y;(

Ik ga echt niet wijken voor dieren hoor!

Het is niet alleen dieren. Op deze aarde leef jij ook op en van. En deze lucht moet jij ook inademen. Een paar jaar terug was het onwijs mistig op Oud en Nieuw; geen wind. De lucht was zo vervuild dat ademhalen haast onmogelijk was. Onze atmosfeer is een gesloten systeem; de troep blijft in de lucht of slaat neer op de aarde.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:07

eenitraM schreef:

Geen enkele andere partij is ooit met goeie ideeën gekomen waar zij wél mee komen. ;)
Geen enkele andere partij komt voor de belangen van de dieren op. Ik ben blij dat ze er zijn.
Schaf het vuurwerk maar af! Zijn we ook meteen van al die rotzooi op straat af! Want geen hond ruimt z'n troep op, op nieuwjaarsdag. A-sociaal!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:07

janouk schreef:

Zolang we nog fanatiek snelwegen breder maken maak je mij niet wijs dat we er alles aan doen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:09

eenitraM schreef:
Damned schreef:

Autorijden ook :j Roken ook :j Stop maar met kleren dragen. Enorm slecht voor het milieu. Heb je dorst? Drink maar niet.. wat denk je wel niet wat de productie daarvan uis!

Wat een enorm domme reactie.
dus van jou moeten we gewoon al die dingen maar blijven doen? Waarom dan proberen de industrie schoner te krijgen enz? Hell, waarom maken we ons eigenlijk zo druk om het millieu? Laten we gewoon de aarde heel snel naar de kl*te helpen, over 80 jaar zijn we er toch niet meer, dus wat kan ons het schelen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:35

sflj schreef:
Geen enkele andere partij is ooit met goeie ideeën gekomen waar zij wél mee komen. ;)
Geen enkele andere partij komt voor de belangen van de dieren op. Ik ben blij dat ze er zijn.
Schaf het vuurwerk maar af! Zijn we ook meteen van al die rotzooi op straat af! Want geen hond ruimt z'n troep op, op nieuwjaarsdag. A-sociaal!

Helemaal mee eens!

Heb zo'n schurfthekel aan vuurwerk!

D_Travis

Re: Partij voor de dieren wil verbod op vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:41

Denk ook dat dat niet realistisch is en idd meer kans op illegale praktijken, mensen komen er toch wel via een andere weg aan etc etc.
Veel mensen vinden het ook leuk om zelf af te steken, dus er zullen er vast genoeg zijn die niet naar een show willen kijken, maar zelf afsteken.

maar mocht het er wel doorkomen dan zou ik er niet rouwig om zijn, ik vind dat hele vuurwerk geen hol aan :+ dys wat mij betret schaffen ze het af :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:42

sflj schreef:
eenitraM schreef:

Mensen vermenselijke dieren. Dieren hoeven niet te spreken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:43

sflj schreef:
dus van jou moeten we gewoon al die dingen maar blijven doen? Waarom dan proberen de industrie schoner te krijgen enz? Hell, waarom maken we ons eigenlijk zo druk om het millieu? Laten we gewoon de aarde heel snel naar de kl*te helpen, over 80 jaar zijn we er toch niet meer, dus wat kan ons het schelen?

Die ene keer dat er vuurwerk mag worden afgestoken wil jij mensen afnemen?
Dat is pas een domme reactie :n

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:05

eenitraM schreef:
sflj schreef:

Die ene keer dat er vuurwerk mag worden afgestoken wil jij mensen afnemen?
Dat is pas een domme reactie :n

Is dat vuurwerk dan zo belangrijk voor jou? dat vind ik redelijk zielig hoor...
Elk jaar breken er dieren uit, raken gewond of raken getraumatiseerd, maar nee dat geeft niet natuurlijk, want vuurwerk is toch zo mooi voor ONS om naar te kijken!

En vind jij vuurwerk even belangrijk voor ons als autorijden,kleren en drinken?
Ik denk niet dat we doodgaan of zullen ziek worden mocht er geen vuurwerk meer zijn.
Je moet het wel in het juiste perspectief zien!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:07

eenitraM schreef:

_/-\o_

Waar kan ik tekenen? :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:08

Damned schreef:
Elk jaar breken er dieren uit, raken gewond of raken getraumatiseerd, maar nee dat geeft niet natuurlijk, want vuurwerk is toch zo mooi voor ONS om naar te kijken!

Ik denk niet dat we doodgaan of zullen ziek worden mocht er geen vuurwerk meer zijn.

Alleen tijdensde jaarwisseling breken er dieren uit en raken ze gewond? Echt waar? :wow: Ik word met de dag wijzer.. Kunnen we meteen 144 redt een dier afschaffen. En alleen laten gelden tijdens de jaarwisseling (Ook zoiets onzinnigs haha :') )

Van autorijden ga je dood. Fietsen, patatje oorlog, glas, water, roken, ademhalen. VAN LEVEN ga je dood. Haal dan toch het beste naar boven en geniet van alle mooie dingen?

Ik word bijna depressief van je

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:15

Damned schreef:

Er breken dieren uit die op de verkeerde manier gestald staan tijdens oud en nieuw. Hier staan de paarden in hun vertrouwde stal, een stukje buiten de bebouwde kom, lichten aan, radio aan en wat te eten. Ze geven er totaal geen sjoege op.

Net als huisdieren, doe zo normaal mogelijk, maar houd je dier binnen tijdens het ergste geknal. Ja, er zijn dieren bang voor. Ja, er zijn ook dieren bang voor het lucht alarm, voor auto's voor vanalles en nog wat. Je kunt niet 1 dag per jaar lol afschaffen omdat dieren er bang voor zijn.

Je zult ook niet doodgaan of ziek worden als je geen auto meer kan rijden (sterker nog, de kans om dood te gaan zal omlaag gaan). Dus dat kunnen we ook afschaffen.

En ja, ik durf wel te stellen dat vermaak ontzettend belangrijk is voor een mens.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:17

eenitraM schreef:

:=

Ze hebben vast goede dingen, maar dit vind ik ook wel heel ver gaan.
Afschaffen zal sowieso heel moeilijk worden, maar van mij mogen ze wel "onrust stokers" die mensen of dieren daadwerkelijk gericht lastig vallen, veel strengere straffen geven.

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:19

Ik ben gek op vuurwerk en vind het een belachelijk idee om het af te schaffen. Nou zal ik het niet zo snel zelf afsteken omdat ik een bange schijterd ben, maar vind het prachtig om te zien. EN ja de ongelukken die er gebeuren zijn toch wel vaak aan de mensen zelf te wijten. En het milieu ach ja denk dat er wel ergere dingen zijn dan 1x per jaar vuurwerk afsteken. En de dieren nou mijn dieren zitten lekker binnen met de gordijnen en ramen dicht en die hebben nergens last van. Mijn paard staat binnen op stal en die vind het ook allemaal prima. DUSS kom maar op met dat vuurwerk _/-\o_

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:20

Happinez schreef:
eenitraM schreef:

:=

Afschaffen zal sowieso heel moeilijk worden, maar van mij mogen ze wel "onrust stokers" die mensen of dieren daadwerkelijk gericht lastig vallen, veel strengere straffen geven.

Maar daar is toch geen partij voor nodig? Ik bedoel, waar halen ze de eisen vandaan die dieren stellen aan hun welzijn? _O- Een kippetje heeft dat die Thiemen in het oor gefluisterd wat voor eisen er gesteld moeten worden aan het voer, licht, buren, geluid en welzijn? Even realistisch...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:21

Van mij mag er een centraal vuurwerk afsteekpunt komen in iedere plaats. De gemeente draagt als enige zorg voor het inkopen en afsteken van het vuurwerk. Iedereen kan komen genieten. Resultaat minder vuurwerk de lucht in. Minder overlast voor dier en mens (vooral voor degenen met ernstige luchtwegproblemen) en milieu. Ik vind het niet meer van deze tijd dat we zo nodig allemaal onze eigen vuurpijlen moeten afschieten met alle nadelige gevolgen van dien.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:24

Happinez schreef:

Tsja zoals die idioten hier in het dorp die de carbidbussen praktisch in onze tuin neerzetten.
Of die rotjes achter een verkeersbord neerplanten en ze daar laten knallen terwijl ik er net met mijn paard langsrijd.

Nog maar niet te spreken over de nieuwsberichten die ik heb gelezen over vuurwerk wat in anussen of bekken van dieren word gestopt.
Nee leuk hoor, vuurwerk. {:)-:(

Ja zulke mensen maken het er naar dat het van mij ook afgeschaft mag worden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:24

Boras schreef:
Van mij mag er een centraal vuurwerk afsteekpunt komen in iedere plaats. De gemeente draagt als enige zorg voor het inkopen en afsteken van het vuurwerk. Iedereen kan komen genieten. Resultaat minder vuurwerk de lucht in. Minder overlast voor dier en mens (vooral voor degenen met ernstige luchtwegproblemen) en milieu. Ik vind het niet meer van deze tijd dat we zo nodig allemaal onze eigen vuurpijlen moeten afschieten met alle nadelige gevolgen van dien.

Diegene met ernstige luchtwegproblemen kunnen beter helemaal opgehokt worden (als je het over vermenselijking van dieren hebt en de PvdD) want de luchtkwaliteit gaat alleen maar achteruit. En de bijdrage van vuurwerk is nihil.

Over dat dik gedrukte: ik neem aan dat dit een mening is? VInd het juist van deze tijd! Als jij begint over niet meer van deze tijd en alleen "elite" mogen vuurwerk afsteken, waar is dan de samenhorigheid? De vrijheid die eenieder wil hebben in tijde van deze maatschappij?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:25

ik bedoel dat de PVdD ver gaat eenitraM :)

Eisen stellen aan hun welzijn kunnen dieren niet doen, maar tot een bepaald punt vind ik dat wij die verantwoording moeten nemen naar onze dieren toe.
En dan zeg ik niet dat een kippenboer een flatscreen, banken met heerlijke zitkussens, sfeerlampen & een thermostaat netjes op 20 graden afgesteld moet hebben. Om het vermenselijken maar even mee te nemen.