Leraar gooit ettertje uit de klas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:00

Needje schreef:
Nouja Toad, ik wil niet meteen zeggen dat een kind dat niet luistert niet is opgevoed. Kinderen verleggen graag grenzen. Echter had zijn vader op dit moment wel zijn zoon moeten aanpakken, en niet de leraar.

Nee, maar de reactie van juist deze vader spreekt boekdelen lijkt me zo?

Anoniem

Re: Leraar gooit ettertje uit de klas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:15

Met stomheid geslagen. Ik weet wel dat dit in mijn tijd niet gebeurde....... wát een dwaasheid.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:40

Ik kan hier ook niet met mijn hoofd bij. Waar gaat het heen als op scholen geen discipline meer kan worden bijgebracht, omdat er dan ouders op de stoep staan? Dat levert na verloop van tijd een onleefbare samenleving op, waar we overigens nu al hard naar op weg zijn.
Normen en waarden, nette manieren en discipline leer je als je jong bent. Des te belangrijker dat dat op scholen dan ook goed gebeurt, van mij mogen de teugels op scholen juist wel wat strakker aangetrokken worden.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:46

Ik vind dit echt absurd, ik snap niet dat de politie zo optreed.

Ik snap de de regel, geen lichamelijk contact, omdat je anders moeilijk een grens kan trekken tussen wat wel en niet kan, maar in deze context was een waarschuwing (om de vader te sussen) toch wel ruim voldoende geweest.

Die vader zou zich dood moeten schamen in plaats van zo tekeer te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:04

Nou, ik vind dat al een onzin regel, ieder mens met gezond verstand snapt dat er een verschil is tussen mishandeling en iemand bij de arm pakken, lijkt me....... Echt, die ettertjes mogen straks alles, want die houden zich aan God noch gebod, en de leerkrachten worden aangepakt als ze discipline proberen bij te brengen. Vreemde zaken.....

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 07:11

Tuurlijk, je zegt het zelf gezond verstand :). Leraren zijn ook mensen, waar ook hele rare vogels tussen zitten.
Geen lichamelijk contact betekent ook dat je niet met sexuele bedoelingen aan je leerlingen kan zitten,
zonder die regel wordt dat een stuk moeilijker controleerbaar.

Ik denk trouwens dat je dit probleem niet op het jongetje moet afschuiven, maar op de vader.
Als de vader anders had gereageerd, boos op zijn zoon was geworden vanwege het vechten, had gezegd stel je niet aan, dan was dit niet zo gelopen. Het is nog altijd de taak van de ouders om je kind opgevoed en wel naar school te sturen, zeker als ze zo oud zijn.
School is geen opvoedplek.

Ettertjes wat discipline bijbrengen, daar krijg ik toch wel een beetje de kriebels van.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:29

@Kaula denk toch dat school juist een heel groot deel een opvoed plek is. Kinderen zitten er een groot deel an de tijd. Wat ze thuis meekrijgen, zal hun uitwerking hebben op school. School moet kinderen wel sturen en begeleiden in welke vorm dan ook. Dus daar zit ook een stukje opvoeding in.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:35

Vind ik ook hoor Esmeralda. Kinderen zitten de grootste tijd op school. Helemaal nu de meeste ouders bijna gedwongen beide moeten werken om alles te kunnen bekostigen. Ik geloof niet dat je een kind kan opvoeden met 2 uur thuis zijn met z'n allen per dag. Dat is een proces die de hele dag door gaat. Is het niet bij de ouders thuis, dan is het wel bij een vriendje thuis, of op school.
Als jullie ene vriendje van je kind thuis hebben spelen en die doet iets wat echt niet door de beugel kan, laten jullie dat dan ook maar? "want het is niet jouw taak om een andermans kind op te voeden"?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:45

IMJ schreef:
En wat zal de leerling het geweldig gevonden hebben dat er zo gehandeld is.
Belachelijke situatie, snap zulke ouders ook niet. Ik zou thuis simpelweg gewoon weer op m'n donder hebben gekregen als ik dit gedrag destijds had vertoond. Wrs zou ik zelfs nog mijn excuses moeten aanbieden aan de desbetreffende leraar.
Het gedrag van het kind komt wrs voort uit de opvoeding die hij van thuis meekrijgt als ik dit zo lees...

Dit is echt precies zoals ik erover denk. Ik vind het echt belachelijk dat die vader zo meegaat in de misdragingen van zijn zoon :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:57

Ik hoorde het bericht ook en mijn mond viel open. Knul vecht in de klas en papa is boos dat een leraar er wat van zegt. En dan de reactie van de politie. Als ze dachten dat papa de leraar ging aanvallen nemen ze de vader toch mee?

Al is deze reactie niet nieuw. Mijn vader is 30 jaar geleden een tijdje invaller geweest op een lts omdat veel leraren thuis zaten door dit soort reacties van ouders. Hij heeft ook wel eens een knul bij zijn nekvel gepakt en bij de directeur afgeleverd wegens vechten en spugen in de klas. En ook toen kwam een ouder verhaal halen om hun "prinsje" te komen beschermen. Dat is toen nog een hele rel geweest. Tot ze mijn vader zagen en wisten dat het geen eerlijk gevecht zou zijn geweest. Mijn vader is 165 cm groot en de knul was ruim 180. :') ook daar is toen politie bij geweest alleen is het bij een waarschuwing gebleven toen voor mijn vader en 2dagen schorsing van het ettertje.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:02

Dat de vader meteen met een grote bek voor de deur van de school stond zegt mij wel genoeg over de opvoeding van t ventje :x

Ik hoop dat ze mijn kinderen ook zo op de gang gooien als ze zulk gedrag vertonen op school! Want dat word bij ons thuis ook niet geaccepteerd.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:09

OldSkipper schreef:
Dat de vader meteen met een grote bek voor de deur van de school stond zegt mij wel genoeg over de opvoeding van t ventje :x

Dat ligt wel een beetje aan de situatie natuurlijk.. Ik ben een keer in de gang overlopen door een stel aso jongen voor de neus van de concierge, kreeg ook nog ijsballen tegen mn kop aan, en hij deed helemaal niks :n Toen is mn moeder wel even uit der slof geschoten..
Ik zat onder de blauwe plekken..

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:10

Verschrikkelijk mijn moeder had me aan mijn nekvel teruggesleurd naar school om mijn excuses te maken en dan zou ze gelijk hebben gehad

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:11

OldSkipper schreef:

Ik hoop dat ze mijn kinderen ook zo op de gang gooien als ze zulk gedrag vertonen op school! Want dat word bij ons thuis ook niet geaccepteerd.

nou idd
Heb het hier tersprake gebracht, en uiteraad vonden ze dat het niet kon, en wat dacht die leraar wel niet.
Dus toen hebben we het naar de thuis situatie gebracht, dat wij dit ook zouden gedaan hebben, wanneer dit thuis gebeurde.
En dat een leraar ook een soort van opvoeder is. Hier kwam uiteraad een best leuke discursie uit. Maar puntje bij paaltje was het toch zo, dat hun het niet zover lieten komen en dat ze toch wel respect hadden voor hun leerkrachten ( hoera doe ik het toch nog goed dat opvoeden)

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:12

Macs schreef:
OldSkipper schreef:

Dat ligt wel een beetje aan de situatie natuurlijk.. Ik ben een keer in de gang overlopen door een stel aso jongen voor de neus van de concierge, kreeg ook nog ijsballen tegen mn kop aan, en hij deed helemaal niks :n Toen is mn moeder wel even uit der slof geschoten..
Ik zat onder de blauwe plekken..

Ja oke, maar dan was t niet jij die verkeerd bezig was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:12

Ze moeten dat joch gewoon maar in de cel stoppen voor verstoring van openbare orde of iets. Als er echt wat gebeurt, oké dan vind ik het een logische reactie van de ouders. Maar voor dit? Absoluut niet. We worden allemaal veel te soft in dit land, je gáát toch geen adjunct directeur in de cel stoppen omdat papa komt klagen dat zoontje lief eruit moest. :wave: Dan hoor je je echt af te vragen waaar je mee bezig bent, je verpest de carriere van iemand, het beeld van de leraar - er zijn nu allemaal mensen die dit horen en denken hee een leraar heeft mij ook zo behandeld een week geleden en aangifte willen doen -. Bah.

Mijn ouders waren juist woedend op mij geworden en hadden me direct terug naar school gestuurd om maar mijn excuses aan te bieden.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:13

Esmeralda schreef:
@Kaula denk toch dat school juist een heel groot deel een opvoed plek is. Kinderen zitten er een groot deel an de tijd. Wat ze thuis meekrijgen, zal hun uitwerking hebben op school. School moet kinderen wel sturen en begeleiden in welke vorm dan ook. Dus daar zit ook een stukje opvoeding in.

Nee sorry, dit gaat er bij mij niet in. Beide ouders in het onderwijs, dus heb inmiddels aardig wat meegekregen.

In het onderwijs is er nauwelijks tijd voor persoonlijke aandacht, een leraar heeft helemaal geen tijd om jouw kind op te voeden.
Een kind hoort zich al te kunnen gedragen voordat het de klas inkomt, de leraar die er namelijk voor staat heeft de moeilijke
taak om ze informatie bij te brengen, als daar ook nog eens opvoeden bij komt blijft er helemaal geen tijd meer over.
Tuurlijk moet hij/zij grenzen stellen wat wel en wat niet mag, maar opvoeden.. dat hoort toch echt bij de ouders.
Dat is ook wat heel vaak fout gaat, ouders denken toch.. die school die voed het kind wel op en worden erg makkelijk.
Sowieso ga je dat als leraar niet redden in die 50/100 minuten per week dat je het kind ziet.

Een leraar is een middel om een kind kennis te laten vergaren, om een diploma te halen.

@ Needje, Het gaat hier trouwens om een middelbare school, iets wat ik toch wel een verschil vind met een basisschool.
Die gaan gemiddeld 5 uur op een dag naar school en echt niet meer bij een vriendje thuis spelen hoor.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:19

Waarom denk je dat bepaalde groepen mensen en jongeren tegenwoordig zo onopgevoed zijn en denken dat ze alles maar kunnen maken..? Juist, omdat een bepaalde groep ouders het wel makkelijk vind de opvoeding over te laten aan school en kinderopvang, maar die mogen niks met als gevolg dat de wereld er niet bepaald leuker op wordt.

Mijn ouders stonden altijd achter de school, als ik straf had gehad durfde ik dat thuis echt niet te vertellen, want dan kreeg ik er nog een flinke straf bij op!

Tegenwoordig gaan de ouders direct verhaal halen bij de leraar die dan automatisch aangewezen wordt als het kwade beest.... Onbegrijpelijk, je zoekt toch zelf de school uit waar je je kind heen stuurt, een beetje vertrouwen in de leerkrachten en in geval van twijfel gewoon een gesprek lijkt me dan op z´n plaats.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:23

Een leraar is een middel om een kind kennis te laten vergaren, om een diploma te halen.

dat vind ik dus ook bij opvoeding horen

Begrijp jou standpunt ook hoor, grote klassen, weinig persoonlijke aandacht. En wat ik al eerder schreef, wat je geeft, is wat je krijgt.
Maar school is ook een plek van normen en waarde. Die krijg je ( hoop ik) ook thuis.
En tuurlijk is er een groot verschil van basisschool en middelbare school, dat is zeker een groot verschil
Vaak zie je al een basisschool hoe een kind het gaat doen op de middelbare.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:39

Ik heb het ook gelezen en ik heb me er ook over verbaasd :n

Ik zie hier iedereen de vader de schuld geven (volgens mij is het trouwens zijn stiefvader.... ) maar de jongen zelf heeft hier ook absoluut schuld aan. Dat verrekte joch is 10 keer gewaarschuwd nadat hij gevochten had in de klas, dat lijkt me voldoende en ik kan me voorstellen dat hij misschien met harde hand de klas is uit gezet, maar dan had hij maar moeten luisteren. Andere klasgenoten van de jongen geven trouwens ook aan dat ze af en toe last van hem hadden.

Dat de leraar ter bescherming tegen de vader in de cel is gezet, lijkt me op geen enkele manier goed te praten en een blunder van de politie. De wereld op zijn kop.

Begrijp dat de jongen ondertussen weer naar school gaat, naar een school waar hij nog beter begeleid gaat worden. Ik hoop dat zijn vader met hem meegaat, want die kan ook nog wel een lesje gebruiken ;)

en dan als laatste.............. een dikke pluim voor de adjunctdirecteur _/-\o_

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:40

de leerlingen die op die school zitten HEBBEN een achterstand. Dan had mijn moeder mij zeker ook beter moeten opvoeden ofzo? ik heb ook op die school gezeten. Alleen hebben ze gezegd dat ik een "model leerling" was, ik ben haast in die 4 jaar tijd amper er uit gestuurd.. Ik kan het misschien nog op 1 hand tellen in die 4 jaar. Maar zoals ik al zei ik ken die man langer dan vandaag en hij valt zo wie zo niet in de smaak bij alle leerlingen want hij kan echt bot overkomen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:41

Treace, weet je hoeveel leraren er bij mij niet in de smaak vielen toen ik die leeftijd had....
Dat heeft je afzetten tegen het gezag, maar dat heeft grenzen en die heeft deze jongen én zijn vader ruimschoots overschreden ;)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:43

Nou hij deed t ook 2 jaar geleden toen ik nog op die school zat.. In mijn klas had die altijd al een bijnaam. niemand mocht hem.

Kijk jullie gaan uit van dit verhaal.. maar k ken hem in RL. Dan praat je wel anders dan dat je het uit een verhaal moet zien/lezen

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:44

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ voor de adjunct-direkteur! Dat zo'n stiefvader het lef heeft naar de politie te stappen is werkelijk ongelooflijk! Zo'n etterbak van 13 hoort in een bootcamp in de Himalaja..................

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:45

Linky,, dan zouden er al heel veel leerlingen daar heen moeten.. K heb zo het gevoel als je niet met moeilijkere kinderen overweg kan dan moet je niet op zo'n school gaan werken want er zitten gewoon etterbakken op die school.