1906 schreef:Zo zielig, die vrouw die haar paarden moet verkopen omdat het te duur wordt.
Lijkt me idd een erg moeilijke beslissing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoli schreef:Tja oud nieuws, en ik snap dat het hard is maar het is wel de werkelijkheid...
En idd die bonte in het eerste shot zag er leuk uit, maar zou hem /haar pas echt leuk vinden als ie helemaal goed gekeurd werd rx rondom en klinisch... (met andere woorden ik koop niks op een markt)
amosfantasia schreef:Ben bezig met de koop van een erg lief paard .Het paard is recent gekeurd en goed bevonden .
De eigenaar (verkoper)heeft een Verkoopkontrakt opgesteld .Ik ben mij naar geschrokken wat erin staat .
Volgende: Het NIET verantwoordelijk te zijn bij eventueel verborgen gebreken .
Dus...maw als ik dat dure paard koop ,en ik zo het kontrakt zal ondertekenen ,zij geen verantwoordelijkheid er meer over heeft .
Daar heb ik nog nooit van gehoord .Dit kontrakt onderteken ik niet .
Verder (opafspraak)zou ik het zadel overnemen ,omdat dit aangepast is .Somma Euro 1250 .
Nu staat er in het kontrakt ,zonder beugels,beugelriemen,bokkeriempje enz .
Ik begin nu een beetje te balen om zo een duur paard te moeten kopen .Niet voor het dier,wel voor de verkoper .
Het paard is super braaf en daar doe ik het voor .Anders had ik allang de handdoek in de ring gegooid .
Maar verborgen gebreken?????????
Wen_en_Jelle schreef:Ik vind dat aan de ene kant wel heel raar ja...
Bedoelt ze daar niet mee als hij iets zou krijgen vlak nadat jij hem hebt gekocht? en dat zij er zelf ook niks van wist? dat kan natuurlijk ook en dan is het eigenlijk geen verborgen gebrek omdat je er zelf ook niet van wist. Misschien wil zij het risico beperken dat het als verborgen gebrek zou kunnen worden aangemeld? Zoiets? Ik weet niet hoor, zomaar gedachtespinsel...
Van het zadel vind ik wel heel apart... Voor dat geld doe je dat er toch gewoon bij?
Ik snap jou ook wel hoor, maar misschien bedoelt ze het wel een beetje anders...
Als ze het echt zo bedoelt zoals het in het contract staat over het geborgen gebrek, zou je bijna gaan denken dat die er eentje moet zijn...