Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Het is hier op Bokt hoogste wonderlijk:
- aan de ene kant zijn de rustigrijders een gevaar op de weg omdat ze de boel ophouden
- aan de andere kant rijdt niemeand rustig genoeg want paarden (te hoef of i een trailer) kan je alleen stapvoets voorbij...
Wendy schreef:@elmira: vind het knap hoor, dat de ANWB dit zo kan voorspellenBen bij dat soort voorspellingen altijd heel benieuwd waar ze dat nou op baseren.
Zijn we met al die jaren van verlagen van maximum snelheid dan echt zulke slechte automobilisten geworden?
Elmira schreef:Wendy schreef:@elmira: vind het knap hoor, dat de ANWB dit zo kan voorspellenBen bij dat soort voorspellingen altijd heel benieuwd waar ze dat nou op baseren.
Zijn we met al die jaren van verlagen van maximum snelheid dan echt zulke slechte automobilisten geworden?
Lijkt me meer iets van stopafstand vergroot door harder rijden??
Elmira schreef:Ach het is niet voor niks zo dat er nu meer doden gaan vallen. Dat heeft de ANWB toch bekend gemaakt?
Voor in de nacht: prima. Maar in de spits is 130 echt veel te hard. En dan niet te vergeten de mensen die dan 140 gaan rijden. Verschil met vrachtauto's vind ik te groot..
Wendy schreef:@elmira: vind het knap hoor, dat de ANWB dit zo kan voorspellenBen bij dat soort voorspellingen altijd heel benieuwd waar ze dat nou op baseren.
PriscaZ schreef:Zo groot is Nederland niet, dus je bent overal in principe toch al snel... Ga het wel rijden hoor, die 130, maar als ze het niet gedaan hadden had ik het ook prima gevonden.
kensha schreef:Op mijn teller wel ja.
Quellian schreef:kensha schreef:Op mijn teller wel ja.
Je weet dat je dan nét iets over de 40km p/u rijdt?
Ja, daar ga ik dan ook langs, geen zin om onder de toegestane maximale snelheid te rijden.
Net als die mensen die proberen stilstaand over een drempel of de bocht door proberen te gaan; afpakken dat rijbewijs!
Ik heb geleerd: mee gaan in het verkeer.
HC, prima, maar dan moet TS niet piepen dat hij wordt ingehaald
_Veronique_ schreef:Als hogere snelheden zo gevaarlijk zijn, kunnen we het ook wel hebben over de mensen die met 60 km per uur invoegen, dat vind ik nou gevaarlijk. Daarbij doel ik er niet op als de max snelheid om 130 ligt maar dat is zelfs op wegen met een max snelheid van 100 al levensgevaarlijk.
Denk overigens dat een groot gedeelte van de automobilisten sowieso al regelmatig 130 rijden..
Quellian schreef:kensha schreef:Op mijn teller wel ja.
Je weet dat je dan nét iets over de 40km p/u rijdt?
Ja, daar ga ik dan ook langs, geen zin om onder de toegestane maximale snelheid te rijden.
Net als die mensen die proberen stilstaand over een drempel of de bocht door proberen te gaan; afpakken dat rijbewijs!
Ik heb geleerd: mee gaan in het verkeer.
HC, prima, maar dan moet TS niet piepen dat hij wordt ingehaald