Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:31

Ik persoonlijk ga er niet anders van autorijden....
Ik heb liever dat de regering op deze manier aan hun begrotingstekort werkt, dan wanneer de hele samenleving er de dupe van wordt door de inkomstenbelasting percentages op te hogen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:13

tja, ik heb nogal een uitgeweken mening en zal half bokt wel over mij heen krijgen ,so be it

maar ik vind ze echt onwijze pino's!! laat ze eens wat echt nuttige dingen gaan doen!
ze zijn ontzettend goed in burgertjes pesten ,maar burgertjes helpen ho maar!!

mijn schoonvader is recentelijk overvallen, zeer zwaar, pistool, neergeslagen,zwaar mishandeld, poging tot doodslag
en ze weten inmiddels namen en adressen en wat doen die pino's?!? juist!! helemaal niks!!

maar hier wel zielige verkeerscontrole's houden op onze grote parkeerplaats (fuik) en dan 3 van die broekie's die nog de kont van de baas moeten kussen , en ondertussen met elkaar staan de flikflooien!
(wetende van kennissen dat het halve korps met elkaar loopt te bengen)

en zelf gezien heb hoe een agent met telefoon zat te bellen achter het stuur (hun wel he de hufters)

en zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden geven ,door de jaren heen
politie je beste vriend? nou ammehoela! ik moet ze niet :n

enne ik ben ook van mening hoor dat als je fout doet en je krijgt een boete dat het terecht is
maar ze worden er wel steeds extremer in (in de kleine overtredingen)
en als ik bij de invalide plek aankom, en ik zie iemand daar onrechtmatig staan ben ik zelf wel mondig genoeg om te vragen of ie even weg wil gaan (met vertoon van mijn kaart)

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:54

Ik zal nu ook wel half bokt over me heen krijgen haha.

Maar ik heb er geen last van.
Ik bel niet onderweg.
Ik draag mijn gordel.
Rij niet door rood.
enzv enzv.
Dus van die boetes heb ik geen last. Je weet dat het niet mag en doe je het wel en je krijgt een boete tja je weet van te voren dat je fout zit.

Oke...
Ik toeter wel eens.... omdat ik dat soms leuk vind. Omdat ik weg ga bij visite.
Nouja die boete tja vind ik iets te ver gaan.
En ik rij vaak te hard. Ook hier ben ik zelf bij en weet dat het niet mag.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 01:06

Ik vind het absurt en de straf niet in verhouding tot de zonde staan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 01:17

Anne_GTI schreef:
Ik vind het absurt en de straf niet in verhouding tot de zonde staan.

Ik sluit mij bij jou aan.
Ik heb dus wel regelmatig bekeuringen, niet voor door rood rijden of bellen in het verkeer.
Maar parkeerboetes (ik zet hem wel eens op de stoep, ik woon de de stad, dus niet altijd parkeerplaats als ik laat thuis kom) en vooral boetes voor te hard rijden hebben mijn man en ik regelmatig. Daar kan je wel een keer van op vakantie per jaar, zonde, maar helaas. :D
Het ligt IMO ook aan het aantal kilometers dat je rijdt. Of je nu 5000 km of 30000 km per jaar rijdt, ook een heel verschil, de kans op overtredingen als je veel rijdt is groter.
Verder staat de politie hier erg veel met de laser, verstopt achter een boom :D
Waar mijn schoonzoon woont hebben ze 2 agenten op een heel eiland, geloof ik. Ja, dan is de pakkans ook wat kleiner. Stoplichten hebben ze er ook niet echt, dus door rood rijden kan ook niet. ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 01:23

@ Ojajoh; Dat had ik dan weer helemaal niet van jou verwacht haha..
Ik deel je mening dan ook totaal niet, als polite agente zijnde ;).

Het ligt niet aan 'ons' maar aan hoger af. Wij bepaalde niet de straffen ? Wij worden er zelf ook wel is dood ziek van.. dat alles maar van tafel gewuifd word, terwijl we er veel tijd en moeite in steken :j. Maar goed dat is een andere discussie !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 01:26

Blue_Eyes schreef:
Aan de andere kant mag oom agent in twijfelgevallen dan ook wel wat vaker iets door de vingers zien.

Precies :j
Ik krijg niet zo vaak boetes, maar ik zeg; verkapte belasting.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 01:27

Ik vind vooral die boete voor onnodig geluid wel een goeie, nou nog hopen dat ze er ook echt op gaan controleren. Hier in de straat hebben de meeste mensen nogal last van extreme luiheid, om even 4 meter naar een voordeur te lopen of desnoods even te bellen. In plaats daarvan houden ze hun claxon gewoon net zolang ingedrukt tot diegene die ze nodig hebben naar buiten komt, en dat kan best een paar minuten duren. Gebeurt dat een enkele keer, prima. Maar hier in de straat gebeurt dat toch rustig 30 keer op een dag of vaker, en ook midden in de nacht.

Voor de rest? Prima. Moet je je maar aan de regeltjes houden. Die zijn niet onredelijk, dus als je boetes krijgt is het je eigen stomme schuld. Alleen die van de winkelwagentjes vind ik maar een rare. Hoe gaan ze vaststellen wat te ver is? Sommige supermarkten hebben mega-parkeerplaatsen, mag je je karretje dan wel meenemen naar je auto als die toevallig aan de rand van zo'n mega-parking staat? Of bij kleinere supermarkten, wat is te ver weg? Geldt voor elke supermarkt dezelfde afstand, of wordt ter plekke bekeken wat redelijk is? En hoe dan?

Wij rijden trouwens ongeveer 35000 kilometer per jaar, en hebben al jaren geen boetes gehad. Ondanks dat ze hier ook minstens 2 keer per week staan te laseren, er een paar heel erg rottige stoplichten/ spoorwegovergangen in de buurt zijn (die heel erg lang rood blijven, tot wel 15 minuten als je heel veel pech hebt en dat is niet overdreven) en regelmatig (ongeveer om de week) een 100% controle houden waarbij iedereen die langskomt aan de kant gezet wordt en gecontroleerd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 01:39

Amber_ schreef:
@ Ojajoh; Dat had ik dan weer helemaal niet van jou verwacht haha..
Ik deel je mening dan ook totaal niet, als polite agente zijnde ;).

Het ligt niet aan 'ons' maar aan hoger af. Wij bepaalde niet de straffen ? Wij worden er zelf ook wel is dood ziek van.. dat alles maar van tafel gewuifd word, terwijl we er veel tijd en moeite in steken :j. Maar goed dat is een andere discussie !

Nee dat zal gerust die discussie heb ik met iemand die jij ook wel kent ook wel eens ;)
En das mijn beste dinnetje maar helaas ook een wannabee Pino
Maar we houden werk en privé gewoon gescheiden ;)

Maar jullie bepalen niet de hoogte van de straffen maar wel wie jullie beboeten
En wel welk dossier er tijd en moeite ingestoken wordt
Maar bij sommige agenten is quota halen belangrijker dan een poging tot doodslag oplossen

En ik heb gewoon totaal geen goede ervaringen met agenten
En dat is niet omdat ik geen lieverdje ben
Maar ik als in mijn oude carrière heel veel van agenten tussen neus en lippen door heb gezien
En soms heel letterlijk.....

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 02:02

Ojajoh schreef:
tja, ik heb nogal een uitgeweken mening en zal half bokt wel over mij heen krijgen ,so be it

maar ik vind ze echt onwijze pino's!! laat ze eens wat echt nuttige dingen gaan doen!

mijn schoonvader is recentelijk overvallen, zeer zwaar, pistool, neergeslagen,zwaar mishandeld, poging tot doodslag
en ze weten inmiddels namen en adressen en wat doen die pino's?!? juist!! helemaal niks!!

maar hier wel zielige verkeerscontrole's houden op onze grote parkeerplaats (fuik) en dan 3 van die broekie's die nog de kont van de baas moeten kussen , en ondertussen met elkaar staan de flikflooien!

en zelf gezien heb hoe een agent met telefoon zat te bellen achter het stuur (hun wel he de hufters)

enne ik ben ook van mening hoor dat als je fout doet en je krijgt een boete dat het terecht is
en als ik bij de invalide plek aankom, en ik zie iemand daar onrechtmatig staan ben ik zelf wel mondig genoeg om te vragen of ie even weg wil gaan (met vertoon van mijn kaart)

Haha, vanavond had een politieagent zijn dienstwagen nog 3 uur lang voor onze inrit geparkeerd staan.. Mag ook niet. Maar ach ja... In de haast kunnen zij ook fouten maken.
Bellen achter het stuur, sja, whatever, zij rijden ook door rood wanneer het moet.

Ik vind het altijd zo flauw om te zeggen dat ze "beter boeven kunnen gaan vangen." Zo simpel ligt het in de meeste gevallen niet, kan ik me zo voorstellen.
Ik weet ook wel dat er fouten gemaakt worden in onderzoeken en dergelijke. De politie heeft in mijn ogen ook niet veel voor mij gedaan in de "kleine" dingetjes die me overkomen zijn. Maar dat is zo'n ellenlange discussie. Ik vind het alleen zo irritant als mensen zo negatief over de politie doen, zij doen ook maar hun werk. Zij zijn ook niet voor niets politie geworden, er zit toch een opleiding bij. Doe je ook niet voor de grap even 4 jaar lang. Plus alle modder etc die je tegen je aan krijgt geworpen op de gemiddelde werkdag. Ik ben van mening dat je gewoon niet weet wat er "achter de schermen" gebeurd en naar mijn weten is de politie er ook niet happig op om dat openbaar te maken.
Ik ben geen politie, bij lange na niet, maar ik werk op een klantenservice en ik krijg ook 30 keer per dag te horen dat mensen ervan overtuigd zijn dat er niets voor hun gedaan wordt en dat het allemaal onzin is, terwijl ik zeker ervaren heb dat het tegendeel waar is. Daar vergelijk ik het dan mee.
En trouwens het zijn ook de kleine dingen waar wat aan gedaan moet worden, ze moeten toch ergens beginnen.

Het gaat nu over boetes. Ik vind het ook wel extreem hoog allemaal en ik weet niet of het ook wel zo nodig is. Als het gaat om verkeersveiligheid, dan denk ik niet dat het helpt. De gemiddelde mens betaalt al niet graag de boetes in de hoogte zoals ze nu al staan.
Maar als je kijkt naar ongelukken, denk ik (ik heb het natuurlijk niet onderzocht) dat het 7 van de 10 keer gaat om verkeerd uitkijken of verkeerde inschattingen. Niet opletten kan ook gebeuren door een vreemde gedachte, een gekke uitspraak op de radio, iets zien in de omgeving, hoeft niet altijd een mobiele telefoon te zijn. En hoe wil je dat beboeten?

Als ik op de snelweg rijd en ik zie iemand met een gang van heel veel harder dan 120 langs me heen gaan, zijn het 9 van de 10 keer dikke BMW's, Mercedessen, Porsches en noem maar meer van die snelle, dure wagens. Die mensen boeit de hoge boete vaak niet, denk ik. Ik heb zo'n theorie dat zij betalen om uit te kunnen slapen. Omdat zij die boetes makkelijker weg kunnen werken dan de gemiddelde Nederlander. Misschien klinkt dat als een vooroordeel :') maar je rijdt toch niet voor 10 euro in zo'n auto laat ik maar zeggen.
Dus ik ben wel voor een boete naar mate van inkomen, zeg maar :P. Ik geloof dat ze dat in bepaalde landen ook al doen, ik dacht Noorwegen of Zweden, maar dat weet ik niet zeker. Maar misschien dat het dan invloed heeft.

Om nog even terug te komen op dat de politie niets voor je doet. Ga eens naar Duitsland :'). Ik was in Dusseldorf op het vliegveld. Toen ik terugkwam bij mijn auto, zag ik dat mijn raam was ingeslagen. Dus ik ging naar de politie daar en toen ik vertelde (in tranen ook nog :')) keken ze me echt zo aan van "What the F doe je hier?". Ik was doodsbang, want het was best een enge parkeergarage :'), maar ze wilden echt niet meelopen, ik moest mijn auto maar naar dat bureautje brengen... Ze vroegen ook niet eens of er wat gestolen was. Was niet zo, gelukkig, maar toch, totaal geen interesse. Toen ben ik maar naar huis gereden. Het is sowieso lastig om iets voor me te doen, wist ik, maar ik wist zeker dat ik toch geen hulp in welke vorm dan ook zou krijgen.

Trouwens, die overtredingen die in dat plaatje in de openingspost staan, zijn wel relatief kleine dingen, vind ik.
Voetgangers niet voor laten gaan op een zebrapad kan ook een inschattingsfout zijn. Hoe vaak ik wel niet voor niets stilgestaan heb voor een zebrapad.. Tenminste, je moet stil gaan staan als iemand dreigt over te steken toch? Nou, ik heb het vaak mis :'). Als ze er al op lopen en je rijdt door, dan denk ik ja, dan is de boete nog niet hoog genoeg...

Wildplassen heb ik eigenlijk nooit de onheil in gezien trouwens.. Mensen doen dat toch vaak ergens waar ze niet gezien worden. Als het tegendeel waar is, dan zou ik maar ergens anders aan gaan denken.

Zonder redelijk doel rondhangen. Wat? Hoe herken je dat? Je kan toch ook weleens moe worden van het lopen ofzo :roll:

Harddrugs in het openbaar gebruiken: ik denk dat je jezelf wel genoeg voor banketstaaf zet en dat die mensen al genoeg problemen hebben.

Dus ja, voor die dingen o.a. vind ik het wel te hoog.
Rare beslissingen vind ik het eerlijk gezegd. Heeft iemand een lijst van alle verhogingen toevallig? Of heb ik dat overzien in dit topic?

Maar zoals bumperkleven heeft ook een hoge boete op zich staan en dat vind ik helemaal terecht. Hoewel ik laatst een keer reed op een stuk waar er min of meer filevorming ontstond, mensen reden dus trager (ik ook natuurlijk) en ik kwam toch iets te dicht op mijn voorganger terecht omdat ik ook aan het kijken was of ik naar de rechterbaan kon, omdat ik af moest slaan binnenkort. Toen ik naar voren keek, zag ik in mijn bovenooghoek dat er zo'n meterdingetje stond voor bumperkleven (denk ik). Dat is nu een week geleden, ik vraag me wel af of ik in die situatie ook een boete krijg.

Maar ehm, om even samen te vatten :'): Ja, ik vind de stijgingen te hoog, omdat ik het doel niet helemaal begrijp en omdat ik denk dat het niet veel nut heeft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 02:18

Winkelwagen te ver van de winkel mee nemen a 70 euro?! Dat dat beboet kan worden wist ik niet. :')

Ik vind het helemaal absurd, echt waar!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 02:21

Ojajoh schreef:

Wel eens aan gedacht dat dat de regels zijn?
Denk je werkelijk dat ze niets anders doen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 02:27

Ojajoh schreef:
Maar bij sommige agenten is quota halen belangrijker dan een poging tot doodslag oplossen

Uuuuuuuuuuuh, ik denk dat je je wat moet verdiepen in wat het werk als agent inhoudt :D
MamboBeach schreef:
Winkelwagen te ver van de winkel mee nemen a 70 euro?! Dat dat beboet kan worden wist ik niet. :')

Wij namen ze in ons vorige huis altijd mee en lieten ze buiten staan; succes ermee :evaw: :D Waren kinderen altijd erg blij mee hoor, hadden ze 50ct als ze naar de supermarkt liepen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 02:28

_O- _O- _O- Echt?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 02:37

Ik vind het prima dat ze hogere boetes instellen maar dan wel graag voor de overtredingen waarbij je ook andere mensen/weggebruikers in gevaar kunt brengen.

Dus rood licht, niet handsfree bellen in de auto (car kitje is echt niet zo duur hoor..), rechts inhalen (en vooral die artikel 5 overtredingen nog veel harder aanpakken).

Maar mijn god moeten we nu daadwerkelijk die wildplassers aanpakken of de mensen die een winkelwagentje meenemen en weer terug brengen? Heb laatst nog naast de autosnelweg geplast....en waarom omdat ik een paar uur in een file stond (weg compleet afgesloten en we konden niet voor of achteruit door een ongeluk...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 02:44

Ik krijg eigenlijk alleen maar boetes voor te hard rijden dus tja.... incalculeren maar weer :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 03:03

O wee als ik een politie paard zie pissen op straat, normaal geef ik nooit iemand aan, maar ga er nu toch anders over denken!
En er moet ook nog 6 euro administratie kosten bovenop.
Eerst smijten gemeentes het geld over een balk en dat moet nu weer terug hé, one way or another.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:18

Quellian schreef:
Ojajoh schreef:

Uuuuuuuuuuuh, ik denk dat je je wat moet verdiepen in wat het werk als agent inhoudt :D .

uuuhhhhh en ik denk dat sommige beter moeten lezen

mijn beste vriendin is agent, dus ja weet wel wat agent inhoud hoor, en nogmaals vind t niks
heb jaren met ze moeten samen werken in mijn job, en mijn job was wel echt de boeven vangen!
weet meer dan genoeg achter de schermen vandaan.....vandaar ook mijn mening over ze!

mambobeach: er staat toch ook dat als je fout bent een boete terecht is? duidelijk geschreven
maar een poging tot doodslag waar de personen van bekend zijn wordt geen moer aan gedaan
maar ik mag geen eigen rechter spelen want dan ben ik de sjaak!
dus nee nuttig voor de burger zijn ze niet, alleen voor de staatskas!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:30

Ohjajoh, je komt in mijn ogen heel onwetend over, over je uitspraak. Als jij met ze samen gewerkt hebt dan zou je ook moeten weten dat ze erg vaak met de rug tegen de muur staan en dat ze wel anders willen maar niet kunnen!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:33

MamboBeach schreef:
Ohjajoh, je komt in mijn ogen heel onwetend over, over je uitspraak. Als jij met ze samen gewerkt hebt dan zou je ook moeten weten dat ze erg vaak met de rug tegen de muur staan en dat ze wel anders willen maar niet kunnen!

of ben jij alwetend?
er zijn bepaalde dingen waar ze idd niks kunnen
zij kunnen idd de hoogte van de boete niet bepalen

maar er zijn een hoop dingen die zij wel kunnen bepalen, en toch zijn ze daarin geen heilige

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:34

ik ben wel blij met de verhoging voor staan op gehandicapten plaatsen zonder kaart.
moet soms 3 kilometer lopen alleen omdat ze de boete te laag vinden en uitschelden wat ze doen als je uitstapt en je blijkt niet in een rolstoel te zitten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:39

Ojajoh schreef:
MamboBeach schreef:

of ben jij alwetend?
er zijn bepaalde dingen waar ze idd niks kunnen
zij kunnen idd de hoogte van de boete niet bepalen

maar er zijn een hoop dingen die zij wel kunnen bepalen, en toch zijn ze daarin geen heilige

Waar zeg ik dat ik alwetend ben? Misschien even beter lezen...

Ik zeg dat je IN MIJN OGEN onwetend over kom en een beetje puberaal. Maar dat is mijn mening hoor. :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:48

Valt een peuk uit je raampje schieten ook onder afval op straat dumpen?
Tssss ga boeven vangen ipv dit geneuzel met hogere boetes, komen een hoop rechtzaken bij in 2012 ;-)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:51

Afgezien van dat ik het met sommige boetes niet eens ben (dat je daar een boete voor krijgt) mogen ze het zo hoog maken als ze willen. Je moet het gewoon niet doen.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:55

De nieuwe prijslijst 2011 van het Centraal justitieel Incassobureau

De nieuwe prijslijst is weer vastgesteld. ook bij de overheid is extra geld welkom dus kijk uit, u bent gewaarschuwd.

--------------------------------------------------------------------------------

1. geen geldig APK keuringsbewijs € 110
2. rijbewijs is verlopen € 110
3. het rijbewijs niet kunnen tonen € 150
4. het kentekenbewijs of APK keuringsbewijs niet kunnen tonen € 55
5. rijden zonder rijbewijs € 260
6. rijden zonder APK keuringsbewijs € 110
7. rijden terwijl het rijbewijs is ingenomen € 450
8. rijden terwijl het keuringsbewijs is ingenomen na deugdelijk herstel € 100
9. onverzekerd rijden € 650
10. kentekenbewijs met foutieve gegevens € 220
11. ondeugdelijke kentekenplaten € 240

Verkeersgedrag
Overtreding Boete
1. inhalen waar verboden - bord F1 € 250
2. overschrijding doorgetrokken streep € 275
3. niet rechtshouden op de weg € 185
4. door rood bij een verkeerslicht rijden € 230
5. inhalen vlak voor of op een zebrapad € 325
6. rechts inhalen € 275
7. parkeren op een invalidenparkeerplaats € 200
8. op de vluchtstrook stilstaan € 200
9. over de vluchtstrook rijden € 320
10. geen gebruik maken van autogordels € 150
11. ondeugdelijke verlichting € 90
12. handheld bellen € 350

Snelheidsovertredingen op de weg met de auto
Categorie 1. motorvoertuigen, bromfietsen, invalidenvoertuigen met motor, brommobielen, landbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid.
Categorie 2. vrachtauto's, autobussen en motorvoertuigen met aanhangwagen.

Binnen de bebouwde kom
Categorie 1 2
overschrijding tot en met 4 km/h € 19 € 31
overschrijding met 5 km/h € 24 € 37
overschrijding met 6 km/h € 27 € 42
overschrijding met 7 km/h € 32 € 49
overschrijding met 8 km/h € 36 € 55
overschrijding met 9 km/h € 40 € 61
overschrijding met 10 km/h € 46 € 68
overschrijding met 11 km/h € 51 € 75
overschrijding met 12 km/h € 57 € 84
overschrijding met 13 km/h € 63 € 91
overschrijding met 14 km/h € 69 € 99
overschrijding met 15 km/h € 75 € 108
overschrijding met 16 km/h € 82 € 116
overschrijding met 17 km/h € 90 € 126
overschrijding met 18 km/h € 97 € 134
overschrijding met 19 km/h € 104 € 144
overschrijding met 20 km/h € 111 € 153
overschrijding met 21 km/h € 120 € 164
overschrijding met 22 km/h € 128 € 175
overschrijding met 23 km/h € 136 € 184
overschrijding met 24 km/h € 145 € 196
overschrijding met 25 km/h € 154 € 207
overschrijding met 26 km/h € 164 € 219
overschrijding met 27 km/h € 174 € 231
overschrijding met 28 km/h € 183 € 243
overschrijding met 29 km/h € 193 € 255
overschrijding met 30 km/h € 204 € 268
overschrijding van 31 km/h en meer Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.

Buiten de bebouwde kom op (auto)wegen
Categorie 1 2
overschrijding tot en met 4 km/h € 16 € 25
overschrijding met 5 km/h € 21 € 30
overschrijding met 6 km/h € 25 € 34
overschrijding met 7 km/h € 28 € 40
overschrijding met 8 km/h € 33 € 46
overschrijding met 9 km/h € 38 € 51
overschrijding met 10 km/h € 43 € 58
overschrijding met 11 km/h € 48 € 64
overschrijding met 12 km/h € 54 € 72
overschrijding met 13 km/h € 60 € 78