Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rijerijerije schreef:Zijn hier trouwens ook mensen die 'u' zeggen tegen hun ouders?
Ik had vroeger een vriendinnetje die dat deed. Dat vind ik dan weer te afstandelijk... Wel tegen mijn opa en oma, maar pa en ma zijn gewoon 'je'
Boras schreef:Het woordje u alleen gaat niets oplossen. Dat vind ik een kortzichtige en domme gedachte.
Ik kan u tegen iemand zeggen waar ik geen greintje respect voor heb en dus ook geen respect toon.
Ik kan je tegen iemand zeggen en zeer veel respect voor iemand voelen en tentoonspreiden.
Het gaat om vervaagde normen en waarden, niet om woordjes die op zichzelf niets voorstellen.
Boras schreef:Het woordje u alleen gaat niets oplossen. Dat vind ik een kortzichtige en domme gedachte.
Ik kan u tegen iemand zeggen waar ik geen greintje respect voor heb en dus ook geen respect toon.
Ik kan je tegen iemand zeggen en zeer veel respect voor iemand voelen en tentoonspreiden.
Het gaat om vervaagde normen en waarden, niet om woordjes die op zichzelf niets voorstellen.
Rijerijerije schreef:Zelfs ík dacht dat juffen en meesters op school sliepen... Logisch toch: ze zijn het eerst op school en blijven ook tot het laatst
Ragdollcat schreef:Het is maar een woord.
Het ligt aan de opvoeding, de kinderen worden niet meer opgevoed, daar ligt het probleem en dat de ouders ze overal hun zin geven en gelijk geven![]()
![]()
.
Rijerijerije schreef:Zijn hier trouwens ook mensen die 'u' zeggen tegen hun ouders?
JessAndHope schreef:Boras schreef:
Het begint met iets kleins, maar kan uiteindelijk grote gevolgen hebben. Ik zie het verband wel tussen de verloedering en het verdwijnen van 'u' en het komen van 'je, jij, henk'