Het erge is dat dit 9 van de 10 keer gebeurt met donaties... Als ze in de derde wereldlanden echt al het geld gehad zouden hebben wat gedoneerd is, zou het al een stuk beter met ze gaan denk ik weleens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Veronique_ schreef:Ben ik niet met je eens. Een deel gaat rechtstreeks naar de directeur..nee bedankt. Zou meer respect hebben voor organisaties die het doen zonder een dik betaalde directeur doe ook nog eens een dikke vette bonus krijgen. Het is niet voor niets een 'goed doel'. Wil je goed betaald krijgen, zoek je maar een baan binnen een commerciële organisatie.
xMaritt schreef:22 miljoen nog wel![]()
Ik doneer ook niet aan dit soort dingen, volgens mij hoor je bij ongeveer elke ramp een poosje later dat er geld is verdwenen, niet is uitgegeven of in dit geval aan iets totaal anders uitgegeven is.
Ook echt naar de walvisjacht?! Als je er dan nog iets nuttigs mee zou doen was het misschien nog een ander verhaal..
DaniBanani schreef:_Veronique_ schreef:Ben ik niet met je eens. Een deel gaat rechtstreeks naar de directeur..nee bedankt. Zou meer respect hebben voor organisaties die het doen zonder een dik betaalde directeur doe ook nog eens een dikke vette bonus krijgen. Het is niet voor niets een 'goed doel'. Wil je goed betaald krijgen, zoek je maar een baan binnen een commerciële organisatie.
En stel dat al die directeuren dat doen. Dat ze fors minder betaald zouden krijgen, en vervolgens opstappen en elders gaan werken waar ze het salaris krijgen wat ze nu hebben. Wie staat er dan aan het hoofd van die organisatie? Want goed doel of niet, e.e.a. moet wél goed georganiseerd worden, natuurlijk. Wie gaat dat dan doen? Voor een minimaal salaris krijg je ook minimale kwaliteit, en dat lijkt me nu ook niet de bedoeling. Want zou jij wél doneren als ze een hele goedkope directeur in dienst nemen die door onervarenheid of gebrek aan kennis en kwaliteit verkeerde beslissingen neemt? Nee toch?
Voor de duidelijkheid: natuurlijk hoeven ze niet tot in het oneindige te verdienen. Daar mag best een grens aan zitten, en een megabonus lijkt me ook niet nodig. Maar goed, dat vind ik dan ook voor de bonussen in het algehele bedrijfsleven. Maar iemand mag wel betaald worden naar de functie die hij uitoefent.
rockwitch schreef:Het lijkt me als je directeur van een goed doel bent, dat je dat bent omdat je hart hebt voor het doel. Dus je wilt dan in mijn ogen, zoveel mogelijk dat doel helpen.
Als je dan zelf een dik salaris in je zak steekt, doe je het dan voor het doel of voor het geld.
Ok goed zo'n directeur werkt hard, prima dat je dan genoeg verdient, maar wat je toch ook vaak hoort is dat er etentjes, reizen, dure auto's en dat soort dingen allemaal op kosten van de zaak gaan, dan moeten ze daar eens goed naar kijken, wat wordt er gedeclareerd, was dat idd nodig voor het doel waar je voor staat, of zit je gewoon je eigen zakken te vullen.
Er mag wel wat meer controle komen op waar al het geld naartoe gaat.
DaniBanani schreef:Daar ben ik het ook mee eens! Maar dat geldt momenteel niet alleen voor goede doelen, maar voor élk groot bedrijf. Het basissalaris is vaak niet eens zoveel mis mee..alle bonussen, zakenreisjes in de Business Class, etentjes, dure feestjes, etc..dáár moet in gesneden worden. Maar in alle takken, niet alleen voor goede doelen, wat mij betreft.
8nnemiek schreef:Ik doneer eigenlijk alleen aan die acties van 3fm, zoals met die muggennetten tegen malaria vorig jaar.. dan weet je tenminste dat het goed terecht komt..