illegaal vuurwerk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:33

Nicolletje schreef:
Cyntje schreef:
Ik vind vuurwerk ook geweldig in handen van mensen die er niet verantwoord me om kunnen gaan :Y)

Ik niet.
De meeste slachtoffers van zulke lui zijn helaas niet de lui zelf maar de omstanders.
Kinderen, dieren... -O-

Nee bedankt :n

Lees: in HUN handen, snappie um nu? O:)

Nies_

Re: illegaal vuurwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:43

Geweld tegen hulpverleners heeft ook echt veel met vuurwerk te maken.. :')

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:44

Wel wanneer er een vuurwerkslachtoffer valt en hulpverleners niet de kans krijgen diegene fatsoenlijk te helpen :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:50

Dan nog is het vuurwerk niet de reden van geweld tegen hulpverleners.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:59

Ik vind siervuurwek heel mooi, knalvuurwerk vind ik ook wel leuk (als het in de lucht is) alleen (knal)vuurwerk in de handen van dronken mensen vind ik verschrikkelijk..
Ikzelf steek wel wat potjes en pijltjes af op oud en nieuw, maar ik drink er niet bij..

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:32

eenitraM schreef:
kohtje schreef:
Half uurtje?hier is het al een maand elke avond raak. En ik heb het over illegaal vuurwerk dat klinkt als bommen.

Stel je aan! Wat een onzin zeg :\

Dat is echt niet allemaal illegaal.. Gewoon restjes van vorig jaar.

Alsof je der dood aan gaat

Uhm... Ja dus.
Ik heb vanaf mijn borst totaan mijn navel in de fik gestaan omdat iemand dacht dat illegaal vuurwerk echt niet gevaarlijk was.
Broer van een vriend is zijn hand kwijt door illegaal vuurwerk, en dat zijn dus de minst erge gevallen van hoe het mis kan gaan.
Dus je opmerking alsof je er dood aan gaat slaat nergens op.

Verder vind ik siervuurwerk prachtig, als het stevig vaststaat, afgeschoten door mensen die volwassen zijn en niet/nauwelijks gedronken hebben.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:33

AnnaR schreef:
Uhm... Ja dus.
Ik heb vanaf mijn borst totaan mijn navel in de fik gestaan omdat iemand dacht dat illegaal vuurwerk echt niet gevaarlijk was.
Broer van een vriend is zijn hand kwijt door illegaal vuurwerk, en dat zijn dus de minst erge gevallen van hoe het mis kan gaan.

Verder vind ik siervuurwerk prachtig, als het stevig vaststaat, afgeschoten door mensen die volwassen zijn en niet/nauwelijks gedronken hebben.

En daar ga je al...

Siervuurwerk heeft ook zijn gevaren. Dat geef je al in andere woorden aan. Dus je hoeft niet het illegale spul de schuld te geven. Het is maar net hoe je er mee omgaat. Legaal kan net zo hard aankomen :j

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:35

eenitraM schreef:
AnnaR schreef:
Uhm... Ja dus.

En daar ga je al...

Siervuurwerk heeft ook zijn gevaren. Dat geef je al in andere woorden aan. Dus je hoeft niet het illegale spul de schuld te geven. Het is maar net hoe je er mee omgaat. Legaal kan net zo hard aankomen :j

En iemand die niet dronken achter het stuur zit kan net zo goed een ongeluk veroorzaken als iemand die dat wel doet.
Je maakt de kans alleen veel groter, zo ook met illegaal vuurwerk, er is een reden dat het niet mag.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:36

Wij gaan elk jaar naar LIDL duitsland en dit vuurwerk is van het merk weco.
HET BESTE GETESTE merk ooit!!

Nooit problemen mee gehad en super moooi vuurwerk voor weinig geld!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 09:56

AnnaR schreef:
En iemand die niet dronken achter het stuur zit kan net zo goed een ongeluk veroorzaken als iemand die dat wel doet.
Je maakt de kans alleen veel groter, zo ook met illegaal vuurwerk, er is een reden dat het niet mag.

Precies! Maar iets wat verboden is, wordt gewoon gedaan.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:57

eenitraM schreef:
AnnaR schreef:

Precies! Maar iets wat verboden is, wordt gewoon gedaan.

Daar heb je zeker gelijk in, en dat vind ik in dit geval erg jammer, je maakt het zo gevaarlijk voor jezelf en de mensen om je heen, ik kan in dit geval ook echt niet snappen waarom mensen het doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:15

Nicolletje schreef:
Cyntje schreef:
Ik vind vuurwerk ook geweldig in handen van mensen die er niet verantwoord me om kunnen gaan :Y)

De meeste slachtoffers van zulke lui zijn helaas niet de lui zelf maar de omstanders.

Net autos.

Het onderscheid tussen legaal en illegaal vuurwerk is zoals opgemerkt :?
Het gaat om geld.
De omzet is groot en ook de belastingopbrengst, terwijl het maatschappelijk draagvlak voor het risico nog steeds groot is.
Dit alles zonder enige nadeel mbt handhaving van de rechtsorde voor de overheid.

Dát is de overeenkomst tussen vuurwerk en autos tegenover vuurwapens.
Met risico of veiligheid heeft het niets van doen.

Vuurwerk mag en airsoft niet :roll:
Geld en ´rechts´staat...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:04

Tja, voordat je legaal auto mag rijden moet je toch echt pittige examens afleggen, dat heb je voor legaal vuurwerk nou niet nodig... Dus ik vind het persoonlijk toch echt een flut vergelijking.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:55

vuurneon schreef:
Tja, voordat je legaal auto mag rijden moet je toch echt pittige examens afleggen, dat heb je voor legaal vuurwerk nou niet nodig... Dus ik vind het persoonlijk toch echt een flut vergelijking.

Een auto heeft al snel (letterlijk) de vernietigende kracht van een anti-tank mijn.
Een brommerauto die van een héél illegaal stuk vuulwelk.

In 2006 is de wetgeving voor ´legaal´ versoepeld: de maximale 153 decibel is verhoogd naar 156 decibel (gemeten op 2 meter afstand). Bij cakes is het netto kruitgewicht per pot verhoogd van 200 naar 500 gram. Per schot is de norm gelijk gebleven met 15 gram per buis.

De energie welke vrijkomt is ongeveer 3000 kJ/kg; 3.000.000 Joule per kilo; 3.000 Joule per 1 gram.
Een Joule is de energie van 1 Watt gedurende 1 seconde; 10 Watt over 0.1 seconde.

Je kan zelf uitrekenen wat er bij 15 gram binnen 0.1 seconde vrijkomt.
Je kan zelf uitrekenen hoe gevaarlijk een zak met rotjes/vuurpijlen is.
Ook legaal is volstrekt 8)7 in het perspectief van andere zaken.