Amerikaanse soldaten slaan schaap dood in Afghanistan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:57

Ik zit hier met tranen in mijn ogen ;(, arm arm arm dier.

Ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat dit helemaal uitgezocht wordt.
Stelletje ramdebielen, die zou ik wel eens goed hard met een knuppel tussen hun ogen willen slaan :r

Tendance

Re: Amerikaanse soldaten slaan schaap dood in Afghanistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:01

Dan zou je zelf dezelfde fout begaan! Dat kan ook weer niet vind ik!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:02

Sorry hoor sommige reacties vind ik echt te ver gaan. Zeker dit is hartstikke fout maar die jongens zitten daar alleen, een lange tijd in gevaarlijke situaties zonder hun dierbaren, verliezen hun kameraden en jullie typen vanuit jullie lekker warme huisje op de bank voor de tv laat er maar een bom op het kamp vallen?

Blijf even realistisch zeg :x

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:03

Blue9 schreef:
Sorry hoor sommige reacties vind ik echt te ver gaan. Zeker dit is hartstikke fout maar die jongens zitten daar alleen, een lange tijd in gevaarlijke situaties zonder hun dierbaren, verliezen hun kameraden en jullie typen vanuit jullie lekker warme huisje op de bank voor de tv laat er maar een bom op het kamp vallen?

Dus gaan ze maar een schaap doodknuppelen. Lekker logisch tijdverdrijf inderdaad

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:06

Dat hoor je mij niet zeggen, maar ik vind ook niet, dat dit goedgepraat kan worden met:
Het zijn zielige mannen, die het heel zwaar hebben..

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:06

omg verschrikkelijk ;(

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:07

die jongens hebben daar zelf voor gekozen om daar te zitten.
t schaap niet

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:13

sorry hoor maar die reacties van jullie zijn net zo erg.. Je wilt niet weten wat ze daar allemaal mee hebben gemaakt.. (niet dat het een reden is om zo iets te doen maar toch). En sommige kiezen er niet voor om er heen te gaan hoor. Ze worden gewoon ge-stoplost, of kunnen nergens anders heen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:59

Bah wat een verschrikkelijke mensen zijn dat toch ook! In het leger ga je omdat je iemand wil helpen en de wereldvrede wilt verbeteren en bewaren. Wat zij doen is puur mishandelen.
Ik heb het idee dat mensen die om die reden in het leger gaan het gewoon lekker vinden om te schieten en kicken op moord. Nou ja laat ze dan maar mooi in afghanistan etc. blijven. Daar horen ze thuis.
Hoe zit dat eigenlijk met een toelatingstest voor het leger? Hier in Nederland krijg je van alles, inclusief een psychologische test. Lijkt me niet dat je daar door komt als je zo ziek bent.
Gatverdamme zeg! Je zou ze zelf met een honkbalknuppel neerslaan, een voor een. Ze hebben het misschien zwaar omdat ze in een oorlogsland zijn, maar daar kies je toch voor?

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:06

Cayenne schreef:
WolinLotte schreef:
Goh.. Voor vaderland he.. Moge er een dikke bom op hun kamp neerknallen.

Dat gaat me veel te ver.
Niet alle Amerikaanse soldaten hebben hier wat mee te maken :n

Inderdaad! ZEKER niet alle soldaten hebben dit soort dingen op hun geweten hebben. En dan om gelijk zulke uitspraken te doen?! :x
En natuurlijk is het daar niet mee goed te praten dat dit dier hieronder heeft moeten lijden, maar blijf alsjeblieft wel een beetje realistisch!
Laatst bijgewerkt door Donkim op 13-12-11 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:06

Tendance schreef:
Vjestagirl schreef:
Vergeet niet dat deze mannen en vrouwen ook getraind worden om te kunnen doden, dat ze maanden achter elkaar nagenoeg zonder vermaak op een kamp in een godvergeten plek zitten. Het Amerikaanse leger wordt geronseld, daar schrijf je je lang niet altijd voor in, maar zitten ook veel jongens die nergens anders terecht kunnen, zoals er hier vroeger jongens de VOC schepen op gingen. Natuurlijk zitten daar gevallen tussen die doordraaien onder de omstandigheden...

En daarom moeten we het maar goedkeuren?
Dit is toch niet goed te praten!
Een straf moeten ze hebben en een zware!!! Wie denken ze wel niet dat ze zijn?

Ze kunnen ook tegen een dode boom of een muurtje slaan, wat niet meer gebruikt wordt.
Net zo lang tot die omvalt.
Dit dier heeft gevoel!

Ik keur niets goed en ik praat niets goed. Maar ik begrijp het wel.

Deze jongens hebben vaak helemaal niets meer als ze het leger in gaan. Uiteraard stapt een deel erin omdat ze het leuk vinden, net als hier, maar het leger in de USA heeft ronselaars, mannen die in foute barren rondhangen, die bij scholen in slechte wijken rondhangen etc. en die gouden bergen beloven aan iedereen die zich inschrijft. Lang niet iedereen die zich inschrijft is 100%, er zitten zát zwakbegaafde jongens tussen, mensen met psychische problemen.

Vervolgens krijgen ze een loodzware training, worden ze opgeleid tot niet-nadenkende moordmachine. Wat de commandant zegt doe je ook, no questions asked. Ze krijgen de 'eer' uitgezonden te worden, ze zijn helden.

En vervolgens worden ze in the middle of nowhere gedropt voor maanden en maanden, waar hun werk bestaat uit patrouilles, en als ze geluk hebben mogen ze een keertje schieten. Maar al die tijd moeten ze wel bang zijn, bang dat het kamp gebombardeerd wordt, bang dat ze over een bermbom rijden, bang dat ze afgezonderd raken van hun groep en vermoord worden. Dat doet wat met je, 24/7 bang zijn.

Combineer die angst met de achtergrond en de opleiding van deze jongens, en ik snap best dat het dan af en toe mis gaat. Ik keur het niet goed, en ik denk dat deze jongens absoluut hulp moeten krijgen, maar ik veroordeel ze ook niet zo hard als sommigen hier.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 13-12-11 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:17

Vjestagirl, ik had het niet beter kunnen verwoorden! _/-\o_

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:21

linnie050 schreef:
laat ze elkaar dan lekker afslachten

Erg volwassen opmerking ;)

Ik praat zeker niet goed wat die militairen daar gedaan hebben, maar sommige reacties slaan nergens op.
Ja net als in nederland krijgen militairen daar ook testen. Dacht je nu werkelijk dat het in nederland niet kan gebeuren ? En met zo'n test kan iedereen een mooi verhaal hebben of maken.. bepaalde gebeurtenissen kunnen je tekenen en ook rare acties laten begaan.
Wie weet wat voor frustraties die lui hebben waar ze nergens mee terecht kunnen ?

Het is walgelijk wat ze daar gedaan hebben, en ze moeten er ook naar gestraft worden. Maar ik hoop dat er ook eens wordt gekeken naar de onderliggende redenen daar.

Edit : vjestagirl :j

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:23

Dan nog, begrijp ik nog niet waarom ze dan dieren gaan doodknuppelen en er vervolgens heel hard mee gaan lachen. Ik begrijp niet wat dat te maken heeft met angst voor bermbommen etc.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:25

@ Neroo , wat opgekropte angsten, emoties e.d. met een mens kan doen...
Nogmaals het is niet goed te praten, en hoop dat ze gestraft worden.
Maar om ze nou vanalles te verwensen vind ik persoonlijk niet kunnen (is niet naar een persoon speciaal gericht)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:25

Neroo schreef:
Dan nog, begrijp ik nog niet waarom ze dan dieren gaan doodknuppelen en er vervolgens heel hard mee gaan lachen. Ik begrijp niet wat dat te maken heeft met angst voor bermbommen etc.

Omdat deze jongens 24/7 bang zijn. Bang voor hun leven. Combinineer dat met totale verveling, hun achtergrond, hun opleiding. Ja, ik vind het niet zo raar dat sommige jongens doordraaien.

Het heeft niet alleen te maken met bermbommen. Het heeft niet alleen te maken met hun achtergrond. Het heeft niet alleen te maken met hun opleiding. Maar al die factoren samen, ja, daar heeft het wel mee te maken.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:33

Er sterven elke dag mensen in Afghanistan en jullie praten over een gedood schaap??
Ja, het feit dat ze ermee lachen is ziek, maar soldaten hebben wel vaker een draadje los na een reeks trauatische ervaringen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:35

Sorry Vjestagirl, maar ik kan er niet inkomen wat de reden ervan is om deze mensen te begrijpen.
Hoe slecht ze het ook hebben. Je gaat niet zo met andere levende wezens om. Hoe gestoord je ook van je situatie wordt!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:37

Zeer triest voor het arme schaap :(:) maar ik kijk er niet eens zo van op en ik zal die jongens zeker geen idiote dingen gaan toewensen :roll: sommige reacties hier gaan wel erg ver... ik vind het niet zo gek dat sommige mensen daar doordraaien. Ik moet er niet aan denken om daar te zitten... vreselijk. :n Praat alsnog dit soort dingen niet goed natuurlijk, maar is wel een aanleiding. :j

Tendance schreef:
Sorry Vjestagirl, maar ik kan er niet inkomen wat de reden ervan is om deze mensen te begrijpen.
Hoe slecht ze het ook hebben. Je gaat niet zo met andere levende wezens om. Hoe gestoord je ook van je situatie wordt!

Kijk bijv. de film Das Experiment eens ;) (gebaseerd op een waargebeurd onderzoek) mensen doen echt rare dingen in bepaalde situaties.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:42

unicorn_kiss schreef:
Er sterven elke dag mensen in Afghanistan en jullie praten over een gedood schaap??
Ja, het feit dat ze ermee lachen is ziek, maar soldaten hebben wel vaker een draadje los na een reeks trauatische ervaringen.

Ik vind zowel het mishandelen van mensen als het mishandelen van dieren onacceptabel!

Das Experiment heb ik gezien en dan nog vind ik niet, dat mensen ongestraft dit soort dingen kunnen en mogen doen en ik begrijp ook niet, dat ze het doen.
Als ze dat schaap/geit dan zo nodig dood willen, schiet hem dan een kogel recht in het hoofd, zodat het dier niet hoeft te lijden!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:43

Het is treurig, maar ik snap het wel... Als je zo lang in een oorlogsgebied zit dan gebeuren er gekke dingen in je hoofd. Praat het niet goed, maar snap wel dat je rare dingen kunt doen...

Wat ik helemaal niet begrijp zijn de reacties; laten wij dat ook met hun doen of als ze op een berm om rijden heb ik er geen medelijden mee.
Maakt je dat nou een goed mens??? Vanuit onze veilige omgeving is het makkelijk oordelen.
Ik hoop wel dat ze het schaap erna nuttig gebruikt hebben.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:44

[NM] Write a soldier

Dat doen ze ook voor die soldaten ik dacht meteen aan dat ja nde misschien met zo een solddaat schrijft en die dan dood leuk schrijft ja ik heb vandaag een schaap gedood %) oke het kan niet met regels enz maar toch ik vind dit heel erg vaag want ze willen contact met anderen landen maar ze doen aan de andere kant wel hele rare dingen

@UK je heb tgelijk hoor maar dat dit is bokt en dit is redelijk een dieren site, de meeste van ons denken eerst aan een dier en dan aan de mens maar ook omdat daar niet altijd bericht over gegeven wordt als er een mens dood is anders stond de hele krant vol

@tendance ik ben het hier volledig mee eens

Fenrir

Het gaat er natuurlijk niet om dat ze dat schaap zo nodig gewoon dood willen ;)

Ik zeg ook niet dat ze het van mij mogen doen of dat het ongestraft zou moeten blijven.... maar ik vind wel dat je enige rekening moet houden met de omstandigheden. Dat jij je niet goed kunt inleven daarin tsja, dat is natuurlijk nog geen reden om ze bijv meteen een keiharde straf te geven of om ze zelf dood te knuppelen of wat voor dingen er hier wel niet geopperd worden.

Blue9

Neroo schreef:
Dus gaan ze maar een schaap doodknuppelen. Lekker logisch tijdverdrijf inderdaad

Waar hoor je mij dat zeggen :) ?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:46

Blue9 schreef:
Neroo schreef:

Waar hoor je mij dat zeggen :) ?

Dat zeg jij niet, dat zeg ik nav jou reactie :)