Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisann__ schreef:Ik vind het vreselijk. Ik vind écht dat er veel buitenlanders in Nederland zijn, maar ze zetten de verkeerde buiten!
Hoeveel buitenlandse gezinnen zijn er die leven op uitkeringen? Die niet de moeite nemen om ook maar 1 woord Nederlands te leren? Die weigeren zich aan te passen.
Mauro heeft zich helemaal aangepast en houdt van de Nederlandse cultuur. Natuurlijk, er moet een lijn getrokken worden. Maar je zet nu een nederlander buiten.
_Lisanne schreef:Hij heeft hier een leven opgebouwd en dan je niet na 9 jaar ineens zeggen dat iemand terug moet naar zijn eigen land.
valine schreef:Tja, stuur deze jongen lekker terug naar de Antillen en laat de mensen blijven die wel werken en inburgeren.
Heino schreef:Bramasole schreef:Wanneer je inzet toont en een positieve bijdrage levert aan het land waar je verblijft, dan moeten we deze mensen verwelkomen.
Mee eensMensen die weigeren in te burgeren en een bijdrage aan de maatschappij weigeren te leven, díe mogen ze van mij terugsturen
JessicaD88 schreef:Ik vind het prima dat Mauro weg moet! Hij en zijn pleegouders wisten al eeuwen dat hij weg zou moeten. Vind dat iedereen er schuld aan heeft dat Mauro de hoop heeft gekregen dat hij mocht blijven.
En hij kan zn kennis die hij hier heeft opgedaan misschien nuttig gaan inzetten in Angola!
roxxxiejjj schreef:Van mij mag hij ook blijven, hij past zich tenminste wel aan, en doet zijn best om dingen te leren, voor een goede baan later.
Laat ze die buitenlanders eruit sturen die zich niet aanpassen en alle regels aan hun laars lappen.
Ikke niet verstaan.. Ene oor in andere uit.. DAAR ben ik klaar mee!
Vind het echt slecht van de overheid, alles duurt tegenwoordig allemaal zolang, mensen zitten in onzekerheid, en vervolgens wordt alles de grond ingeboord. Dat zou ook niet moeten kunnen..
Lisette03 schreef:mauro is ooit weggegaan uit Angola, heeft toen in portugal asiel aangevraagd en is daarna door gegaan naar nederland, waarna nogmaals asiel is aangevraagd, daar ligt al de eerste grote fout, asiel mag maar in 1 land aangevraagd worden. mauro heeft vervolgens in nederland nooit een verblijfsstatus gehad, hooguit de status asielzoeker. Bij asielzoekers is het zo dat zij terugmoeten naar het land van herkomst, zodra het daar veilig genoeg is en bij dat veilig wordt dan gekeken of hij niet vervolgd zal worden door de overheid van het land waar hij vandaan komt. Mauro heeft dus vanaf dag 1 dat hij in nederland was nooit, maar dan ook nooit te horen gekregen dat hij hier voor altijd mocht blijven. Hij had dit dus kunnen weten en er rekening mee kunnen houden. Het feit dat hij hier nog steeds is, komt niet door de trage overheid, maar door de vluchtelingenorganisaties die met behulp van advocaten procedures aanspannen tot aan het europese hof van justitie aan toe. Alle keren, alle processen is er nee gezegd, maar ze bleven maar proberen, omdat oa de europese regels die ruimte geven. Iedere keer weer nee horen en iedere keer weer rekken door een nieuwe procedure aan te spannen en nu moet dat rekken ( door de verzorgers van Mauro, niet door de nederlandse overheid) beloond worden omdat het nu zo zielig is dat hij hier al zolang is. Nee dat lijkt me niet...
Narya schreef:Volgens haar profiel woont Keona in België. Hoezo 'ons land'?
valine schreef:Stuur aub de mensen terug die er hier een zooitje van maken en totaal niet bereid zijn om te mee te werken of in te burgeren.
Niet iemand die hier oprecht een bestaan probeert op te bouwen.
Aieshja schreef:Ik vind het maar een rare zaak dat hij weer weg moet, had hem dan nooit binnengelaten!
Ik denk niet dat als hij terug gaat naar vaderland dat hij uberhaupt de taal nog zo goed kent, of waar hij heen moet gaan als hij geen contact meer heeft met familie. Wat moet hij in godsnaam in dat land gaan doen? Dat lijkt me dan echt een verloren zaak.
En het lijkt me geen jongeman waar de Nederlandse bevolking last van heeft, hij spreekt netjes Nederlands, gaat netjes naar school. Waarom pakken we niet de mensen aan die zich NIET willen aanpassen?
Ik vind het maar een triest verhaal en het lijkt mij dat Leers dit alleen maar doet om vriendjes te blijven met Wilders, maar dit kan ik ook fout hebben.
Heb er jammer genoeg niks positiefs over te zeggen
Elin_ schreef:Dat land is 1 grote puinhoop. Als ie blijft leven daar heeft ie geluk en dan kan ie nog een rot bestaan hebben
Ariebren schreef:Is Angola geen Portugese kolonie geweest ??
Drrrassic schreef:In de post boven je staat dat asielzoekers pas het land uit worden gezet als het in land van herkomst veilig is. Wat wil zeggen, ze lopen geen directe kans op de dood.