"Griekenland heeft meer geld nodig"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:41

Magrathea schreef:
En als die Grieken het daar niet mee eens zijn zakken ze maar lekker een eind in de gyros

Hahaha!

Shirley__

Re: "Griekenland heeft meer geld nodig"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 14:41

Ik ben het idd het er ook niet mee eens. Er word al genoeg belasting ingehouden en nu willen ze nog meer geld.. nee van mij part gaan ze failliet... we hadden die miljarden ook in andere dingen kunnen steken, bijvoorbeeld het eigen volk. Er zijn zat mensen hier die het ook niet rond kunnen krijgen...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:44

Ze mogen het wat mij betreft op hun My Fat Greek Wedding buik schrijven. :(
Echt ik heb zo iets van help eerst de slechtere wijken in Nederland...

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 14:45

PaysBas schreef:
Ze mogen het wat mij betreft op hun My Fat Greek Wedding buik schrijven. :(
Echt ik heb zo iets van help eerst de slechtere wijken in Nederland...

:j

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:34

Dan kunnen we digitaal elkaar de hand schudden! *\o/*

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:37

Las het vanmorgen nog in een column van de krant: er zijn leiders nodig, ook in Griekenland. Leiders die durven om impopulaire maatregelen te nemen. Overigens geldt dat ook wel voor Nederland. het probleem van griekenland is wel dat de nood zo hoog is, dat er zomaar een burgeroorlog zou uit kunnen breken als het verkeerd wordt aangepakt.

Om ze in de gyros te laten zakken: Ik denk dat we best reëel om mogen gaan met hoe we Griekenland helpen, of dat het mogelijk is ze te redden is een heel goede vraag.

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:55

Ik vind het onzin om nog meer geld te geven , waar zijn al die andere miljarden heen gegaan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:08

joostvangestel schreef:
Ik denk dat we best reëel om mogen gaan met hoe we Griekenland helpen, of dat het mogelijk is ze te redden is een heel goede vraag.

waarom :?

geen haar op mijn hoofd die er nog over nadenkt om dat land te helpen.....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:39

joostvangestel schreef:
Las het vanmorgen nog in een column van de krant: er zijn leiders nodig, ook in Griekenland. Leiders die durven om impopulaire maatregelen te nemen. Overigens geldt dat ook wel voor Nederland. het probleem van griekenland is wel dat de nood zo hoog is, dat er zomaar een burgeroorlog zou uit kunnen breken als het verkeerd wordt aangepakt.

Om ze in de gyros te laten zakken: Ik denk dat we best reëel om mogen gaan met hoe we Griekenland helpen, of dat het mogelijk is ze te redden is een heel goede vraag.

Joost, dat jij nog de moeite neemt om serieus te reageren in dit topic?
Maar om toch op jou te reageren: er zijn al heel veel impopulaire maatregelen genomen in Griekenland, alleen het is niet genoeg om uit de problemen te komen en het gaat niet snel genoeg.
En dat het Griekse volk in opstand komt, vind ik niet gek. Veel Grieken zitten in enorme (geld)problemen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:35

Jeetje... Wat een enorme griekenland-haat hier. Vind het gedeeltelijk onterecht. Oké, de bedragen die naar Griekenland toe gaan gaat ook ver de grens over, maar toch. Het is in ook ons belang dat Griekenland er bovenop klimt, en we zullen het meer gaan voelen dan de huidige bedragen als Griekenland echt valt. Dat de bevolking in opstand komt is helemaal niet gek, het grootste gedeelte van de bevolking heeft geen cent meer over.

Ik denk niet dat er zoveel geld naar Griekenland moet gaan, maar dan om een andere reden. Ik denk niet dat het hélpt. Ze moeten maatregelen treffen die schulden af te gaan betalen. Als dat een beetje lukt, prima, laten we dan een gedeelte van de schuld kwijtschelden. Maar op het moment wordt de schuld alleen maar groter, en dat verander je niet om honderden miljarden in de economie te stoppen.

Maar goed, veel hebben we hier niet over te zeggen volgens mij: Geloof dat de beslissingen vooral in de handen van Merkel en Sarkozy liggen.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:44

Jeetje, dit is wel geld gooien in een bodemloze put.
Maar wel een lastige situatie want het failliet gaan van Griekenland heeft natuurlijk ook gevolgen voor ons.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:21

Nargini schreef:
Jeetje... Wat een enorme griekenland-haat hier. Vind het gedeeltelijk onterecht. Oké, de bedragen die naar Griekenland toe gaan gaat ook ver de grens over, maar toch. .

nou niet zo raar hoor, wij moeten hier krom liggen, en krijgen zelf tekorten
en moeten maar zien hoe we het aan elkaar knopen, maar geld storten naar een ander land kan allemaal wel
prima, maar dan wel uit de zak van de piefen en niet uit mijn zak!! ik lever al meer dan genoeg in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:24

60.000 mensen meer dan vorig jaar die hun hypotheek niet meer kunnen betalen, was vanavond op het nieuws.

Ook hier gaat men steeds meer achter uit...maar dat heeft Den Haag nog niet door, die blijven geld over de balk gooien.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:58

russel schreef:
Ach, als alleen de bokkers maar 1 euro naar mij overmaken, dan komt het ook wel weer goed hier... :D

En die andere euro naar mij :D .\

Goh wat een verrassend bericht dat ze meer geld nodig hebben :Z

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 01:49

Ojajoh schreef:
ik zeg: Griekenland Afbeelding

AMEN, ben het helemaal met je eens.

laat hun eerst hun eigen problemen oplossen en gooi desnoods griekenland uit de EU ofzo

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 02:07

Griekenland mag van mij nog wel wat geld lenen van nl.

Maar wel een onderpand hé, voor niks gaat de zon onder in Kreta!

Mooi onderpand trouwens, KRETA ga ik weer in eigen land op vakantie !! :wave:

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:47

Ik snap niet 100% waarom iedereen zo bang is voor het referendum in Griekenland. Ze kunnen nou zelf kiezen: in de stront zakken of afhankelijk worden van de rest van Europa. De investeerders zijn kennelijk bang dat ze nog liever in de stront zakken kennelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:26

russel schreef:
60.000 mensen meer dan vorig jaar die hun hypotheek niet meer kunnen betalen, was vanavond op het nieuws.

Ook hier gaat men steeds meer achter uit...maar dat heeft Den Haag nog niet door, die blijven geld over de balk gooien.

Een burgeroorlog zoals in Griekenland maar ook in de VS in de toekomt niet ondenkbaar is, is in NL wel ondenkbaar. NL heeft nog volop lúxe-problemen over aan welke luxe meer/minder geld uit te geven.
De overgrote meerderheid van de NLers kan nog kiezen tussen tennis of paardrijden. Muziekles of hockey voor de kinderen. Voor vanwege sportschool en paardrijden geen tijd hebben voor ´Occupy´ protest.
De modele Griek heeft heel ander ´keuzes´.

De schreeuwers op dit topic zouden zich eens moetenrealiseren waar het hier eigenlijk over gáát.
Over een paar glazen alcohol meer/minder op hun vakantie. Dat dan nog meestal van het geld van hun ouders of ander hulpbron.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:35

joostvangestel schreef:
Ik snap niet 100% waarom iedereen zo bang is voor het referendum in Griekenland. Ze kunnen nou zelf kiezen: in de stront zakken of afhankelijk worden van de rest van Europa. De investeerders zijn kennelijk bang dat ze nog liever in de stront zakken kennelijk.

Maar Joost, zíj zakken niet in de stront :)*

De ´investeerders´ weten donders goed dat het onder curatele uit is met de slavenhandel; het exploiteren van Griekenland.

De keuze voor de investeerders is tussen een goudmijn en ánderen in de stront.

Net als met de bankcrisis. De bánken worden er niet armer van.
Het probleem met Griekenland is identiek; zo lang er geen structurele verandering is in de machtsstructuur is er geen verandering in de geldstroom is het dweilen met de kraan open.
Helaas is er net als met de bank´redding´ geen keuze.
Erger nog; als individuele kleine spaarder ben je nu je spaargeld niet zeker, of dat nu op de bank staat, in staatslening zit of in Euros een oude sok. Zelfs duurzame goederen en goud zijn :?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:06

Ah, kennelijk was ik niet duidelijk, ik bedoelde: de investeerders zijn bang dat de Grieken nog liever in de stront zakken. Nogal een groot verschil.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:07

Realiseren al die griekenland haters in dit topic zich wel dat er geen enkele stuiver bij de bevolking terecht gaat komen van die 'miljardensteun'?

Het volk daar is net zo goed de dupe van alle corruptie van banken en leiders en daar komen zíj tegen in opstand. En hier wordt dat dan afgeschilderd als 'ondankbaar'.

Mensen moeten eens verder kijken dan hun neus lang is.

Ik zeg niet dat er dan dus ook maar miljarden daarheen moeten. Misschien moet het land wel gewoon failliet gaan en moet de bevolking de macht grijpen, anders blijft het een bodemloze put.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:55

Arabesk schreef:
Misschien moet het land wel gewoon failliet gaan en moet de bevolking de macht grijpen, anders blijft het een bodemloze put.

Dat maakt niets uit.
Failliet of niet, blijft het land wel gewoon bestaan.
Het enige wat verandert is de financiële status die dan in feite opgegeven wordt.
De munt is dan op de valutamarkt soort van waardeloos, want ongedekt.
Dat kan niet binnen de EG, kan niet binnen de Euro.
Dát is het hele punt. De hardheid van de múnt :)*

De ooit Griekse Euros zijn door de hele EG en erbuiten te vinden. Die kan je niet laten verdwijnen of waardeloos verklaren want zijn zonder onderscheidt vermengd met Duitse en NLse.

Of Europa dekt Griekenland óf het gaat uit de Euro.
Meer keuzes zijn er niet.
Die Euro met een Griekse opdruk blijft dan gewoon een geldige Euro, doch de Gríekse munt wordt dan weer de drachme of watdanook.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:05

Arabesk schreef:
Het volk daar is net zo goed de dupe van alle corruptie van banken en leiders en daar komen zíj tegen in opstand. En hier wordt dat dan afgeschilderd als 'ondankbaar'.

Zo is er van de tientallen miljarden steun aan de banken ook geen cént bij de huiseigenaars of kleine zelfstandigen terechtgekomen.
De banken hebben hun dekkingsgat ermee afgedicht en totaal geen gehoor gegeven aan de overheden om er rekening courante kredieten voor midden- en kleinbedrijf mee te blijven verstrekken.
Nee hoor, de banken zijn met hun balans weer wat beter, ineens streng met kredieten geworden. Dat hadden ze 10 jaar terug moeten doen :)*
Nú is hun medewerking nodig om de economie uit het gat te helpen waar hún afval-kredieten deze ingemikt hebben.

Zoals ik net eerder schreef is het bankdrama identiek aan het Griekse drama.
Het grote geld stelpt alleen wat grote lekken doch verandert niets aan de structuur van de zeef die naar de zakken van groot-corporate lekt.
De modale Griek, de modale loonslaaf met een hypotheek of de hardwerkende kleinondernemer merkt NIETS van de geld stroom -:(-
Dáár gaat 15M hier in Spanje over en in niet goed uitgelegde mate ook ´Occupy´.
Dat is heel belangrijk en fundamenteel.
Zo lang dát niet verandert, wordt de inkomenskloof alleen maar groter.

Let op: ER IS GEEN ´ CRISIS´ ; er is slechts een herverdeling van rijkdom :)*

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:18

Ik weet er (gelukkig) niet zo heel veel van, maar ik heb begrepen dat de Griekse burger al zo'n jaartje of 20 als een God in Griekenland hebben geleefd, 12e, 13e,14, 15e maand als extraatje, met je 45e jaar met pensioen. Dat zijn van die dingen die we hier niet willen, toch ?
Griekenland failliet, dan devalueert de euro, als je geen spaargeld of eigen huis hebt is dat niet zo heel erg, maar het zou toch beter zijn als 't wel redden, maar tja, dan moeten de Grieken wel een jaartje of 30 mosterd vreten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:12

Huertecilla schreef:
Arabesk schreef:

Zo is er van de tientallen miljarden steun aan de banken ook geen cént bij de huiseigenaars of kleine zelfstandigen terechtgekomen.
De banken hebben hun dekkingsgat ermee afgedicht en totaal geen gehoor gegeven aan de overheden om er rekening courante kredieten voor midden- en kleinbedrijf mee te blijven verstrekken.
Nee hoor, de banken zijn met hun balans weer wat beter, ineens streng met kredieten geworden. Dat hadden ze 10 jaar terug moeten doen :)*
Nú is hun medewerking nodig om de economie uit het gat te helpen waar hún afval-kredieten deze ingemikt hebben.

Zoals ik net eerder schreef is het bankdrama identiek aan het Griekse drama.
Het grote geld stelpt alleen wat grote lekken doch verandert niets aan de structuur van de zeef die naar de zakken van groot-corporate lekt.
De modale Griek, de modale loonslaaf met een hypotheek of de hardwerkende kleinondernemer merkt NIETS van de geld stroom -:(-
Dáár gaat 15M hier in Spanje over en in niet goed uitgelegde mate ook ´Occupy´.
Dat is heel belangrijk en fundamenteel.
Zo lang dát niet verandert, wordt de inkomenskloof alleen maar groter.

Let op: ER IS GEEN ´ CRISIS´ ; er is slechts een herverdeling van rijkdom :)*

_/-\o_