hestejente schreef:moonsparkle schreef:Vind ik net zoiets als dat ze geen computer of internet mogen...maar ze mogen wel de website van de kerk bezoeken?
't Is toch wat... zo'n kerk brengt je maar in verzoeking.
Tsja
Het zijn meestal de kerken waar mensen gwoon mogen internetten, die een website hebben
Juut schreef:Geloven kan je ook thuis, moet je daarvoor perse in een kerk zitten?
Schijnheilig vind ik pas de mensen die níet geloven, maar met kerst wel in de kerk vooraan zitten puur omdat er dan zo'n mooi koor zingt.
Vind ik ook al niet schijnheilig. Als je nou van die mooie koormuziek houdt, so what? In onze kerk is iedereen welkom.
antje_vip schreef:De kerk is vooral commercieel vind ik. Net een soort bedrijf waar winst maken voorop staat. Zoals dat je je zondes kan 'afkopen' voor een fiks bedrag. Ik noem maar een voorbeeld.
'De' kerk bestaat niet. En aflaten werden in de vroege middeleeuwen verkocht, dat lijkt me toch echt een typisch gevalletje oude koeien
Inoterry schreef:Kerst is van oorsprong al niet eens een christelijk feest, Jezus is ergens in het voorjaar geboren, dus de kerk is zelf ook schijnheilig. Daarom geloof ik wel in God en absoluut niet in de kerk.
Wat is daar schijnheilig aan? Ik denk dat iedere christen inmiddels wel weet dat het zo zit. Maar ach - het maakt toch in feite niet uit wanneer je de geboorte van Jezus viert? Niemand weet de exacte datum... Ik zou zeggen: áls je het maar viert.