maar dan hoop ik wel mocht t zover komen dat de prijzen ook daadwerkelijk weer naar gulden prijzen gaan goh(wat zal dat een hoop centjes minder kosten op me rekeningen) zal dan denk wel wat meer gaan overhouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Abiola schreef:2.20371 was het inderdaad.
Als het al zou gebeuren (wat ik niet denk), gaan we natuurlijk niet terug naar de prijzen van tien jaar geleden. Als de euro er nooit geweest was, was alles ook duurder geworden in guldens hoor.
Judith_VB schreef:Tja, een leuk idee maar niet haalbaar denk ik.
Terug naar de gulden betekent ook terug naar de prijzen van toen en dat zal niet meer gaan. Alle grondstoffen ed zijn gewoon nu zo duur geworden over de wereld.
De Euro is gemeengoed geworden en alles is daar nu naar gewaardeerd.
Terug naar de gulden betekend dat onze economie nog een geweldig trap naar beneden gaat krijgen want zeg nou zelf: neem je dan nog steeds dat pak koek mee voor € 2,49 (dat is dus ruim FL 5,00) en dat huis wat je in de eurotijd gekocht hebt?? Dat kostte je toen € 225.000 (voor een rijtjeswoning he), kosten koper erover heen. Ga je dat uitrekenen dan kost een gemiddelde tussenwoning FL 525.500!!
Nee, terug naar de gulden is een mooie gedachten en dat moeten we zo houden willen we NL niet failliet laten gaan.
Ik denk ook met weemoed terug hoor. Als ik mijn salaris omreken en kijk wat ik daar vroegha in de guldentijd allemaal mee kon doen.......
Door de euro zijn we allemaal minimaal 40 jaar terug gezet in inkomen en middelen maar we hebben het nog steeds niet slecht.
We hebben er veel meer aan als mensen weer geld gaan uitgeven. Want we klagen allemaal ach en wee. De economie dit, de economie dat etc etc etc.
Weet je wie de economie is?? Dat ben JIJ. En op het moment dat wij/jij achterover gaan leunen, alle slechte berichten blijven lezen en geloven, stort de wereld om ons heen in.
En weet je wie daar de schuldige van is?? Kijk maar in de spiegel want we hebben daar allemaal een aandeel in![]()
We moeten zelf de economie weer op gang slingeren. Dat betekent dat we het geld weer moeten laten rollen, huizen kopen, leuke dingen doen in eigen land, niet jezelf klem zuipen voor je naar de kroeg gaat bv. Door dat allemaal weer te gaan doen wordt er weer geld verdiend, wordt er weer geïnvesteerd in goederen en personeel (dus die leuke baan die jij zoekt is er wel) en voor we het weten schijnt de zon weer over dit zure, verbitterde (zie je wel, ik zei het toch) landje. We laten ons zelf neerhalen door de spiraal en alleen wij kunnen de spiraal omkeren naar boven.
€ 1 = Fl 2,20371
Judith_VB schreef:Tja, een leuk idee maar niet haalbaar denk ik.
Terug naar de gulden betekent ook terug naar de prijzen van toen en dat zal niet meer gaan. Alle grondstoffen ed zijn gewoon nu zo duur geworden over de wereld.
De Euro is gemeengoed geworden en alles is daar nu naar gewaardeerd.
Terug naar de gulden betekend dat onze economie nog een geweldig trap naar beneden gaat krijgen want zeg nou zelf: neem je dan nog steeds dat pak koek mee voor € 2,49 (dat is dus ruim FL 5,00) en dat huis wat je in de eurotijd gekocht hebt?? Dat kostte je toen € 225.000 (voor een rijtjeswoning he), kosten koper erover heen. Ga je dat uitrekenen dan kost een gemiddelde tussenwoning FL 525.500!!
Nee, terug naar de gulden is een mooie gedachten en dat moeten we zo houden willen we NL niet failliet laten gaan.
Ik denk ook met weemoed terug hoor. Als ik mijn salaris omreken en kijk wat ik daar vroegha in de guldentijd allemaal mee kon doen.......
Door de euro zijn we allemaal minimaal 40 jaar terug gezet in inkomen en middelen maar we hebben het nog steeds niet slecht.
We hebben er veel meer aan als mensen weer geld gaan uitgeven. Want we klagen allemaal ach en wee. De economie dit, de economie dat etc etc etc.
Weet je wie de economie is?? Dat ben JIJ. En op het moment dat wij/jij achterover gaan leunen, alle slechte berichten blijven lezen en geloven, stort de wereld om ons heen in.
En weet je wie daar de schuldige van is?? Kijk maar in de spiegel want we hebben daar allemaal een aandeel in![]()
We moeten zelf de economie weer op gang slingeren. Dat betekent dat we het geld weer moeten laten rollen, huizen kopen, leuke dingen doen in eigen land, niet jezelf klem zuipen voor je naar de kroeg gaat bv. Door dat allemaal weer te gaan doen wordt er weer geld verdiend, wordt er weer geïnvesteerd in goederen en personeel (dus die leuke baan die jij zoekt is er wel) en voor we het weten schijnt de zon weer over dit zure, verbitterde (zie je wel, ik zei het toch) landje. We laten ons zelf neerhalen door de spiraal en alleen wij kunnen de spiraal omkeren naar boven.
€ 1 = Fl 2,20371
KellyG schreef:dat verbaasd mij dus altijd hier in nederland he.......
wij klagen en klagen en klagen maar met zn allen, maar er gebeurd nooit iets
in frankrijk italie enz enz staat gelijk het gehele land op zn kop en staan er halve steden in de jen.......
cavaletti schreef:Ik heb de euro nooit gewild, net als zoveel mensen. Wil graag de gulden terug, maar vermoed dat het dan nog slechter gaat worden voor ons allemaal. Ze hebben al teveel kapot gemaakt en we zijn er inmiddels aan gewend. Het grootste probleem is niet zo zeer de euro maar wel het feit dat wij ons allemaal zo laten naaien door de overheid. Keer op keer op keer op keer.
Ik ben bang dat ze als ze de gulden terug brengen dat we tegen een heleboel problemen aan lopen om de prijzen allemaal weer terug te krijgen. Het gaat dan net als met de benzineprijzen. De olie is allang gedaald en de prijzen zakken voor een week een paar cent en stijgen vervolgens weer en komen nooit meer op het bedrag wat het moet zijn in verhouding tot een vat olie. Dus ik ben er bang voor. We snijden ons zelf dan weer in de vingers.
Evelli schreef:Abiola schreef:2.20371 was het inderdaad.
Als het al zou gebeuren (wat ik niet denk), gaan we natuurlijk niet terug naar de prijzen van tien jaar geleden. Als de euro er nooit geweest was, was alles ook duurder geworden in guldens hoor.
Ja, maar weet niet of het op dezelfde schaal duurder geworden zou zijn
KellyG schreef:dat is dus waarom ik altijd een beetje afkeer heb gehad tegen de euro
het is gewoon qua getallen hetzelfde gebleven alleen staat er nu een € voor ipv fl
idd het voorbeeld van dakotah, wie had er ooit een bloemkool gekocht voor +/- 7 gld?..... maar € 3.50 leggen we er wel voor neer........
gaat toch nergens over
stallingsprijzen genomen...... vroegah betaalde je voor een luxe acomodatie zo tussen de 400 a 500 gulden, nu betaal je voor een gemiddelde stal (en dan heb ik het over rotterdam eo) al 300 a 400 euro en dan moet je blij zijn met een binnenbaan.........
ik vind het allemaal van de zotte