Discussie: Gay-ouders Waarom ben je voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:17

Ik ben niet tegen.
Ik studeer pedagogische wetenschappen en heb een docent die hier heel veel onderzoek naar heeft gedaan.
De kinderen uit homogezinnen verschillen in welzijn & ontwikkeling niet van kinderen die 'gewoon' een vader en moeder hebben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:18

@Nicolletje: dat laatste snap ik ook niet, mits er geen overschot is aan adoptiemensen. Maar als je de keuze hebt uit een gezin dat ruim voor het adoptiekindje kan zorgen en een gezin dat dat niet kan, dan valt de keuze toch op het eerste gezin. Dan denk ik vooral aan financieel gedoe. Ze kiezen het beste gezin en in mijn visie kan dat dan soms best een gay gezin zijn, als het kindje daar beter af is dan bij een ander gezin.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:18

chanel1985 schreef:
Afwijkend van wat? Van wat de maatschappij verwacht?

Had je het tegen mij?
Ja, afwijkend van wat de maatschappij verwacht inderdaad. Het is jammer dat de maatschappij een bepaald beeld heeft, maar dat beeld is er wel.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:20

Maar dat betekend niet dat we allemaal alleen maar mogen doen wat "de maatschappij" ons oplegt, het zou wat zijn.
Ik heb helemaal niet op tegen gay-ouders, al die vooroordelen die er gemaakt worden trekken op niets.
Zij kunnen evengoed voo kinderen zorgen dan heterokoppels, singleouders,....

Wat telt is de opvoeding en liefde die ze geven aan de kinderen.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 27-11-11 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:21

Nicolletje schreef:
Ik denk zelf ook aan bijv. adoptie. Er zijn al veel kinderen. Elke 'idioot' kan er een krijgen.
Waarom moet je dan om te mogen adopteren zo verschrikkelijk veel betalen en precies in het plaatje passen?

sorry maar niet iedere idioot kan ze krijgen
Er zijn ook mensen die heel graag willen maar niet kunnen

Sheran

Nee, niet mógen, daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over voorkeuren :). Het lijkt me het fijnste voor het kind.

Anoniem

chanel1985 schreef:
Maar dat betekend niet dat we allemaal alleen maar mogen doen wat "de maatschappij" ons oplegt, het zou wat zijn.

Niet dat we het niet mogen doen, maar helaas wordt je wel raar aangekeken als je anders bent dan de rest. Dat is altijd al zo geweest...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:22

Ik zie geen bezwaren tegen.

@Nomanji: Ik denk dat je hier wel mee leert omgaan. Hoe kijk jij dan tegen bijvoorbeeld gezinnen waarvan de moeder is overleden oid?

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:23

Joolien schreef:
chanel1985 schreef:

Niet dat we het niet mogen doen, maar helaas wordt je wel raar aangekeken als je anders bent dan de rest. Dat is altijd al zo geweest...

En dat zal altijd blijven, maar het is echt niet zo dat als je anders bent je wordt gepest oid. Maar als je er zelf nog onzeker over bent, dan wel. Ik heb een hele poos kort haar gehad, maar heb daar altijd leuke reacties op gehad!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:24

Daar zou ik me nougabollen van aantrekken persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:32

Xjosee schreef:
Joolien schreef:

En dat zal altijd blijven, maar het is echt niet zo dat als je anders bent je wordt gepest oid. Maar als je er zelf nog onzeker over bent, dan wel. Ik heb een hele poos kort haar gehad, maar heb daar altijd leuke reacties op gehad!

Dat lijkt me niet helemaal een goede vergelijking, ik heb ook kort haar maar moet dat raar/anders zijn? Volgens mij niet.
En gepest worden is er in veel gradaties. Zo kun je ook afgezonderd raken doordat je anders bent, dat is ook geen fijn iets. Ik heb het zelf meegemaakt, ik was anders dan anderen wat ik zelf niet eens zag, en daardoor werd ik niet geaccepteerd op school.

Vroeger in de stam moest je je aanpassen om erbij te horen, dan had iedereen dezelfde basis en dezelfde behoeftes en werd je beschermd en werd er voor eten gezorgd. Het is dus iets wat menseigen is, maar nu kun je uit het profiel stappen maar wordt dat niet altijd geaccepteerd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:14

Ojajoh schreef:
sorry maar niet iedere idioot kan ze krijgen
Er zijn ook mensen die heel graag willen maar niet kunnen

Volgens mij begrijp jij me niet...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 18:21

YankeeBoy schreef:
Ik ben niet tegen.
Ik studeer pedagogische wetenschappen en heb een docent die hier heel veel onderzoek naar heeft gedaan.
De kinderen uit homogezinnen verschillen in welzijn & ontwikkeling niet van kinderen die 'gewoon' een vader en moeder hebben.

Had het ook niet verwacht :)

Aieshja

Re: Discussie: Gay-ouders Waarom ben je voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:32

Ik zie het probleem ook niet om ouders te hebben van hetzelfde geslacht?
De liefde blijft hetzelfde, alleen de voorkeur van wat er in bed gebeurt is "anders". Moet men zich daar echt druk om maken? Ik hoef echt niet te weten wat anderen in bed doen..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:39

Ik heb er helemaal niets tegen! Wat ik wel altijd een beetje een vaag argument vind die mensen die tegen zijn gebruiken is dat het rolmodel dan niet klopt. Eh, ik ben opgevoed door alleen een moeder en met mij nog duizenden andere kinderen. Daar klopt het rolmodel toch ook niet? Ik heb nooit een vaderfiguur gehad en ook absoluut niet gemist omdat ik niet wist wat ik miste. Mijn zus daarentegen was wat ouder toen mijn ouders uit elkaar gingen en miste het vaderfiguur wel.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:40

Voor degenen die vinden dat een kind en een moeder en een vaderfiguur nodig heeft...hoe zien jullie het dan in gezinnen van alleenstaande ouders? Om wat voor reden dan ook (scheiding, overlijden).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:42

Ik sta er niet achter als mensen er bewust voor kiezen om alleenstaande moeder of vader te worden. Mocht het zo uitkomen, dan komt het nu eenmaal zo uit :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:44

Ik heb daar geen problemen mee eigenlijk.
Ik zie liever een alleenstaande ouder die het prima doet dan een kind dat slachtoffer is van ruzies thuis.
Maar het plaatje klopt dan weer wel aan de buitenkant.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:47

Voor mensen die maar blijven zeggen dat een kind een vader een een moeder nodig heeft; voeden jullie je kinderen op in een grot of een onbewoond eiland? Kinderen hebben toch altijd meer in hun leven dan alleen vader&vader of moeder&moeder. Er zijn toch altijd ooms, tantes, buurvrouwen, vrienden van de familie, leraren enz.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 18:48

Anoeska schreef:
Voor mensen die maar blijven zeggen dat een kind een vader een een moeder nodig heeft; voeden jullie je kinderen op in een grot of een onbewoond eiland? Kinderen hebben toch altijd meer in hun leven dan alleen vader&vader of moeder&moeder. Er zijn toch altijd ooms, tantes, buurvrouwen, vrienden van de familie, leraren enz.

Hier ben ik het super mee eens!
en ik heb overigens niks gemist aan mn vader die uit de picture was
had het heel goed bij mn alleenstaande moeder :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:58

Ik vind er niks mis mee. T enige nadeel is dat je dan misschien 3 (schoon)moeders krijgt. Net als ik. :D
Moeder van vriend, nieuwe vrouw vader en de vrouw van zijn moeder.
Voor mij minder leuk. Whahahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:13

volgens Freud, wordt ieder kind in zijn jeugd verliefd op zijn ouder - van tegengestelde geslacht natuurlijk (als het hetero is) - , dit om zich te kunnen spiegelen aan de andere ouder. Dit zou nodig zijn, en als deze stap wordt over geslagen (omdat de ouder ontbreekt) zou het kind niet in staat zijn zich normaal te kunnen ontwikkelen :Y)

Dus als je uit gaat van ons beste freud, zou een meisje zich nooit optimaal kunnen ontwikkelen als ze opgroeit bij een lesbisch stel. Maargoed... Freud :+
Mijn ouders zijn vroeg gescheiden, en ik kan me in mijn verste herinneringen niet herinneren dat ik ooit verliefd ben geweest op m'n pa (alsjeblieft niet zeg :') ) . En heb nou niet bepaald het idee dat ik nou zo onder de scheiding geleden heb. Ik zal het nooit weten natuurlijk, ik kan me er ook geen voorstelling bij maken hoe het zou zijn om uit een 'normaal' gezin te komen. En zo denk ik ook wel dat er belangrijkere dingen zijn als dat, dus dat een homofiel koppel prima in staat is kinderen op een goede manier op te kunnen voeden.

Maargoed, als we het hebben over ideale perfecte omstandigheden enzo, schaar ik daar toch eerder een heterostel onder.. Maarja, tegenwoordig heb je toch geen garantie dat dat stel de gehele opvoeding bij elkaar blijft (volgens mij zijn er meer gescheiden gezinnen, dan ouders die bij elkaar zijn :') ) en perfect bestaat toch niet. Dus ja :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-11-11 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:34

Mijn zusje wilde vroeger met mijn moeder trouwen en die woont nu ook gewoon samen met een manspersoon :=
Ze belt nog wel elke dag met mijn/ onze moeder...
Er is ook verder nog nooit enige indicatie geweest van lesbische gevoelens o.i.d.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:42

Anoeska schreef:

In het kader van 'it takes a village to raise a child' :j

Menino schreef:
volgens Freud, wordt ieder kind in zijn jeugd verliefd op zijn ouder - van tegengestelde geslacht natuurlijk (als het hetero is) - , dit om zich te kunnen spiegelen aan de andere ouder. Dit zou nodig zijn, en als deze stap wordt over geslagen (omdat de ouder ontbreekt) zou het kind niet in staat zijn zich normaal te kunnen ontwikkelen

Nou had ik toch al geen hoge pet op van Freud... :')

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:26

Ik heb geen problemen met een ouder die er voor kiest om alleen een kind op te voeden, er kunnen allerlei redenen zijn waardoor diegene deze keuze maakt.
Ik ben altijd door mijn moeder en oma opgevoed, en ja mijn vader leeft nog maar ik ben beter af zonder hem. Dus het is helemaal afhankelijk van de situatie wat goed is voor het kind lijkt mij.