Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:dat verplicht verhuizen vind ik onzin, maar die verslavingsproblemen vind ik wel een goede! Mijn oom is alcoholist en is ook jaren werkenloos geweest ondanks dat hij vwo en uni heeft afgemaakt. Gewoon door z'n drankprobleem. Ondertussen heeft hij zoveel gedronken dat het met korsakov in een verpleegtehuis zit in een rolstoel zit nierfalen heeft waardoor hij hoogstens nog enkele maanden te leven heeft. tja....
Maartje1990 schreef:Wat een onzin, een verslaving heb je jezelf aangedaan!
Wildgirl schreef:Ik denk dat het hier mn gaat om de groep werklozen/uitkeringstrekkers die langdurig thuis zitten, niet voldoende ondernemen om aan de bak te komen etc.
Een kennis van mij solliciteert bewust op te hoge functies waarvan ze weet dat ze toch niet op gesprek mag komen, maar...ze voldoet op deze manier wel aan de sollicitatieplicht en krijgt dus mijn belastinggeld...
Dat klopt toch niet>?
@Twiggy, niet geheel kortzichtig...je maakt zelf de keuze om door te gaan met je verslaving.....of doen de kleine mannetjes in je hoofd dat?
Maartje1990 schreef:ik ken de nodige verslaafde al dan niet dood. drugs en alcohol en die zijn allemaal prima in orde. Ja ik 'ken' ook 1 iemand die ook een psychiatrische ziekte had en daardoor is gaan drinken, maar dat is 1 van de 10 die ik ken...
En ja er zijn ook wel gevallen waarin je de verslaafde het niet kwalijk kan nemen, dus wat ik zojuist zei klopt niet altijd. Maar dan nog jij maakt op het eind van de dag die keus. Of je nu bijv. een hele rotte jeugd hebt gehad of niet.
Wildgirl schreef:Ik denk dat het hier mn gaat om de groep werklozen/uitkeringstrekkers die langdurig thuis zitten, niet voldoende ondernemen om aan de bak te komen etc.Een kennis van mij solliciteert bewust op te hoge functies waarvan ze weet dat ze toch niet op gesprek mag komen, maar...ze voldoet op deze manier wel aan de sollicitatieplicht en krijgt dus mijn belastinggeld...
Dat klopt toch niet>?
@Twiggy, niet geheel kortzichtig...je maakt zelf de keuze om door te gaan met je verslaving.....of doen de kleine mannetjes in je hoofd dat?
Wildgirl schreef:Citaat:De minister gaf aan de afgelopen tijd geïrriteerd te zijn door berichten uit gemeenten met veel jonge mensen in de bijstand waar bedrijven desondanks Polen inhuren om kerstpakketten in te pakken. Volgens hem kunnen mensen in de bijstand dit werk prima doen.
randalinpony schreef:Nederlanders die niet al te veel willen betalen voor hun voedsel (en als ze het wel willen, ziet de boer daar weinig van terug), de kloof tussen arbeidsomstandigheden en verdiensten in Nederland en andere EU landen.
.