Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fokfanaat schreef:ik vrees dat het ook niet verboden KAN worden, maar bv mensen die niet zelfstandig kunnen wonen en niet voor een kind kunnen zorgen zouden imo wel aan de prikpil mogen.
heb ooit een documentaire gezien en de tranen springen in je ogen. En dat was alleen nog met echt kleine kindjes, emotioneel lijkt het me ook veel te zwaar voor die kids als ze ouder worden.
verootjoo schreef:linnie050 schreef:je hebt ook nog zwak begaafden of verstandelijke gehandicapten
Dat zijn dus mensen met een laag IQNeem iig aan dat daar het topic over gaat, maar dat moet wel genuanceerd worden in de stelling.
gummie schreef:@LecyTinker: Maar als een ouder geestelijk op het niveau van een kind zit, hoe voorkom je dan dat het werkelijke kind de ouderrol op zich gaat nemen en dat hij of zij dus geen kind kan zijn? Hoe kan een kind voor een kind zorgen? En is het vergelijken van een laag IQ met drank of drugsproblematiek niet het vergelijken van appels met peren? Hoe kun je concluderen dat het een slechter of minder slecht is?
Ragdollcat schreef:fokfanaat schreef:ik vrees dat het ook niet verboden KAN worden, maar bv mensen die niet zelfstandig kunnen wonen en niet voor een kind kunnen zorgen zouden imo wel aan de prikpil mogen.
heb ooit een documentaire gezien en de tranen springen in je ogen. En dat was alleen nog met echt kleine kindjes, emotioneel lijkt het me ook veel te zwaar voor die kids als ze ouder worden.
Als iemand niet voorzichzelf kan zorgen en of zelfstandig kan wonen, die zouden geen kinderen moeten krijgen, daar ben ik wel zeer voor.
Ragdollcat schreef:Ik vind dat er een sterillisatie en of prikpil bij gehandicapten moeten kunnen ivm dat ze anders toch stiekem kindjes gaat maken en dan heb ik het echt over gehandicapten die geestelijk niet gezond zijn en absoluut niet voor een kind kan zorgen.
Hoe erg het ook is, maar als ze niet zelf kunnen denken en beslissen dan moet een ander dat doen voor ze, dan vind ik het niet te ver gaan, ik vind het juist te ver gaan dat ze kindjes krijgen als hun verstand van een kind is.
LecyTinker schreef:maar als verstandelijk gehandicate mensen beperkt zouden worden in hun kinderkeuzes, dan zou dat met lichaamlijk gehandipte mensen ook het geval moeten zijn.
Mensen die in een rolstoel zitten of hulp nodig hebben bij welk aspect van hun leven dan ook.
Die kunnen ook niet zelfstandig voor een kind zorgen.
Mijn punt is dat er genoeg mensen met down syndroom zijn die onde toezicht prima voor zichzelf kunnen zorgen en ok prima instaat zouden zijn om een kind op te voeden. het is idd maar zien in welke maten ze dit hebben. Maar als je dat als glijk gaat verbieden dan zouden mensen met epileptie ook geen kinderen mogen krijgen, want die zouden dan ook een aanval kunnen krijgen en niet meer voor hun kind kunnen zorgen op dat moment.
Het beperken van iemand in zijn rechten als mens is een erg moeilijk iets. Ik vind niet dat dit mag, tenzij er dudelijk kan worden aangetoont waarom dit zo zou moeten zijn en DAN nog vind ik dat er naar individuele zaken gekeken moeten worden gekeken en niet als groep.
Want in mijn ogen zit een kind in een slechtere situatie als de ouders alcoholist zijn of drugsgebruikers, dan mensen met een beperkt I.Q.
LecyTinker schreef:maar als verstandelijk gehandicate mensen beperkt zouden worden in hun kinderkeuzes, dan zou dat met lichaamlijk gehandipte mensen ook het geval moeten zijn.
Mensen die in een rolstoel zitten of hulp nodig hebben bij welk aspect van hun leven dan ook.
Mijn punt is dat er genoeg mensen met down syndroom zijn die onde toezicht prima voor zichzelf kunnen zorgen en ok prima instaat zouden zijn om een kind op te voeden. het is idd maar zien in welke maten ze dit hebben. Maar als je dat als glijk gaat verbieden dan zouden mensen met epileptie ook geen kinderen mogen krijgen, want die zouden dan ook een aanval kunnen krijgen en niet meer voor hun kind kunnen zorgen op dat moment.
Het beperken van iemand in zijn rechten als mens is een erg moeilijk iets. Ik vind niet dat dit mag, tenzij er dudelijk kan worden aangetoont waarom dit zo zou moeten zijn en DAN nog vind ik dat er naar individuele zaken gekeken moeten worden gekeken en niet als groep.
Want in mijn ogen zit een kind in een slechtere situatie als de ouders alcoholist zijn of drugsgebruikers, dan mensen met een beperkt I.Q.
vonneke schreef:LecyTinker schreef:maar als verstandelijk gehandicate mensen beperkt zouden worden in hun kinderkeuzes, dan zou dat met lichaamlijk gehandipte mensen ook het geval moeten zijn.
Vind je dat te vergelijken? Een moeder in een rolstoel of een moeder die nog niet weet hoe ze een schone luier aan moet geven of die niet begrijpt dat een kindje een flesje moet?
Cassidy schreef:Nu heb ik toevallig een geval van dichtbij meegemaakt, vrouw met down krijgt kind dat volwaardig is. Werd door de Oma opgevoed, Moeder was daar ook nog in huis. Schortte niets aan de opvoeding en koste de gemeenschap dus ook geen geld voor opvang en begeleiding....
Cassidy schreef:Nu heb ik toevallig een geval van dichtbij meegemaakt, vrouw met down krijgt kind dat volwaardig is. Werd door de Oma opgevoed, Moeder was daar ook nog in huis. Schortte niets aan de opvoeding en koste de gemeenschap dus ook geen geld voor opvang en begeleiding....