niet goed met de paardenwereld?? rtl 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:17

1906 schreef:
Zo zielig, die vrouw die haar paarden moet verkopen omdat het te duur wordt. ;(

Lijkt me idd een erg moeilijke beslissing :j Maar ik denk dat er ontzettend veel zijn die nu in die situatie verkeren..

Anoli

Re: niet goed met de paardenwereld?? rtl 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:20

Tja oud nieuws, en ik snap dat het hard is maar het is wel de werkelijkheid...

En idd die bonte in het eerste shot zag er leuk uit, maar zou hem /haar pas echt leuk vinden als ie helemaal goed gekeurd werd rx rondom en klinisch... (met andere woorden ik koop niks op een markt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:20

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:25

Anoli schreef:
Tja oud nieuws, en ik snap dat het hard is maar het is wel de werkelijkheid...

En idd die bonte in het eerste shot zag er leuk uit, maar zou hem /haar pas echt leuk vinden als ie helemaal goed gekeurd werd rx rondom en klinisch... (met andere woorden ik koop niks op een markt)

Das dus ook een beetje het gene waar ik tegen aan loop en wat me tegenhoud om naar z'n markt te gaan.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:28

Ik koop alleen maar wat waarmee ik een keuring uit kan laten voeren en dan ook maar door 1 dierenarts...
mn oude baas, want dan weet ik tenminste dat ik een eerlijk antwoord krijg...

Ik zou dus nooit een paard op de markt kopen, tenzij je rontgenogen hebt natuurlijk :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:30

Oud nieuws maar wel realistisch in beeld gebracht, met die vrouw die haar paard moet verkopen. Lijkt me echt een heel heftige beslissing die je dan moet maken.

Dat paard op de paardenmarkt met dat witte hoofd was wel stoer inderdaad!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:30

Ik denk als keuren mogelijk zou zijn, het wel een voordeel zou zijn voor de paardenmarkten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:36

Je kunt natuurlijk altijd na de markt een afspraak maken voor een keuring.. Maar ik heb altijd het idee dat paarden niet voor niks op een markt staan. Voor mijn gevoel is er dan wat mee :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:04

Relaxed schreef:
1906 schreef:
Zo zielig, die vrouw die haar paarden moet verkopen omdat het te duur wordt. ;(

Lijkt me idd een erg moeilijke beslissing :j Maar ik denk dat er ontzettend veel zijn die nu in die situatie verkeren..

zij is mijn vriendinnetje/stalgenootje :(:)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 12:09

ik vond het ook echt heel sneu voor haar er zijn denk heel veel mensen die er zo over na moeten denken

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:39

Ik heb het niet gezien, maarja toen het economisch goed ging kocht iedereen maar lukraak paarden voor (absurd) hoge prijzen (en dan nog de hoge pensionprijzen erbij met 3 verwarmde binnenbakken, 6 paddocks, zonnebank, kantine en verwarmde laarzenhouders) en nu moeten ze weer weg.

Jammer dat de paarden er de dupe van worden meestal.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:29

Ben bezig met de koop van een erg lief paard .Het paard is recent gekeurd en goed bevonden .

De eigenaar (verkoper)heeft een Verkoopkontrakt opgesteld .Ik ben mij naar geschrokken wat erin staat .
Volgende: Het NIET verantwoordelijk te zijn bij eventueel verborgen gebreken .

Dus...maw als ik dat dure paard koop ,en ik zo het kontrakt zal ondertekenen ,zij geen verantwoordelijkheid er meer over heeft .

Daar heb ik nog nooit van gehoord .Dit kontrakt onderteken ik niet .

Verder (opafspraak)zou ik het zadel overnemen ,omdat dit aangepast is .Somma Euro 1250 .

Nu staat er in het kontrakt ,zonder beugels,beugelriemen,bokkeriempje enz .

Ik begin nu een beetje te balen om zo een duur paard te moeten kopen .Niet voor het dier,wel voor de verkoper .

Het paard is super braaf en daar doe ik het voor .Anders had ik allang de handdoek in de ring gegooid .

Maar verborgen gebreken?????????

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:23

Ik vind dat aan de ene kant wel heel raar ja...
Bedoelt ze daar niet mee als hij iets zou krijgen vlak nadat jij hem hebt gekocht? en dat zij er zelf ook niks van wist? dat kan natuurlijk ook en dan is het eigenlijk geen verborgen gebrek omdat je er zelf ook niet van wist. Misschien wil zij het risico beperken dat het als verborgen gebrek zou kunnen worden aangemeld? Zoiets? Ik weet niet hoor, zomaar gedachtespinsel...

Van het zadel vind ik wel heel apart... Voor dat geld doe je dat er toch gewoon bij?

Ik snap jou ook wel hoor, maar misschien bedoelt ze het wel een beetje anders...
Als ze het echt zo bedoelt zoals het in het contract staat over het geborgen gebrek, zou je bijna gaan denken dat die er eentje moet zijn...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:31

Er werd in mijn ogen wel terecht de opmerking gemaakt dat we het deels zelf hebben veroorzaakt door maar in de wildeweg te gaan fokken....

Heel vervelend in ieder geval, vooral als je je paard moet wegdoen vanwege financiele problemen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:32

amosfantasia schreef:
Ben bezig met de koop van een erg lief paard .Het paard is recent gekeurd en goed bevonden .

De eigenaar (verkoper)heeft een Verkoopkontrakt opgesteld .Ik ben mij naar geschrokken wat erin staat .
Volgende: Het NIET verantwoordelijk te zijn bij eventueel verborgen gebreken .

Dus...maw als ik dat dure paard koop ,en ik zo het kontrakt zal ondertekenen ,zij geen verantwoordelijkheid er meer over heeft .

Daar heb ik nog nooit van gehoord .Dit kontrakt onderteken ik niet .

Verder (opafspraak)zou ik het zadel overnemen ,omdat dit aangepast is .Somma Euro 1250 .

Nu staat er in het kontrakt ,zonder beugels,beugelriemen,bokkeriempje enz .

Ik begin nu een beetje te balen om zo een duur paard te moeten kopen .Niet voor het dier,wel voor de verkoper .

Het paard is super braaf en daar doe ik het voor .Anders had ik allang de handdoek in de ring gegooid .

Maar verborgen gebreken?????????

Volgens mij is zo'n contract niet eens rechtsgeldig?? Zou het in ieder geval niet doen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:36

Gelijk afblazen! Dit zijn mensen die niet weten hoe het werkt. Er zijn onwijs veel leuke goeie paarden te koop op het moment. En zeker als je een beetje een behoorlijk budget hebt.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:49

Heb het kontrakt in handen gegeven van Ver eigen paard .
Over ongeveer 5 dg dan hoor ik meer .

Ik zou het passende zadel overnemen .Bedrag euro 1250 .
Staat erin het kontrakt zonder beugels/riemen/singel/bokenriempje ..

Ook alweer zoiets .

Wat ik zoek is een paard van ong 160 hoog met front en body .Liefst een makkelijk leerpaard .Een paard om samen oud mee te worden .Voor dressuur en buitenritten .Wel goedgekeurd en klaar om de verzekering in te gaan .

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:52

Wen_en_Jelle schreef:
Ik vind dat aan de ene kant wel heel raar ja...
Bedoelt ze daar niet mee als hij iets zou krijgen vlak nadat jij hem hebt gekocht? en dat zij er zelf ook niks van wist? dat kan natuurlijk ook en dan is het eigenlijk geen verborgen gebrek omdat je er zelf ook niet van wist. Misschien wil zij het risico beperken dat het als verborgen gebrek zou kunnen worden aangemeld? Zoiets? Ik weet niet hoor, zomaar gedachtespinsel...

Van het zadel vind ik wel heel apart... Voor dat geld doe je dat er toch gewoon bij?

Ik snap jou ook wel hoor, maar misschien bedoelt ze het wel een beetje anders...
Als ze het echt zo bedoelt zoals het in het contract staat over het geborgen gebrek, zou je bijna gaan denken dat die er eentje moet zijn...

Verborgen gebrek:Ja,daar dacht ik gisteren ook meteen aan .Zou er misschien toch iets zijn?????????

Ga nu ook wel een zadel elders bestellen ,als de koop door is gegaan(zonder zadel) .En met een goed uitgeplozen verkoopkontrakt.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 04:54

Kontrakt is doorgestuurd naar Ver Eigen Paard en wordt daar bekeken door een deskundige .Over 5 dg weet ik meer .

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:19

VERBORGEN gebreken??? dat is een dikke NO-NO... onbekende gebreken, dat kan ik nog snappen. Het kan zijn dat het paard iets heeft (wat altijd de kans is) en waar je niet van op de hoogte bent, bijvoorbeeld aan de darmen ofzo... whatever... maar VERBORGEN gebreken, betekend dat ze er van op de hoogte is, maar niet verteld... Ik zou dat NOOIT doen. En verplicht een zadel erbij kopen van dat bedrag, zou ik ook nooit doen. Dat was haar keuze, staat los van het paard.

Ik heb ook een aantal paarden moeten verkopen, ver onder de waarde, gewoon omdat ik het financieel niet meer rond kreeg (mijn werk situatie is veranderd een jaar geleden) er mankeerde totaal niets aan mn paarden en staan nu goed op een nieuwe plek. Iemand die hart heeft voor zijn dieren zou eerder wat vanhet geld afhalen om zo te zorgen dat het dier goed terecht komt, ipv zulke bedragen te vragen en met rare contracten te komen.
Een verkoopcontract in deze tijden, begrijp ik helemaal. Zoals dat het dier niet doorverkocht mag worden en anders weer terug naar jouw komt of zo iets, dat is meer dan logisch. Maar zodra ze het over VERBORGEN gebreken hebben, dan moeten er langs alle kanten alarmbellen gaan rinkelen.
ik geloof ook niet dat dit volgens de wet mag, want bij verkoop van een dier, moeten alle dingen die bekent zijn, gemeld worden.
Vraag aan die vrouw of je het nummer van haar DA mag hebben, dan kan je die bellen om te controleren wat er mis is met het paard...

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:28

Paard is bijna euro 8000 .Moet zelf het keuren betalen .
Dat komt erbij .
Iets wat niet zichtbaar is valt onder verborgen gebreken .Een arts weet dat ook niet altijd .
Keuring is een moment opname .

Aangezien het een passend gemaakt Daalemanszadel is dacht ik het te kunnen overnemen voor euro 1250 .Kreeg bericht,zonder beugels,riemen,singel,stijgbeugels en bokkenriempje .Kaal zadel dus .

Vanmiddag komt er een man van de verzekering .Ik zal zeggen:Er zijn problemen met het kontrakt .Als dat niet wordt verandert ik van de koop af zie .Zowiezo vervalt voor mij het zadel al .

Ik wacht ook op bericht van een advo van Mijn eigen paard .