Britty schreef:O ik vind het in bepaalde gevallen juist heel goed hoor! Ken nog wel een voorbeeld van een gezien met 6 kinderen, welke allemaal een uitkering hadden, ze hadden alles tezamen maandelijks € 3500 netto! Dat is toch gewoon te gek voor woorden!!! Maar ik moet dan toch ook denken aan een kind met een baan, die hard werkt om bijvoorbeeld haar paardje te kunnen behouden en nog wat probeert te sparen om later op zichzelf te kunnen wonen. Daar gaat het hard aankomen, want dat gaat natuurlijk niet meer lukken als je de huur, verzekeringen en boodschappen voor je hele familie moet gaan betalen..
Ik denk dat door deze nieuwe wet heel veel werkende thuiswonende kinderen spontaan gaan "verhuizen", waardoor we het bij de sociale recherche weer heeeeel druk gaan krijgen
*edit* nogmaals, ik ben zeker geen tegenstander van de nieuwe wet, maar ik denk dat de impact wel heel groot gaat zijn en ben gewoon wel heel benieuwd wat anderen daar van vinden
Nog bijkomend is dat als deze kinderen willen verhuizen je ook nog eens een aantal jaar op een wachtlijst komt voor een huur woning.
En wat met kinderen die keihard werken om een studie te kunnen betalen? Omdat pa en ma baan kwijt zijn geraakt en met tegenzin in de bijstand zitten.
Daarnaast liggen de banen niet voor het oprapen op dit moment.