wat vinden jullie nu van de kwestie 'Mauro'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:28

Maar de moeder van die jongen, wil ze hem niet terug hebben in dat verre land ??
Of komt mama straks ook hier na toe op visite bij Mauro ??
En dan gaat mama procederen om hier te kunnen blijven ??

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:31

Ik vind ook dat ze hem niet meer terug kunnen sturen. Dat hadden ze 8 jaar geleden moeten doen. Niet nu.
Mijn voorstel is om het hele beleid aan te scherpen en er gewoon geen buitenlanders meer bij te laten.

Lisann__ schreef:
Ik vind het vreselijk. Ik vind écht dat er veel buitenlanders in Nederland zijn, maar ze zetten de verkeerde buiten!
Hoeveel buitenlandse gezinnen zijn er die leven op uitkeringen? Die niet de moeite nemen om ook maar 1 woord Nederlands te leren? Die weigeren zich aan te passen.

Mauro heeft zich helemaal aangepast en houdt van de Nederlandse cultuur. Natuurlijk, er moet een lijn getrokken worden. Maar je zet nu een nederlander buiten.

Hier ben ik het dan ook helemaal mee eens :j ga lekker in je eigen land profiteren van de overheid(wat dus niet kan) maar niet hier.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:34

Bramasole schreef:
Wanneer je inzet toont en een positieve bijdrage levert aan het land waar je verblijft, dan moeten we deze mensen verwelkomen.

Mee eens :) Mensen die weigeren in te burgeren en een bijdrage aan de maatschappij weigeren te leven, díe mogen ze van mij terugsturen :)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:34

Hij zou alleen al moeten blijven vanwege het feit dat het CDA hem gek heeft lopen maken doordat diverse Kamerleden acties op touw hadden gezet zoals het bekende partijtje voetbal. Het is raar dat het CDA nu vanwege de druk van de PVV een ander standpunt inneemt.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:35

Van mij mag hij ook blijven, hij past zich tenminste wel aan, en doet zijn best om dingen te leren, voor een goede baan later.

Laat ze die buitenlanders eruit sturen die zich niet aanpassen en alle regels aan hun laars lappen.

Ikke niet verstaan.. Ene oor in andere uit.. DAAR ben ik klaar mee!

Vind het echt slecht van de overheid, alles duurt tegenwoordig allemaal zolang, mensen zitten in onzekerheid, en vervolgens wordt alles de grond ingeboord. Dat zou ook niet moeten kunnen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:37

regels zijn regels...maar ik kan zo een paar marokkanen noemen die beter naar hun land van oorsprong terug gestuurd kunnen worden.
Deze jongen doet geen vlieg kwaad.
Studeren gaat het niet worden denk ik...dat gaat hij niet redden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:39

_Lisanne schreef:
Hij heeft hier een leven opgebouwd en dan je niet na 9 jaar ineens zeggen dat iemand terug moet naar zijn eigen land.

Zo heel erg ineens was het niet aangezien hij in 2003 eigenlijk al terugmoest. Ze hebben steeds verder geprocedeerd om te kijken of hij niet toch wel mocht blijven, maar weer afgewezen, weer hogerop gezocht, en tja, het is niet gelukt. Het komt op zich niet heel rauw op zijn dak, ze wisten dat het erin zat.

valine schreef:
Tja, stuur deze jongen lekker terug naar de Antillen en laat de mensen blijven die wel werken en inburgeren.

Euhm... de antillen zijn nederlands, dus antillianen nederlanders, die kun je niet uit hun eigen land zetten ;)

Heino schreef:
Bramasole schreef:
Wanneer je inzet toont en een positieve bijdrage levert aan het land waar je verblijft, dan moeten we deze mensen verwelkomen.

Mee eens :) Mensen die weigeren in te burgeren en een bijdrage aan de maatschappij weigeren te leven, díe mogen ze van mij terugsturen :)

En hoe ga je dat toetsen? Zie het al voor me in de rechtzaal: 'maar ik vind dat deze jongen wél goed zijn best doet.' 'en ik vind dat deze jongen niet goed zijn best doet.'
M.i. zijn er wel goede duidelijke regels voor nodig om mensen binnen te houden dan wel uit te zetten.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:42

mauro is ooit weggegaan uit Angola, heeft toen in portugal asiel aangevraagd en is daarna door gegaan naar nederland, waarna nogmaals asiel is aangevraagd, daar ligt al de eerste grote fout, asiel mag maar in 1 land aangevraagd worden. mauro heeft vervolgens in nederland nooit een verblijfsstatus gehad, hooguit de status asielzoeker. Bij asielzoekers is het zo dat zij terugmoeten naar het land van herkomst, zodra het daar veilig genoeg is en bij dat veilig wordt dan gekeken of hij niet vervolgd zal worden door de overheid van het land waar hij vandaan komt. Mauro heeft dus vanaf dag 1 dat hij in nederland was nooit, maar dan ook nooit te horen gekregen dat hij hier voor altijd mocht blijven. Hij had dit dus kunnen weten en er rekening mee kunnen houden. Het feit dat hij hier nog steeds is, komt niet door de trage overheid, maar door de vluchtelingenorganisaties die met behulp van advocaten procedures aanspannen tot aan het europese hof van justitie aan toe. Alle keren, alle processen is er nee gezegd, maar ze bleven maar proberen, omdat oa de europese regels die ruimte geven. Iedere keer weer nee horen en iedere keer weer rekken door een nieuwe procedure aan te spannen en nu moet dat rekken ( door de verzorgers van Mauro, niet door de nederlandse overheid) beloond worden omdat het nu zo zielig is dat hij hier al zolang is. Nee dat lijkt me niet...

griebels

Ik vind NL ook vol, te vol!
Er moet een grens getrokken worden, maar wel een scherpe grens.
Geen uitzonderingen of wat dan ook.

Van Mauro vind ik dat hij mag blijven. Maar moet zeggen dat ik Wilders in deze wel steun.
Hij houdt zich aan de opgestelde regels, zonder uitzonderingen.

JessicaD88

Ik vind het prima dat Mauro weg moet! Hij en zijn pleegouders wisten al eeuwen dat hij weg zou moeten. Vind dat iedereen er schuld aan heeft dat Mauro de hoop heeft gekregen dat hij mocht blijven.
En hij kan zn kennis die hij hier heeft opgedaan misschien nuttig gaan inzetten in Angola!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:45

Ik vind het gewoon schandalig dat die jongen terug moet..
Helemaal verwesterd en dan moet ie terug naar zo'n land..
Schan- da- lig :n

Ze moeten uitzoeken wie ''slecht'' is en wie echt gevlucht is.
Want om maar gewoon op de gok mensen eruit te zetten kan dat hun dood betekenen!!

Edit: ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen het goed vinden.. sorry maar :r..

JessicaD88 schreef:
Ik vind het prima dat Mauro weg moet! Hij en zijn pleegouders wisten al eeuwen dat hij weg zou moeten. Vind dat iedereen er schuld aan heeft dat Mauro de hoop heeft gekregen dat hij mocht blijven.
En hij kan zn kennis die hij hier heeft opgedaan misschien nuttig gaan inzetten in Angola!

Nuttig inzetten? Dat land is 1 grote puinhoop. Als ie blijft leven daar heeft ie geluk en dan kan ie nog een rot bestaan hebben :n

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:45

Ik vind het maar een rare zaak dat hij weer weg moet, had hem dan nooit binnengelaten!
Ik denk niet dat als hij terug gaat naar vaderland dat hij uberhaupt de taal nog zo goed kent, of waar hij heen moet gaan als hij geen contact meer heeft met familie. Wat moet hij in godsnaam in dat land gaan doen? Dat lijkt me dan echt een verloren zaak.

En het lijkt me geen jongeman waar de Nederlandse bevolking last van heeft, hij spreekt netjes Nederlands, gaat netjes naar school. Waarom pakken we niet de mensen aan die zich NIET willen aanpassen?

Ik vind het maar een triest verhaal en het lijkt mij dat Leers dit alleen maar doet om vriendjes te blijven met Wilders, maar dit kan ik ook fout hebben.
Heb er jammer genoeg niks positiefs over te zeggen |o

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:47

Verootjoo, die criteria die gelde nu al voor economische vluchtelingen en voor gezinshereniging. Mauro deed hier alleen geen aanspraak op, hij diende een verzoek in voor politiek asiel en daar gelden geen inkomens voorwaarden voor.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:47

roxxxiejjj schreef:
Van mij mag hij ook blijven, hij past zich tenminste wel aan, en doet zijn best om dingen te leren, voor een goede baan later.

Laat ze die buitenlanders eruit sturen die zich niet aanpassen en alle regels aan hun laars lappen.

Ikke niet verstaan.. Ene oor in andere uit.. DAAR ben ik klaar mee!

Vind het echt slecht van de overheid, alles duurt tegenwoordig allemaal zolang, mensen zitten in onzekerheid, en vervolgens wordt alles de grond ingeboord. Dat zou ook niet moeten kunnen..

Hoezo onzekerheid? Dit was al lang bekend!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:48

Lisette03 schreef:
mauro is ooit weggegaan uit Angola, heeft toen in portugal asiel aangevraagd en is daarna door gegaan naar nederland, waarna nogmaals asiel is aangevraagd, daar ligt al de eerste grote fout, asiel mag maar in 1 land aangevraagd worden. mauro heeft vervolgens in nederland nooit een verblijfsstatus gehad, hooguit de status asielzoeker. Bij asielzoekers is het zo dat zij terugmoeten naar het land van herkomst, zodra het daar veilig genoeg is en bij dat veilig wordt dan gekeken of hij niet vervolgd zal worden door de overheid van het land waar hij vandaan komt. Mauro heeft dus vanaf dag 1 dat hij in nederland was nooit, maar dan ook nooit te horen gekregen dat hij hier voor altijd mocht blijven. Hij had dit dus kunnen weten en er rekening mee kunnen houden. Het feit dat hij hier nog steeds is, komt niet door de trage overheid, maar door de vluchtelingenorganisaties die met behulp van advocaten procedures aanspannen tot aan het europese hof van justitie aan toe. Alle keren, alle processen is er nee gezegd, maar ze bleven maar proberen, omdat oa de europese regels die ruimte geven. Iedere keer weer nee horen en iedere keer weer rekken door een nieuwe procedure aan te spannen en nu moet dat rekken ( door de verzorgers van Mauro, niet door de nederlandse overheid) beloond worden omdat het nu zo zielig is dat hij hier al zolang is. Nee dat lijkt me niet...

Ik had geen zin om dit hele verhaal neer te zetten.
Maar dit is de waarheid.
Maar helaas de mogelijkheid die je in Nederland hebt.
Procederen en blijven procederen.
En dan nog eens inspelen op het gemoed van de mens en al die vreselijke vervelende politieke partijen.

Ook al die andere etterbakjes die al genoemd zijn doen het zelfde.
Maar heeft iemand zich wel eens afgevraagd wie al die procedures betaald ??
Ik en jij :7
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 03-11-11 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaula

Van mij mag hij ook blijven.
Nederland heeft een aardig tijdje in die jongen geïnvesteerd, da's toch zonde om dat zomaar weg te gooien.
Zo'n jongen komt zo aan een baan, gaat lekker belastingscentjes betalen en dat willen we toch allemaal?

Voor de 'jamaar dan willen ze alle 10.000' mensen, ik geloof dat het om 150 gevallen zoals die van Mauro gaan.
Dat kun je toch niet echt bepaald veel noemen.
Laat die lekker blijven en pas de wet aan, dan heb je dit soort toestanden ook niet meer.

shilady

Narya schreef:
Volgens haar profiel woont Keona in België. Hoezo 'ons land'? :+

_O- :')

Mijn schoonvader vind het in elk geval schandalig dat ze dit na 9 jr nog willen
Heb het er wellis met mn moeder over gehad over mensen weer terug sturen en die zij dat je die mensen niet eerst een paar jaar aan het lijntje moet houden en hoop geven.. En daar ben ik het mee eens ik zie ook het liefst dat dit soort mensen binnen een jaar een definitieve stay of go krijgen te horen .

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:49

valine schreef:
Stuur aub de mensen terug die er hier een zooitje van maken en totaal niet bereid zijn om te mee te werken of in te burgeren.
Niet iemand die hier oprecht een bestaan probeert op te bouwen. :n
:j

Naast mij woont een jongen (23 jaar) van de Antillen. Aardige jongen hoor, maar ligt de hele dag op zijn nest te blowen, wil niet werken want hij houd lekker zijn handje op (zijn zijn eigen woorden), krijgt elke soort van subsidie en toeslag die er mogelijk is voor hem en gaat niet strafbladloos door het leven.
Beetje normaal Nederlands praten doet/wil hij niet.

Tja, stuur deze jongen lekker terug naar de Antillen en laat de mensen blijven die wel werken en inburgeren.[/quote]

_/-\o_

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:50

Aieshja schreef:
Ik vind het maar een rare zaak dat hij weer weg moet, had hem dan nooit binnengelaten!
Ik denk niet dat als hij terug gaat naar vaderland dat hij uberhaupt de taal nog zo goed kent, of waar hij heen moet gaan als hij geen contact meer heeft met familie. Wat moet hij in godsnaam in dat land gaan doen? Dat lijkt me dan echt een verloren zaak.

En het lijkt me geen jongeman waar de Nederlandse bevolking last van heeft, hij spreekt netjes Nederlands, gaat netjes naar school. Waarom pakken we niet de mensen aan die zich NIET willen aanpassen?

Ik vind het maar een triest verhaal en het lijkt mij dat Leers dit alleen maar doet om vriendjes te blijven met Wilders, maar dit kan ik ook fout hebben.
Heb er jammer genoeg niks positiefs over te zeggen |o

Ze moesten hem wel binnenlaten, omdat hij minderjarig was :) En Leers moet wel 'vriendjes' met Wilders blijven aangezien de PVV gedoogsteun geeft.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:50

Elin_ schreef:
Dat land is 1 grote puinhoop. Als ie blijft leven daar heeft ie geluk en dan kan ie nog een rot bestaan hebben :n

Er is een vredesovereenkomst gesloten tussen de twee strijdende partijen maar er is inderdaad nog steeds sprake van straatgeweld, landmijnen en een niet functionerende overheid. Dus in een gespreid bedje komt hij zeker niet.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:51

Elin_ schreef:
Want om maar gewoon op de gok mensen eruit te zetten kan dat hun dood betekenen!!

In de post boven je staat dat asielzoekers pas het land uit worden gezet als het in land van herkomst veilig is. Wat wil zeggen, ze lopen geen directe kans op de dood.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:53

Is Angola geen Portugese kolonie geweest ??
Ben er wel eens geweest in de jaren, eind zeventig.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:55

uhm ik woon nog in nederland mijn vriendin woont in belgie.
Narya schreef:
Volgens haar profiel woont Keona in België. Hoezo 'ons land'? :+

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:56

Ariebren schreef:
Is Angola geen Portugese kolonie geweest ??

Ja, dat klopt.

Drrrassic schreef:
In de post boven je staat dat asielzoekers pas het land uit worden gezet als het in land van herkomst veilig is. Wat wil zeggen, ze lopen geen directe kans op de dood.

De burger oorlog in Angola ging om de beheersing van diamantmijnen. Na het 'vredesverdrag' gaat deze strijd nog steeds verder met huurlingen. Wat je veilig kunt noemen ;)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:58

Ja en wat dan nog als ze in Belgie woont? Misschien zijn sommige Nederlanders dit belachelijke belastingklimaat wel helemaal zat!