Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miracle_ schreef:Citaat:Ik heb medelijden met de alien life forms en vraag me af of daar nu een alien op zijn flikker krijgt omdat hij het licht aan heeft gelaten..
'Nou heb je het gedaan John, nu komen die klootzakken hiernaartoe..'
Miracle_ schreef:Als daar toch eens chocolade aan de bomen zou groeien, zou ik nu naar Schiphol rennen
_Nancy schreef:Hoe komen ze bij een lichtjaar, wie heeft bedacht dat een lichtjaar zoveel km is..
Hoe wéten ze dat het zoveel kilometer is??
Aangezien er geen verbinding is of zo iets met die planeet.. Hoe weten ze dan hoe ver het is..
Zoveel vragen.. Zo weinig antwoorden..
Sabinee__ schreef:Hahahaha.
En dan nog.. De kans dat er iets soortgelijks is als aarde is echt nihil..
Citaat:Het aantal sterrenstelsels loopt in de miljarden en elk sterrenstelsel bestaat zelf uit miljarden sterren. Het is daarom aannemelijk dat het getal aan planeten in de biljoenen kan lopen.
Sabinee__ schreef:Ik bedoelde meer, hoe groot is de kans dat er mensen rondlopen met een dergelijke samenleving als die van ons?
Dat er een planeet is met organismen geloof ik graag.
Maar niet een soortgelijke planeet met een savanne en een giraf en een koala beer en mensen.
PascalB schreef:Ze hebben een keer een grove berekening gedaan waarbij er minimaal een factor 10 meer sterren en planeten zijn dan alle zandkorrels op alle stranden en woestijnen samen.
Geeft je een beetje een idee hoe groot het universum is, of hoe weinig wij eigenlijk voorstellen in het grote geheel.
Miracle_ schreef:Ik heb even globaal uitgerekend hoe ver het is..
5.676.316.800.000.000 KM afstand
Betekend dus dat je met 15.551.552.876.712 KM per uur moet reizen om er over een jaar te zijn..Helaas!
Ils_e schreef:vind het zo bizar dat er nog zoveel is dat wij niet weten, en dat wil ik JUIST weten
anneliesdj schreef:Ils_e schreef:vind het zo bizar dat er nog zoveel is dat wij niet weten, en dat wil ik JUIST weten
Er is ook véél op onze eigen planeet wat we niet weten maar ipv daar onderzoek naar te doen moeten er miljoenen weggegooid worden aan iets wat we nooit zullen weten en als we 't al ooit te weten komen, hebben we er nog niets aan.
Miracle_ schreef:Ik vraag me ook af hoe het daar met de zwaartekracht zit..