Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:47

Das de adrenaline :j

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:48

Tja Nijhuis doet ook gewoon wat in de boekjes staat.. Ze zullen nu wel gaan kijken naar de omstandigheden en ik verwacht dat de kaart wordt teruggetrokken. Al ging esteban er flink opin terwijl de aanvaller al op de grond lag.. (al kan ik me ook wel voorstellen dat je goed kwaad bent en zoiets natuurlijk niet verwacht) Niet dat ik het gedrag van de 'supporter' goed wil praten, die mag een stadionverbod, taakstraf en flinke boete..

@hetbommeke: wedstrijd telt echt niet als gewonnen door ajax hoor, dat zou wat zijn..

Bellarose

Ik vind dat er voor allebei wat te zeggen is eigenlijk. Aan de ene kant is het misschien zelfverdediging, maar hij schopt die supporter toch 2 keer behoorlijk hard na.. :\

Inney

eenitraM schreef:
Inney schreef:
Sorry hoor. Maar die keeper trapt wel ff flink na. En het IS volgens de regels dat er rood gegeven moet worden wordt er gezegd.. Als ie niks had gegeven was er denk ik ook commentaar geweest.

Maar valt dit niet onder zelfverdediging? Ik bedoel, je bent geschokt omdat iemand je aanrent. Snap ik toch wel eigenlijk..

Ja misschien voor een deel wel. Maar die man ligt op de grond en hij schopt door. Ik snap het wel deels. adrenaline giert dan ook door je lichaam. Maar is het nou zo onterecht rood? Nee dat denk ik niet. De regels worden gevolgd en tjah.. dan sta je als scheids ook flink voor het blok. Want hoe vaak komt dit nou voor? En dan kun je het best volgens de regels handelen.

eenitraM

Re: Heeft Nijhuis zijn laaste wedstrijd gefloten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:49

Ja, en waarom zou je als scheids nog rood geven aan iemand als het spel gestoord wordt? Eigenlijk moet het spel gestopt worden op het moment dat de supporter het veld betreedt.

secricible

Sorry hoor maar hij wordt van achteren aangevallen, draait zich net op tijd om om niet een karatetrap in zijn rug te ontvangen. Dit is puur een combinatie van schrik, adrenalIne, boosheid en zelfverdediging. Kan me de reactie zo voorstellen van die keeper. Hier hoort geen rood voor gegeven te worden.
Moet niet gekker worden zeg.

Regels zijn regels, maar voor deze specifieke situatie was geen regel. Scheids had de boel stil moeten leggen voor overleg.

Anoniem

voetbal. care :')

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:50

Of handelen uit een reflex :j

Siep, dat zou inderdaad wat zijn, maar ja, volgens het reglement zou het wel zo moeten. Maar goed.... ben benieuwd of hier dan ook strikt de regels worden nageleefd. Erg rare situatie dit

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 22:50

hetbommeke schreef:
Te gek voor woorden dat dit kan.... Lekkere makkelijke overwinning zo voor Ajax :(

Hoop dat dit nog een staartje krijgt en Ajax een aantal puntenaftrek oid krijgt

Ajax heeft niet gewonnen hoor, bij een gestaakte wedstrijd moet hij overnieuw gespeeld worden ;)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:50

Ik had het niet gezien toen het gebeurde, kwam 5 minuten geleden thuis.
Sjongejonge zeg, die 'supporter' mogen ze van mij ook wel voor altijd verbannen uit het stadion :n

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 22:51

secricible schreef:
Sorry hoor maar hij wordt van achteren aangevallen, draait zich net op tijd om om niet een karatetrap in zijn rug te ontvangen. Dit is puur een combinatie van schrik, adrenalIne, boosheid en zelfverdediging. Kan me de reactie zo voorstellen van die keeper. Hier hoort geen rood voor gegeven te worden.

Regels zijn regels, maar voor deze specifieke situatie was geen regel. Scheids had de boel stil moeten leggen voor overleg.

precies :j

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:51

secricible schreef:

Tjah als scheids sta je daar ook opeens voor t blok. Dit gebeurd zeg maar ook niet iedere dag. Maar ik ben benieuwd hoe dit verder gaat. Achteraf zijn er natuurlijk altijd dingen die je beter kunt doen.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:52

Volg al heel wat jaartjes al het voetbal dat er maar te zien is maar dit..... 8)7
Vind de beslissing van Nijhuis een moeilijke eerlijk gezegd. Is een keuze tussen menselijkheid en het volgen van de regels in het boekje. Alhoewel deze situatie vast niet in "het boekje" beschreven zal staan.

Denk dat menigeen na zo'n aanval ook even zwart wordt voor de ogen en zo zal reageren...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:53

Keeper gaat ook de fout in door flink op een liggende man in te gaan schoppen.
Had hij niet moeten doen. Zwart worden voor de ogen is geen excuus. Juist niet zou ik zeggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:54

Davinia_ schreef:
Ik had het niet gezien toen het gebeurde, kwam 5 minuten geleden thuis.
Sjongejonge zeg, die 'supporter' mogen ze van mij ook wel voor altijd verbannen uit het stadion :n

Denk dat dat ook gebeurt. Maar vermoed dat die man wel voor meer bang mag zijn.

Inney, daarom had hij het stil moeten leggen. Hier zijn geen regels voor. Dus stil leggen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:54

Ik vraag me af of de wedstrijd officieel gestaakt is. Maar we zullen het wel horen in de media. Opnieuw spelen zonder supporters oid. Zooooo jammer dat deze mooie sport wordt verziekt door een stelletje hooligans _-:(

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:55

Ja, het is officieel gestaakt. :j

Prutsmuts

Boras schreef:
Keeper gaat ook de fout in door flink op een liggende man in te gaan schoppen.
Had hij niet moeten doen. Zwart worden voor de ogen is geen excuus. Juist niet zou ik zeggen.

Zou ik ook zeggen in eerste instantie. Maar wat gebeurt er met iemand wanneer je zo aangevallen wordt?? Verwacht je toch niet zeker niet op een voetbalveld....

Ben het volkomen met je eens hoor, hij schopt wel behoorlijk door.

Arzil

De jongen is 19 jaar, vermoeden is dat er drank in het spel is. En hij heeft uitgesproken dat hij een hekel aan de keeper had.

Wat een loser.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:56

hetbommeke schreef:
Te gek voor woorden dat dit kan.... Lekkere makkelijke overwinning zo voor Ajax :(

Hoop dat dit nog een staartje krijgt en Ajax een aantal puntenaftrek oid krijgt

Want Ajax kan er iets aan doen dat zo'n complete idioot het veld op rent?

Ik zit ook met verbazing te kijken hoor, maar Ajax kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de actie van een dronken gek die "een hekel heeft aan de keeper". Stadionverbod geven, aansprakelijk stellen voor de schade..

Maar Ajax straffen? Die kiezen hier toch ook niet voor?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 22:56

het is een 19 jarige jongen , die van de tribune Noord is gekomen. Waarschijnlijk is er drank in het spel en hij zei dat hij een hekel aan de keeper had.

Hij wordt nu verhoord door de politie en de club gaat achtergrondonderzoek doen.. sowieso een jaar stadionverbod

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 22:56

Stacey schreef:
De jongen is 19 jaar, vermoeden is dat er drank in het spel is. En hij heeft uitgesproken dat hij een hekel aan de keeper had.

Wat een loser.

je was me voor :+

Inney

Even een hele domme vraag, maar ik kom niet op de naam van de keeper. Who is he?

Arzil

Esteban :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:57

Volgens mij staat er wel rood voor een zware overtreding tegen een 'niet'speler. Misschien dat Nijhuis rood gaf omdat hij de reactie van Esteban wat overdreven vond? Ben iig erg benieuwd naar zijn verklaring...

Een voet op het veld zetten is sowieso al een stadionverbod, iig hier in Groningen.

@hetbommeke: Gestaakte wedstrijd wordt overnieuw gespeeld. Of iig hervat vanaf het punt dat het gestaakt werd.