Pestende klasgenoot duwt 13 jarig meisje voor vrachtwagen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:07

Er zijn ontzettend veel schuldigen in dit verhaal. Leven van die jongen is ook voorgoed vernield, straf of niet. Hopelijk is hij nog te behandelen. En ik hoop dat de omgeving ervan leert daar.

Maar ik heb weinig hoop dat dat gebeurt. Pesters zijn hypocriet..... ik kan me er zelfs over verbazen dat zelfs pesters straf willen voor andere pesters.

saskiakefie

Re: Pestende klasgenoot duwd 13 jarig meisje voor vrachtwagen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:09

Bah wat vreselijk..
De misdadigers worden steeds jonger....

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:11

Jeetje, wat verschrikkelijk zeg.. Zoiets wens je je ergste vijand niet toe..

Ik krijg dagelijks te maken met dit soort criminele kinderen en reken maar dat hij een groot aantal dagen in de cel zal slijten. Jammere is dat kinderen van deze leeftijd inderdaad niet altijd even goed de gevolgen van hun daden vooraf kunnen voorzien. Ze zijn vaak nog impulsief, denken te weinig na voordat ze handelen. Natuurlijk weet deze jongen dat iemand overlijdt als ze voor een vrachtwagen wordt geduwd, probleem is alleen dat hij daar vooraf niet over heeft nagedacht.
Deze jongen staat een hoop onderzoeken en hoge straffen te wachten, als het jeugdstrafrechtstelsel in Duitsland hetzelfde werkt als in Nederland. Dit soort dingen mogen nooit meer gebeuren..

Triest, heel triest..

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:13

waar gaat het heen in deze wereld .
sterkte voor de ouders en familie van het meisje

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:18

|( mijn god wat vreselijk voor de nabestaande maar ook voor de ouders van de dader, het zal je kind maar wezen die dit flikt. En 14 jaar , ja hoor dan weten ze heel goed wat ze doen, maar ze kunnen het niet overzien jammer genoeg. Wat een nachtmerrie voor iedereen.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:14

Afstraffen en goed ook. Je bent gewoon ziek in je hoofd als je zoiets doet. Einde verhaal.

Uberhaupt, welk stuk onbenul duwt iemand zomaar een weg op.
Als je echt zo aso of dom bent op je 14e mogen ze je afschieten onder het mom van natuurlijke selectie.
Maar onder het motto van sociale acceptabelheid toch maar opsluiten en afstraffen dan.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:17

Ik ben het eens met Tessa. Ik hoop voor dat jong dat hij de kans krijgt om er zelf een eind aan te maken, geloof dat anders iemand anders dat wel voor hem doet.
Wat een idioot.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:22

Niet om het goed te praten, absoluut niet, maar er staat niet dat de jongen het meisje met opzet voor de vrachtwagen heeft geduwd.
De duw is met opzet geweest, maar misschien (ik hoop het!) is het helemaal niet de bedoeling geweest om haar voor een vrachtwagen
te duwen en heeft de jongen de hele vrachtwagen niet zien aankomen. Het is maar net hoe je een bericht leest...

Maar wat een drama zeg, jeutje mina! Wat erg ook voor haar ouders.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:23

Imo hoort 'ie gewoon z'n handen thuis te houden. Lijkt me trouwens ook niet dat de vrachtwagen per ongeluk met hoge snelheid een onoverzichtelijke bocht doorkwam waardoor hij het niet zo bedoeld had...

Koekje_

Re: Pestende klasgenoot duwt 13 jarig meisje voor vrachtwagen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:32

Hier wordt ik heel verdrietig van! Arm meisje en arme familie :(:)

Ik hoop echt dat die jongen gestraft maar vooral geholpen wordt! Want als iemand tot zoiets in staat is op 14 jarige leeftijd.......... Op je 14e ben je wel jong, maar je weet imo wel degelijk dat zoiets levensgevaarlijk is! Als deze jongen niet geholpen wordt weet ik niet wat hem in de toekomst te wachten staat..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:41

Dit is geen pesten, dit is moord. Punt.

Scipita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:47

las het vanmiddag al op nu.nl .... Ik kan me niet voorstellen wat de ouders van het meisje nu moeten doormaken en de chauffeur... verschrikkelijk..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:48

maar 14 nou ik ken er zat die hele goed weten waar ze mee bezig zijn, lekker opsluiten ook als hij het gezien heeft.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 02:26

Jongen valt onder jeugdrecht, wordt daarom niet strafrechtelijk vervolgd...

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 02:43

Jeetje, wat een bericht. De wereld wordt echt met de week gekker...

Ik kan er niet bij met mn hoofd, ook al was de duw niet expres gericht voor de vrachtwagen, verkeer en vrachtwagens komen niet plotseling opdoemen vanuit het niets. Die jongen had in mijn ogen dit zat kunnen voorkomen.

Verschrikkelijk, heb er weinig woorden voor. Sorry, de jongen mag dan geholpen worden maar ik hoop dat hij net zo goed zijn hele leven dit met zich mee zal dragen. Pesten is voor mietjes, jammer dat er wederom iemand op zo'n manier uit het leven gerukt moet worden...

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 06:24

Jeetje ik schrik hier best wel van. Snap niet hoe zoiets op kan komen in een hoofd van een 14 jarig kind... Arm meisje arme familie.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:15

Jeetje, de wereld is zo rot als stront.
Mensen gaan letterlijk over lijken.
Die 14 jarige moet zeker nog gestraft worden.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:17

14 vind ik echt geen excuus, je vecht sowieso niet vind ik

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:22

Dit is zoooo ziek he. Kan er echt met mijn kop niet bij. En uiteraard moet de dader gewoon gestraft worden, ook al issie pas 14, het is gewoon doodslag. Vreselijk dat dit kan gebeuren. Op de vraag of de school hier eerder had moeten ingrijpen: ik denk dat scholen in het algemeen eens beter moeten leren beoordelen wanneer een onschuldig plagerijitje overgaat in pesten. Als leerlingen (zoals in dee OP staat) worden "geslagen en gepest" dan vind ik inderdaad dat je als school al moet ingrijpen, desnoods door te adviseren om naar een eventuele andere school te gaan, als het echt niet anders op te lossen valt.
Maar daar is dit meisje helaas niet meer mee geholpen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:25

Pesten is er altijd geweest, maar vroeger toen ik jonger was bleef het enkel bij loze woorden ( ook niet goed te praten) maar op vandaag loopt het toch vaak op klappen uit of duwen.
Ik vind de jeugd zowiezo heel respectloos.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:25

je bent niet achterlijk als je 14 bent,of ja misschien wel,als je een meisje voor een aanstormende vrachtwagen duwt.

verschrikkelijk dit,arm meisje,arme chauffeur en arme familie.

die jongen............ik wilde er bijna iets heel lelijks over zeggen,maargoed.

het is gewoon moord. niets minder dan dat.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:46

Ik ga helemaal met Snoevie mee.

De vraag of hij nu gestraft is beantwoord ik met nee. Er zijn hier andere mensen gestraft, het meisje, de vrachtwagenchauffeur en de ouders. Dat hij alles gezien heeft vind ik geen straf, dat is een gevolg van zijn daad.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:58

Geen straf, maar wel een - al dan niet gedwongen - opname. Bij dit joch zitten een paar schroefjes los, dat kan haast niet anders. Jeetje wat erg zeg, arm kind voor die vrachtwagen is geduwd, klinkt hard maar ik hoop dat ze meteen dood is geweest na de klap. Wat zal ze bang zijn geweest in de laatste seconden van haar leven. Arme vrachtwagenchauffeur die dit voor altijd bij zich zal moeten dragen, arme mensen die het hebben zien gebeuren, arme ouders van het meisje die nu voor altijd een leegte in hun leven hebben, maar ook arme ouders van die jongen. Hoe kijk je tegen je kind aan nadat het zo iets heeft gedaan? Hoeveel kan je als ouder vergeven? Hoe zal de samenleving tegen dat gezin aankijken?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:04

toen ik 14 jaar oud was had ik echt wel het besef dat je iemand gewoonweg vermoord met zulke acties. In mijn ogen kan je met dit kinderen/mensen helemaal niets. Als je tot ziets in staat bent helpt geen enkele therapie. :n

als ouders zijnde kom je hier nooit meer helemaal bovenop. Die vrachtwagen is voor de rest van zijn leven ook
beschadigd en het is nog maar de vraag of die man ooit zijn werk nog kan doen.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:29

xTammyy schreef:
Las het op twitter. Dit kan gewoon echt niet! Die 14 jarige moet zeker gestraft worden, dit mag hij nooit meer vergeten!

Of hij straf krijgt of niet, vergeten zal hij dit Nooit meer hoor ;-)